آغاز دادگاه رسیدگی به پرونده «پدیده شاندیز» / دو پروژه گردشگری «پدیده» در خراسان رضوی و کیش همچنان فعال است

نخستین دادگاه رسیدگی به پرونده شرکت پدیده شاندیز به اتهام اخلال در نظام اقتصادی و مشارکت در کلاهبرداری از طریق فروش اوراق موسوم به سهام پدیده در محل دادسرای مشهد آغاز شد.

چمدان: گروه شرکت‌های پدیده هم اکنون در قالب ۶ شرکت اصلی و دو موسسه وابسته در حال فعالیت بوده و دارای دو سایت اصلی اداری و پروژه گردشگری در شهر شاندیز خراسان رضوی و جزیره کیش استان هرمزگان هستند. در حال حاضر به طور میانگین دو هزار نفر در بخش‌های مختلف این پروژه در شهر شاندیز مشغول کار هستند.

حالا این شرکت گرفتار پرونده‌ای در حوزه مفاسد اقتصادی است. پرونده موسوم به «پدیده» با سه متهم اصلی و تعداد زیادی متهم دیگر، پس از طی تشریفات قانونی و تحقیقات مقدماتی برای رسیدگی به دادگاه سپرده شده است. این دادگاه به ریاست قاضی سید هادی منصوری با حضور متهمان و وکلای آنها، دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان رضوی، مستشاران دادگاه، نمایندگان ادارات و سازمانها و جمعی از نمایندگان شکات برپا شده است.

رئیس دادگاه در جلسه ۲۲ اردیبهشت ماه گفت: حجم پرونده شرکت پدیده شاندیز با ۲۲ متهم بیش از ۱۰۰ جلد بوده و پیگیری‌های قانونی در خصوص تخلفات احتمالی برخی مسئولان نیز که در انجام وظایف خود قصور داشته‌ اند مفتوح است.

منصوری افزود: از دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان رضوی می‌‌خواهیم که در راستای احقاق حقوق عامه تمامی اقدامات لازم را انجام دهد.

وی سپس از نماینده دادستان عمومی و انقلاب مشهد خواست تا کیفرخواست صادره در خصوص متهمان پرونده پدیده را قرائت کند.

نماینده دادستان عمومی و انقلاب مشهد نیز گفت: مشارکت در کلاهبرداری از طریق تبلیغات گسترده و خرید و فروش اوراق موسوم به سهام پدیده، تصاحب و حیف و میل اموال مردم و ارائه گزارش خلاف واقع تنها بخش‌هایی از تخلفات متهمان طبق کیفرخواست صادره از سوی دادسرای عمومی و انقلاب مشهد است.

قاضی صفری به اقدامات متهمان پرونده اشاره و بیان کرد: گزارش‌های متعددی توسط نهاد‌های امنیتی، سازمان بازرسی کل کشور و دیگر دستگاه‌های مسئول در خصوص تخلفات متهمان به ویژه اقدامات متقلبانه آنها که با تبلیغات گسترده و اغواگرانه همراه بوده تهیه و در پرونده موجود است که تقدیم دادگاه شده است.

وی پس از قرائت کیفرخواست از دادگاه خواست تا در چارچوب موازین قانونی، عدالت در خصوص اطراف پرونده اجرا شود.

The post آغاز دادگاه رسیدگی به پرونده «پدیده شاندیز» / دو پروژه گردشگری «پدیده» در خراسان رضوی و کیش همچنان فعال است appeared first on توریسم آنلاین.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *