آمدیم، نبودید، رفتیم |درب‌های بسته خانه قوام‌الدوله به روی گردشگران در نوروز | نقطه کور حلقه گردشگری بافت تاریخی تهران

گردشگران ازبازدید خانه تاریخی قوام الدوله در بافت تاریخی تهران که متعلق به سازمان میراث فرهنگی است حتی در نوروز هم محروم هستند.

چمدان: بافت تاریخی منطقه ۱۲ تهران در نوروز امسال یکی از مناطق پر گردشگر پایتخت بود و به ویژه تهرانی‌ها از آن استقبال خوبی کردند تا آنجا که برخی مالکان خصوصی خانه‌های تاریخی این منطقه از جمله مالک خانه موتمن الاطباء درب این خانه را برای گردشگران باز کرده بود و مردم هم از این خانه تاریخی استقبال زیادی کردند. علاوه بر مردمی که به صورت منفرد از خانه‌ها بازدید می‌کردند و جا به جای این منطقه با نقشه‌ای در دست دیده‌می‌شدند، تورهای شهرداری تهران، اپلیکیشن‌های گردشگری و دیگر تورها هم برنامه‌های ویژه‌ای برای بافت تاریخی منطقه ۱۲ تهران تدارک دیده‌بودند.

این منطقه که سال‌هاست به خاطر معضلات اجتماعی شرایط خوبی ندارد با حضور گردشگران رونق خاصی در نوروز گرفته بود.

خانه دبیرالملک، حمام نواب و همچنین خانه فخرالملوک و خانه آیت الله مدرس در گذر میرزا محمود وزیر هم از جمله‌بناهای تاریخی مورد استقبال بودند اما یک خانه تاریخی بسیار زیبا و نفیس در همین گذر قرار دارد که درب آن برروی گردشگران بسته بود.

	خانه تاریخی قوام الدوله
خانه قوام الدوله با داشتن ارسی بسیار نفیس، بادگیر، نقاشی‌های دیواری گل و بوته، آئینه‌کاری و… بنایی قاجاری در تهران است که به سازمان میراث فرهنگی تعلق دارد، این سازمان سال‌ها پیش این بنا را به ایکوموس که یک موسسه فرهنگی است داده تا از آن بهره برداری کند اما این موسسه اجازه بازدید شهروندان از این بنای مهم شهر را نمی‌دهد و گردشگران پشت درهای بسته این خانه می‌مانند. خبرنگار چمدان هم از جمله کسانی بود که در نوروز موفق به بازدید از این خانه نشد. شاید باید برای قوام الدوله بنویسیم:«آمدیم، نبودید، رفتیم.»

The post آمدیم، نبودید، رفتیم |درب‌های بسته خانه قوام‌الدوله به روی گردشگران در نوروز | نقطه کور حلقه گردشگری بافت تاریخی تهران appeared first on توریسم آنلاین.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *