آمادگی فرودگاه امام (ره) برای زمستان/تجهیز ۱۰۰ دستگاه ماشین‌آلات

معاون توسعه زیرساخت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) از تجهیز ۱۰۰ دستگاه انواع ماشین‌آلات برف‌روبی برای عملیات زمستانی فرودگاه امام (ره) خبر داد.

مهر: آذر موحدی در حاشیه مانور برف‌روبی فرودگاه امام خمینی (ره) در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در برف زمستانی سال گذشته هم فرودگاه امام خمینی (ره) و هم سازمان راهداری غافلگیر شدند هر چند که ما مقصر نبودیم اما در فرودگاه امام خمینی (ره) نیز با مشکل مواجه شدیم از این رو دستورالعمل عملیات زمستانی شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) را در دو بخش ایرساید (هوانوردی) و لَندساید (غیرهوانوردی)، تهیه شد و دستگاه‌ها مکلف به اجرای آن شدند.

وی با بیان اینکه ۱۰۰ دستگاه انواع ماشین‌آلات و تجهیزات برف‌روبی شامل باب‌کَت، بولدوزر و کامیون تیغه‌دار و همچنین انواع کامیونت‌های سبک و سنگین کمپرسی‌دار و نمک‌پاش، تهیه و در چهار ایستگاه مستقر شده‌ است، گفت: شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) مشتمل بر ۱۴ هزار هکتار است که ۱۷۰ کیلومتر انواع راه‌های مواصلاتی در داخل این شهر احداث شده است به همین دلیل این ماشین‌آلات برف‌روبی در چهار ایستگاه ورودی آزادراه تهران ـ قم به شهر فرودگاهی امام خمینی (ره)، ورودی آزادراه تهران ـ ساوه به فرودگاه امام (ره)، میدان گمرک شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) و کمربندی شمالی این فرودگاه از امروز (۱۳ آذرماه) تا ۱۵ فروردین سال آینده مستقر می‌شوند.

به گفته معاون توسعه زیرساخت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره)، در کمیته عملیات زمستانی فرودگاه امام خمینی (ره) از سازمان هواشناسی نیز یک نماینده حضور دارد تا یک روز قبل از آغاز بارش برف حتی در صورت پیش‌بینی ۵۰ درصدی، به این کارگروه اعلام کند.

موحدی ادامه داد: ۱۳۰۰ تن شن و ماسه، ۳۰۰ تن نمک و ۳۰۰ تن اوره برای بخش ایرساید در نظر گرفته شده چرا که شن‌پاشی باعث تخریب سطوح پروازی و باند فرودگاه می‌شود. دو دستگاه سوله نیز برای استقرار ماشین‌آلات خریداری کرده‌ایم.

این مقام مسئول در فرودگاه امام خمینی (ره) افزود: تجهیز ماشین‌آلات برف‌روبی در سطح فرودگاه امام خمینی (ره) به پیمانکار واگذار شده اما بر رعایت استانداردها در تجهیز ماشین‌آلات نظارت کرده‌ایم.

وی اظهار داشت: برف‌روبی رمپ و لوپ‌های ورودی به آزادراه‌های قم و ساوه به فرودگاه امام (ره) بر عهده سازمان راهداری است اما فرودگاه امام خمینی (ره) آمادگی دارد تا در صورت دیر رسیدن ماشین‌آلات راهداری، برف‌روبی رمپ‌ها را نیز پوشش دهد.

موحدی خاطرنشان کرد: با هلال‌احمر صحبت کرده‌ایم که دو محل فرود هلی‌کوپتر امدادرسانی به مسافران در طول عملیات زمستانی پیش‌بینی شود که یکی از آنها در محل دپوی تاکسی‌ها و یکی هم در بخش ایرساید فرودگاه خواهد بود.

The post آمادگی فرودگاه امام (ره) برای زمستان/تجهیز ۱۰۰ دستگاه ماشین‌آلات appeared first on توریسم آنلاین.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *