آفریقای جنوبی و هزاران دلیل برای سفر به آن

افریقا جنوبی

آفریقای جنوبی کشوری استثنایی ست که باید آن را نزدیک دید و زیبایی‌‎هایش را لمس کرد. مجموعه‌ای کامل از معماری‌های جذاب، حیات‌وحش استثنایی، ماجراجویی و غذاهای خوش‌ طعم که هر گردشگر با هر سلیقه‌ای را راضی نگه می‌دارد. در این مطلب می‌خواهیم به این کشور استثنایی سفر کرده و با جاذبه‌های بی ‌نظیرش آشنا شویم.

افریقا جنوبی

“پکیجی منحصربه‌فرد با جاذبه‌های تمام‌نشدنی” عنوانی شایسته برای تور آفریقای جنوبی است. مقصدی که سرزمین الماس لقب گرفته و با هر چه که دارد از تمامی میهمانانش به گرمی استقبال می‌کند. اگر شما هم عاشق هیجان و ماجراجویی هستید، فرصت را از دست ندهید! با تور نوروز آفریقای جنوبی آژانس هواپیمایی ستاره ونک همراه شده و ناب ‌ترین لحظات زندگیتان را در سفری خاطره‌انگیز تجربه کنید.

حیات‌وحش بی‌نظیر

به دنیای زیبای حیوانات خوش آمدید! جایی که می‌توانید، نبرد شیرها، دویدن یوزپلنگ‌ها، خرامان راه رفتن زرافه‌ها و ده‌ها صحنه مهیج دیگر را از نزدیک و به صورت زنده به تماشا بنشینید. آفریقا سرزمینی با حیات‌وحش استثنایی‌ست. ۵ حیوان عظیم‌الجثه دنیا (فیل، بوفالو، کرگدن، گربه وحشی و شیر) معروف به بیگ فایو در این سرزمین زندگی می‌کنند. البته فراموش نکنید، شما به دنیای واقعی حیوانات وحشی قدم گذاشته‌اید، پس فکر گشت‌وگذار بدون راهنما را به طور کل از سرتان بیرون کنید. بهترین راه برای دیدن حیات‌وحش استثنایی آفریقای جنوبی سافاری‌هایی هستند که همراه با گروه و راهنمایان مجرب برگزار می‌شوند. این سافاری‌ها معمولاً قبل از طلوع خورشید راهی شده و در سفری یک روزه شما می‌توانید میهمان قبیله بزرگ شیرها شوید، چیتاهای بسیار زیبا را از نزدیک ملاقات کنید یا پای درد دل‌های کرگدن‌های تنها بنشینید و در انتها سفر رؤیایی خود را با دیدن دسته فیل‌هایی که مشغول آبتنی آخر وقت خود هستند به پایان برسانید.

شیر های افریقا

غذاهای آفریقای جنوبی

غذاهای آفریقای جنوبی علاوه بر اینکه پیوندی ناگسستنی با فرهنگ این کشور دارند، به‌قدری خوش‌طعم هستند که می‌توان آن‌ها را یکی از دلایل اصلی سفر به آفریقای جنوبی به شما آورد. غذاهای محلی این کشور بسیار لذیذ بوده و بسیار مورد توجه میهمانان آفریقای جنوبی قرار گرفته است؛ اما با توجه به اینکه آفریقا مدت‌های زیادی تحت استعمار کشورهای مختلف بوده، انواع غذاهای بین‌المللی مانند فرانسوی، انگلیسی و هلندی را در منو رستوران‌های خود دارد. پس در سفر به این کشور جذاب می‌توانید طعم غذاهای لذیذ، جذاب و متفاوت را تجربه کنید. “دوربان” از غذاهای خوش‌طعم آفریقای جنوبی است که با ذائقه ایرانی‌ها سازگاری دارد. این غذای لذیذ از سینه مرغ به همراه ادویه‌های مخصوص تهیه شده و همانند خورشت همراه با برنج سرو می‌شود. بوکومز، وت کوک و خوراک گوشت بوبوتی از دیگر غذاهای پرطرفدار در رستوران‌های آفریقای جنوبی هستند.

غذا های افریقا

کشور ماجراجویی‌های هیجان‌انگیز

آماده‌اید تا با تفریحات مهیج کمی خود را به چالش بکشید؟ عجایب آفریقای جنوبی تنها در روی زمین خلاصه نمی‌شود، بلکه دنیای زیر آب این سرزمین نیز حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. شنا در کنار کوسه‌ها یکی از ماجراجوی‌های آفریقای جنوبی است. در این تفریح مهیج شما درون قفس رفته و می‌توانید در فاصله چند متری با کوسه‌های سفید شنا کرده و این موجودات دریایی عظیم‌الجثه را از نزدیک ببینید؛ اما ماجراجویی با دیدن کوسه‌ها به پایان نمی‌رسد، کمی دورتر تمساح‌ها بزرگ با آرواره‌های قوی منتظرند تا میزان شجاعت شما را به چالش کشند. البته جای نگرانی نیست چرا که شما همچنان توسط قفسه‌های محکم محافظت می‌شوید. پاراگلایدر و تله کابین بر روی کوه بلند تیبل از دیگر تفریحات هیجان‌انگیز در آفریقای جنوبی هستند.

ماجراجویی‌های هیجان‌انگیز

کیپ‌تاون شهری با جاذبه‌های تمام‌نشدنی

بی‌شک شهری که در میانه آن کوهی عظیم با سطحی صاف همچون میز وجود دارد را می‌توان زیباترین شهر آفریقای جنوبی دانست. جاذبه‌های کیپ‌تان منحصربه‌فرد و تمام‌نشدنی هستند.

بازدید از شهر را می‌توانید از اسلکه ویکتوریا و آلفرد آغاز کنید. این اسکله زیبا محل رفت‌وآمد کشتی‌های بزرگ است و رستوران‌های اطراف آن با داشتن چشم‌اندازی بی‌نظیر از دریا آماده پذیرایی از گردشگران می‌باشند. پس از آن به محله بوکاپ رفته و با قدم زدن در میان خانه‌های رنگی آن فرهنگ غنی آفریقای جنوبی را از نزدیک لمس کنید. در انتها نیز با رفتن به ساحل پنگوئن‌ها و دیدن این موجودات دوست‌داشتنی گشت خود در کیپ‌تاون را به انتها رسانده و برای یک روز هیجان‌انگیز دیگر آماده شوید.

اسلکه ویکتوریا

پرتوریا و معماری‌های جذاب

پرتوریا از جذاب‌ترین شهرهای آفریقای جنوبی است که در ۵۰ کیلومتری ژوهانسبورگ قرار دارد. بیشتر سازمان‌ها، دانشگاه‌ها و اداره‌های مهم آفریقای جنوبی در این شهر قرار دارند؛ اما پرتوریا بیشتر محبوبیت خود را مدیون معماری‌های جذاب و درختان جولادوزی است که با رنگ بنفش در سراسر این شهر خودنمایی می‌کنند.

معماری به کار برده شده در ساختمان‌های پرتوریا با ترکیبی از دوران استعمار و هنر بومی آفریقایی طراحی شده و در کل دنیا بی‌نظیر است. برای کشف تمامی جاذبه‌های این شهر زیبا بهتر است یک روز کامل از سفر خود به آفریقای جنوبی را به گشت‌وگذار در آن اختصاص دهید.

تور آفریقای جنوبی

جهت رزرو تور آفریقای جنوبی با شماره ۸۸۸۸۰۰۰۰-۰۲۱ تماس گرفته و یا به دفتر آژانس هواپیمایی ستاره ونک واقع در میدان ونک، نرسیده به چهارراه کودک پلاک ۵۳ مراجعه کنید.

نوشته آفریقای جنوبی و هزاران دلیل برای سفر به آن اولین بار در پارس توریسم. پدیدار شد.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *