آشنایی با خدمات دندانپزشکی زیبایی و ترمیمی

خدمات دندانپزشکی زیبایی و ترمیمی

دندانپزشکی ترمیم و زیبایی نوعی سرمایه گذاری برای آینده می باشد با بالا رفتن سن، بسیاری از ویژگی های جسمانی افراد تغییر خواهد کرد. با این حال مهم نیست چند سال دارید زیرا تحقیقات نشان داده است که لبخند افراد همیشه اثر بخشی خود را بر اطرافیان دارد. برخی افراد برای اثرگذاری بیشتر روی اطرافیان زیر تیغ جراحی های زیبایی می روند اما نهایتا لبخند تنها چیزی است که تاثیر فراوانی در اولین نگاه بر طرف مقابل می گذارد.

دندانپزشکی ترمیم و زیبایی ترکیب هنر و علم است با اینکه یک دندانپزشک عمومی هم می تواند برخی درمان های ترمیم و زیبایی را (مانند ونیر کردن و سفید کردن) انجام دهد و با استفاده از ابزار های کامل لبخندی را تغییر دهد یا احیا کند اما این کافی نیست.تبدیل شدن به بهترین دندانپزشک زیبایی نیازمند آموزش های تخصصی، گذراندن تحصیلات مرتبط و درک زیبایی ساختاری صورت می باشد تا نتایج درست و مفیدی از آن به دست آید.
بیشتر مردم معتقدند که در نگاه اول لبخندی زیبا بسیار اثرگذار تر از هر ویژگی دیگری است.( مانند مو، لباس و غیره) علاوه بر آن گروهی دیگر از مردم نیز معتقدند که افراد خنده رو نسبت به دیگران جذاب تر، بامزه تر و جالب تر می باشند

مزایای ایمپلنت دندانی

ایمپلنت دندان ها یکی دیگر از مهم ترین اقداماتی می باشد که دندانپزشکان زیبایی می توانند انجام دهند. این روش از دیگر مشهورترین  روش های پر کردن جای خالی دندان ها می باشد. توجه داشته باشید که دندان های به کار رفته شده در این روش شباهت بسیار زیادی را به دندان ها واقعی داشته و از لحاظ زیبایی بسیار بهتر از دندان های مصنوعی می باشد. توجه داشته باشید که قبل از تصمیم در مورد هرگونه اقدامی بهتر می باشد که با پزشک قابل اعتماد خود در این زمینه مشورت های لازم را انجام دهید چرا که در برخی از مواقع انجام ایمپلنت برای بعضی از بیماران منهای هزینه ایمپلنت دندان مقدور نبوده و مشکل آن ها با این روش حل نمی شود. به همین جهت شما نیز می توانید قبل از هرگونه اقدامی راهنمایی های لازم را دریافت نموده و یکی از بهترین روش ها را برای پر کردن جای خالی دندان خود انتخاب کنید.

کاربرد لمینت دندان برای اصلاح طرح لبخند

هزینه لمینت دندانی یکی از روش های کم هزینه در دندانپزشکی زیبایی به نسبت دیگر روش ها در اصلاح شکل دندان ها می باشد . لمینت دندان برای پوشش قسمت‌های مختلفی که زیبایی دندان‌های شما را تحت تأثیر قرار داده است به کار می‌رود. لمینت دندان تأثیر بسیار زیادی در زیبایی بخشیدن به دندان شما می‌تواند داشته باشد.

داشتن دندان شکسته می‌تواند ظاهر لبخند شما را تا حد بسیار زیادی تحت‌تأثیر قرار داده و ظاهر مطلوب شما را از بین ببرد. از این رو اصلاح طرح لبخند در این مورد بسیار حیاتی است. استفاده از ونیر دندان یکی از مهم‌ترین روش‌ها برای حل این مشکل است. برای انجام این کار در آغاز پزشک شما یک کنترل کلی روی دندان‌های شما خواهد داشت و به احتمال زیاد اقدام به عکس‌برداری با اشعه‌ی ایکس از دندان‌های شما خواهد کرد. این کار به دندان‌پزشک کمک خواهد کرد که به شکلی بهتر اقدام به استفاده از لمینت دندان برای اصلاح طرح لبخند شما کند.

در قدم بعد، دندان‌پزشک اقدام به تراشیدن حدود یک تا دو میلی‌متر از لایه‌ی روی دندان شما یعنی مینای دندان خواهد کرد. این ضخامت تقریباً به اندازه‌ی ضخامت ونیر دندان است. پس از آن دندان‌پزشک اقدام به تهیه‌ی مدلی برای ساخت ونیر دندان خواهد کرد. پس از آماده شدن ونیر دندان، شما با مراجعه به پزشک برای مرحله‌ی آخر کار حاضر خواهید شد. در این مرحله دندان‌پزشک لمینت دندان را به دندان شما متصل کرده و زیبایی لبخند شما را به شما بازخواهد گرداند.

کاربرد ایمپلنت دندانی در دندانپزشکی زیبایی

عمل ترمیمی ایمپلنت در قراردادهای بیمه ای نیست و پرداخت هزینه های آن در اکثر مواقع به عهده شخص می باشد. استفاده از روش های مختلف قالب گیری و روکش در عمل ایمپلنت فاکتور مهمی در تخمین هزینه های ترمیم زیبایی دندان ذر این روش است و توسط دندانپزشک متخصص پروتز مشخص می گردد. تهیه پروتز از برخی برندهای تولید کننده مشهور و صاحب نام، احتیاج به پرداخت هزینه های بسیار زیادی داشته و تعدادی از این شرکت ها به عنوان ضمانت، انجام مجدد درمان پس از شکست در خط اول درمان را به عهده می گیرند. برخی برندهای شرکت تولید کننده پروتزهای دندانی در کشورهای آمریکا، کانادا، آلمان، سوئیس و سوئد بسیار گران قیمت است و تهیه آنها احتیاج به پرداخت هزینه های بسیار زیادی خواهد داشت.

هزینه اصلاح طرح لبخند

در رابطه با هزینه اصلاح طرح لبخند باید بگوییم که نمی توان یک هزینه ی واحد و مشخص برای آن در نظر گرفت. این هزینه از فردی به فرد دیگر متفاوت است. هزینه ی اصلاح طرح لبخند بسته به اینکه شما به چند روش برای اصلاح فرم دندان ها و معایب آن نیاز دارید می تواند متغیر باشد. گاهی شما به ۱ اصلاح جزئی نیاز مند هستید و گاهی هم به چند روش زیبایی نیاز دارید تا به نتیجه ی دلخواه خود برسید. ضمن اینکه هزینه ی پرکردن دندان های پوسیده هم باید در نظر بگیرید. موقعیت جغرافیایی مطب دکتر یا کلینیک که برای این کار در نظر گرفته اید هم در میزان هزینه های شما تاثیر گذار است و طبیعی است که می تواند آن را افزایش دهد. نوسانات ارز هم می تواند در قیمت مواد اولیه تاثیر گذار باشد

طول عمر اصلاح طرح لبخند

روش های دندان پزشکی زیبایی علاوه بر هزینه اصلاح طرح لبخند نیازمند مراقبت منظم از بهداشت دهان است و ممکن است نیازمند انجام اقدامات مربوط به نگهداری دندان ها در طول زمان باشد. برای مثال، سفید شدن دندان ها باید هر چند وقت یک بار به منظور حفظ سفیدی و روشنی دندان ها انجام شود. همچنین روکش های پرسلین ممکن است تراشیده شده یا دچار شکستگی شوند و به این ترتیب نیاز به جایگزینی و تعویض داشته باشند. زیبایی دندان با کامپوزیت دائم می تواند لک شده و نیازمند اصلاح یا تعویض باشد. روکش دندان معمولاً نیازمند جایگزینی در هر ۱۰ تا ۱۵ سال است. بهبود وضعیت لبخند لثه ای نیز می تواند نیازمند اصلاح اقدامات اصلاحی انجام شده با گذشت زمان باشد. در ضمن برای اطلاع دقیق از هزینه اصلاح طرح لبخند باید با پزشک مشورت نمایید

نوشته آشنایی با خدمات دندانپزشکی زیبایی و ترمیمی اولین بار در مجله سفر پدیدار شد.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *