آغاز به کار یازدهمین جشنواره تجسمی فجر

یازدهمین دوره از جشنواره تجسمی فجر با ارائه توضیحاتی از فرایند شکل‌گیری این جشنواره و رونمایی از آثار نمایشگاه طوبای زرین در موسسه فرهنگی صبا آغاز به کار کرد.

ایسنا: مراسم افتتاحیه یازدهمین جشنواره تجسمی فجر با حضور جمعی از مسئولان و هنرمندان عرصه تجسمی و در غیاب سیدعباس صالحی (وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی) در فرهنگستان هنر برگزار شد.

سیدمجتبی حسینی (معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی)، هادی مظفری (مدیر کل هنرهای تجسمی و رئیس شورای سیاستگذاری جشنواره)، ابراهیم حقیقی (دبیر کل جشنواره)، امیر سقراطی (دبیر هنری)، محسن سلمیانی (دبیر اجرایی)، کیانوش غریب‌پور (مدیر هنری و طراح پوسترهای جشنواره) و جمعی از هنرمندان عرصه هنرهای تجسمی از جمله حاضران در این مراسم بودند.

در ابتدای مراسم ابراهیم حقیقی، دبیر یازدهمین جشنواره تجسمی فجر در سخنانی درباره روند شکل‌گیری فرآیند این دوره از جشنواره، اظهار کرد: چند ماه پر کار را پشت سر گذاشتیم و خوشحالیم که بسیاری از هنرمندانی که دست یاری به سویشان دراز کرده بودیم در این مسیر ما را همراهی کردند.

او با بیان اینکه جشنواره تجسمی فجر پیچیدگی‌های خاص خودش را دارد، گفت: این جشنواره در ۱۰ رشته مجزا برگزار می‌شود و برخلاف جشنواره فیلم فجر حرفه‌ای‌ها در این جشنواره کمتر شرکت می‌کنند و بیشتر از سوی جوانان مورد استقبال قرار می‌گیرد. به همین خاطر هم در باغ موزه قصر با حضور گالری‌ها آثار حرفه‌ای‌های این عرصه ارائه می‌شود.

حقیقی همچنین با بیان توضیحاتی درباره نمایشگاه‌های جشنواره یازدهم تجسمی فجر، یادآور شد که مراسم اختتامیه در اسفندماه با بزرگداشت هنرمندان همراه خواهد بود.

دبیر یازدهمین دوره از جشنواره تجسمی فجر درباره آثار ارائه‌شده در جشنواره یازدهم تجسمی، اظهار کرد: ۵۷۶۱ هنرمند در جشنواره امسال شرکت کردند و کل آثار رسیده ۱۳ هزار و ۷۹۲ اثر بوده است. راه‌یافتگان به جشنواره در مراحل داوری اول، دوم و سوم ۶۰۴ اثر از ۴۸۵ هنرمند بوده است. امسال نسبت به سال گذشته تعداد آثار ارسالی دوبرابر بوده است. همچنین طبق آمار استان‌های دیگر نیز از جشنواره امسال استقبال کرده‌اند.

حقیقی در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: هنرهای تجسمی در ایران جوان است و ما باید در حالی که همسو با جهان در این مسیر قدم برمی‌داریم، هویتمان را نیز حفظ کنیم. در کل هدف ما در این دوره از جشنواره این بود که با روایت بومی و ملی و حفظ هویتمان، جهانی هم باشیم.

در ادامه هادی مظفری، مدیر کل هنرهای تجسمی و رئیس شورای سیاستگذاری جشنواره با تبریک آغاز جشن‌های چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب درباره علت حضور نداشتن وزیر فرهنگ و ازشاد اسلامی در مراسم افتتاحیه جشنواره یازدهم تجسمی، اظهار کرد: قرار بود که ایشان در مراسم افتتاحیه حضور داشته باشند اما به دلیلی کاری که برایشان پیش آمده بود پیام دادند که امروز امکان بازدید از نمایشگاه را ندارند و ان‌شاءالله در روزهای آینده بازدید و در مراسم اختتامیه شرکت می‌کنند.

او سپس متنی درباره چالش‌های فرآیند برگزاری این دوره از جشنواره تجسمی فجر را برای حاضران در مراسم خواند.

در پایان از نمایشگاه طوبای زرین در موسسه فرهنگی صبا رونمایی شد.

The post آغاز به کار یازدهمین جشنواره تجسمی فجر appeared first on توریسم آنلاین.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *