۵ کشوری که بیشترین گردشگر سلامت را به ایران می‌فرستند

رئیس اداره گردشگری سلامت وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: سهم ایران از بازار گردشگری سلامت با وجود ظرفیت‌های بالای پزشکی و بهداشتی درمانی ناچیز است.

چمدان: دکتر سعید هاشم‌زاده ۲۵ دی ماه در کارگاه منطقه‌ای توسعه گردشگری در دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: رویکرد اصلی وزارت بهداشت نهادینه کردن روند جذب گردشگر سلامت به شکلی است که گردشگر از مبدا مسیر حرکت خود و محل دریافت خدمات شناسائی و مشخص شود.

وی با بیان اینکه هر گردشگر سلامت حدود چهار برابر یک گردشگر عادی در کشور مقصد هزینه می‌کند، گفت: صنعت گردشگری سلامت در دنیا در سال گذشته میلادی حدود ۴۳۹ میلیارد دلار چرخش مالی داشته است یعنی چیزی حدود ۱۱ میلیون نفر، کشور خود را به قصد دریافت خدمات درمانی ترک کرده‌اند.

رئیس اداره گردشگری سلامت وزارت بهداشت با تاکید بر لزوم برنامه‌ریزی برای ارائه خدمات به افراد همراه بیماران گفت: بیش از ۸۰ درصد گردشگران سلامت با حداقل یک نفر همراه به کشور مقصد سفر می‌کنند و به همین دلیل لازم است برای این همراهان نیز برنامه ریزی مطلوبی داشته باشیم.دکتر هاشم زاده افزود: هم اینک کشورهای تایلند، سنگاپور، هندوستان، مجارستان، آمریکا و کانادا بیشترین سهم را در بازار گردشگری سلامت دارند.

وی با بیان اینکه با وجود ظرفیت‌های بالای بهداشتی درمانی در کشور سهم ایران از بازار گردشگری سلامت ناچیز است گفت: کشورهای افغانستان، عراق، آذربایجان، پاکستان و عمان کشورهای اول در اعزام گردشگر سلامت به ایران هستند.

The post ۵ کشوری که بیشترین گردشگر سلامت را به ایران می‌فرستند appeared first on توریسم آنلاین.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *