آبشار آب سفید کجاست؟

آب از ارتفاع زیاد به سنگ‌ها می‌خورد و با این برخورد، حباب‌های سفیدی در هوا پخش می‌شود و این علت نامگذاری آبشار آب سفید است. آب سفید، یکی از ۱۱ آبشاری‌ست که در الیگودرز لرستان وجود دارد و به خاطر طبیعت سرسبز اطرافش و زیبایی خودش به عروس آبشارهای ایران شهره است.

آبشار آب سفید کجاست؟

عروس آبشارهای ایران

برای رسیدن به آبشار آب سفید اول باید از خرم‌آباد راهی الیگودرز شویم و با طی ۷۵ کیلومتر دیگر به نزدیکی آبشار برسیم. آبشاری در وسط یکی از دره‌های رشته کوه زاگرس و در کنار کوه بلند قالی‌کوه درزلقی.

الیگودرز با خرم‌آباد ۱۵۳ کیلومتر فاصله دارد و و اگر قصد رفتن به آبشار  را داشته باشیم، مسیرمان از روستاهای کاکلستان و قلیان می‌گذرد و باید در جاده امامزاده مومد حسن رانندگی کنیم. بعد از ۲ ساعت رانندگی در جاده کوهستانی، ۱۵ دقیقه که پیاده برویم، کنار آبشاریم.

ماشین دربستی از الیگودرز یا مینی‌بوس‌هایی که به طرف روستاهای منطقه زوماهرو می‌روند هم ما را به مقصد می‌رسانند.

مسیر دسترسی به آب سفید

بیشتر بخوانید: جاذبه های گردشگری الیگودرز کدامند؟

چرا باید اینجا را ببینم؟

پیک نیک در کنار آبشار آب سفید

عبارتی مثل “عروس آبشارهای ایران” خیلی‌ها را وسوسه می‌کند تا در سفرشان به لرستان، نزدیک سه ساعت تا الیگودرز بروند و آبشار آب سفید را ببینند. آب آبشار از دل تونلی بیرون می‌آید، از بالای ارتفاعی ۵۲ متری به زمین می‌ریزد و حوضچه‌ای را به وجود می‌آورد و در نهایت بعد از طی مسافتی به سد دز در دزفول می‌پیوندد.

زیبایی خود آبشار از یکطرف و قشنگی طبیعت اطرافش از سوی دیگر، باعث شده آب سفید جزو محبوب‌ترین آبشارهای لرستان باشد. از بین درخت‌های گردو، بلوط، سرو کوهی و لاله‌های واژگون می‌گذریم و در دره‌ای با درخت‌های ارس، زالزالک، انجیر وحشی، نسترن، تمشک پیاده‌روی می‌کنیم، جایی که فرسنگ‌ها از زندگی شهری فاصله دارد.

از امکانات اطراف آبشار هم اگر خواسته باشید باید بگوییم که بهارها در این منطقه سیاه چادر عشایر برپاست و عشایر بختیاری در این سیاه چادرها، ماست و شیر و سرشیر تازه می‌فروشند. سکو و غرفه‌هایی هم برای خرید وسایل ضروری و خوراکی در اطراف آن پیدا می‌شود.

از الیگودرز حدود ۲ ساعت تا عروس آبشارهای ایران فاصله داریم و بعد از دو سه ساعتی استراحت و تفریح، می‌توانیم دوباره به الگودرز برگردیم و در هتل جهانگردی این شهر اقامت کنیم.

پارکینگ نزدیک آبشار آب سفید

بهترین فصل سفر

بهترین موقع برای دیدن این آبشار بهار است که هم رودخانه پایین دست پرآب است و هم خود آبشار. بهار فصل رویدن لاله‌های واژگون هم هست. البته در این فصل هم باید لباس گرم همراه داشته باشیم.

با زیباترین آبشارهای ایران آشنا شوید. 

جاذبه‌های نزدیک

زیارتگاه محمد بن حسن: در امتداد مسیر دسترسی به آبشار، زیارتگاه محمد بن حسن که محلی‌ها به آن مومد حسن می‌گویند، قرار دارد که در بین ساکنان مناطق بختیاری‌نشین از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

سد خان آباد

سد خان آباد: این سد در ۲۵ کیلومتری الیگودرز قرار گرفته و برای دیدنش باید از الیگودرز به سمت اصفهان برویم و مسیر را به سمت جاده شول آباد و شاهپورآباد طی کنیم. بعد از آن، جاده دسترسی به سد خان آباد ما را به  دریاچه سد می‌رساند.

طبیعت اطراف آبشار چکان

آبشار چکان: آبشار چکان در جنوب غربی الیگودرز و در بخش  زو ماهرو قرار دارد و مشرف‌ به روستاهای منطقه چکان است. این آبشار ۳۰ متری، مشرف بر دره چکان و نزدیک روستاهای حسین‌آباد و دهقادی است و در مسیر رسیدن به آب سفید است.

نوشته آبشار آب سفید کجاست؟ اولین بار در وبلاگ اسنپ تریپ. پدیدار شد.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *