چگونه یک شرکت توریستی تاسیس کنیم؟

یکی از روش های درآمد ارزی تاسیس یک شرکت توریستی و جذب توریست می باشد – حال چه شرکت توریستی ایرانی چه شرکت توریستی خارجی.

اگر بخواهیم یک شرکت توریستی در ایران یا خارج از ایران راه اندازی کنیم چه کار باید بکنیم ؟

در این مطلب نحوه تاسیس یک شرکت توریستی از صفر تا صد را با هم بررسی می کنیم.
با مطالعه این مطلب می توانید یک دید کامل از نحوه انجام کار داشته باشید.

کلا راه اندازی هر کسب و کار بزرگی به ۲ بخش خیلی کلی زیر تقسیم بندی می شود :

بخش حقوقی
بخش فنی

در قسمت حقوقی باید به این مساله توجه کنیم که کسب و کارمون به صورت رسمی فعالیت کنه یا یک سری کارهای حقوقی را انجام دهیم که شخص یا اشخاصی نتوانند از لحاظ حقوقی به ما آسیب بزنند یا در آینده درگیر شکایت و شکایت کشی ها نشویم.

اولین مرحله بخش حقوقی – ثبت شرکت
اولین مرحله راه اندازی قانونی کسب و کار توریسم ثبت شرکته.
ثبت شرکت به صورت ساده یعنی اینکه شما به همراه حداقل یکی از شریکاتون (یعنی باید حداقل ۲ نفر باشید) می روید و یک شرکت در حوزه فعالیت تون برای خودتون ثبت می کنید.

مزیت های ثبت شرکت چیه ؟

۱- افرادی که قراره در آینده مشتریاتون بشند بیشتر بهتون اعتماد می کنند (چون یه شرکت و دفتر دستکی دارید)
۲- مشتریای حقوقی هم مایل به استفاده از خدماتتون می شوند – یعنی دیگه تو کار کردن با اداره جات – سازمان های بزرگ و کوچیک و ارگان های دیگه مشکلی ندارید
۳- توی گرفتن مجوز ها برای کارتون خیلی میتونه کمکتون کنه (مثل جواز کسب و … )
۴- قابلیت پیشرفت دارید – یعنی اینکه چون از اول مردم شما رو به عنوان یک شرکت شناختند – به مرور زمان می توانید کارمند استخدام کنید و کارتون رو گسترش بدید – دیگه کارتون وابسته به یه شخص نیست !
۵- می توانید از معافیت های مالیاتی یا مزایایی که برای شرکت ها وجود داره استفاده کنید
۶- اگر شرکتتون سهامی باشه – می توانید بعدا وارد بورس شوید
و ده ها مزیت دیگه که توی این مطلب نمی گنجه

برای اطلاعات بیشتر در زمینه ثبت شرکت می توانید به وبسایت موسسه حقوقی نخستین ثبت به نشانی www.nokhostinsabt.com بروید و علاوه بر اینکه کلی مطلب حقوقی دیگه می خوانید – پایین صفحه یه قسمت مشاوره آنلاین هست که می توانید سوالاتتون رو بپرسید

دومین مرحله بخش حقوقی – ثبت برند
برند چیه ؟ برند همون اسمیه که مردم کسب و کارتون رو با اون صدا می کنند.
توجه کنید که اسم شرکت همون برند نیست !
مثلا همین وبسایت نخستین ثبت که بالا به اون اشاره کردیم – اسم اون شرکت نخستین ثبت نیست بلکه اسم برندشون نخستین ثبته – اگه برید بررسی کنید می بینید که اسم شرکتشون موسسه حقوقی فروغ پاسارگاد ماندگاره !!!
پس اسم شرکت می تونه یه اسم طولانی باشه – ولی شما می توانید یه اسم کوتاه هم بعنوان برند انتخاب و اونو برای خودتون ثبت و با اون کار کنید.
شاید به فکرتون برسه اصلا برند لازمه ؟ چرا ثبتش کنیم ؟
جالب اینجاست که ثبت شرکت از لحاظ قانونی برای شروع هر کسب ضروریه ولی ثبت برند از لحاظ قانونی ضروری نیست بلکه برای محافظت از کسب و کار خودتون واجبه ! خیلی هم واجبه ! ۸۵۵۲۴

از مهم ترین مزیت های ثبت برند می توان به این موارد اشاره کرد :
۱- دیگه کسی نمی تواند در زمینه کسب و کار از نام شما استفاده کند
(مثلا فکر کنید سالها زحمت کشیدید تا اسم محصول یا کاروکاسبی خودتون رو جا بندازید – حالا یه نفر از راه میرسه میاد از اسم شما استفاده می کنه و محصول یا خدمات مشابه ارائه می کنه – حالا اگر قبلا برند کسب و کارتون رو ثبت نکرده باشید – بیچاره می شوید)
۲- بعدا که کسب و کارتون گرفت – می توانید شعبات مختلف بزنید و اسمتون رو به هر شعبه اجاره بدید یا بفروشید
۳- اگه می خواید در سطح بین المللی فعالیت کنید – یکی از لازمه های قانونیش اینکه که یه شرکت و برند تو کشور مبدا داشته باشید

سومین مرحله بخش حقوقی و مهم ترین مرحله – تاسیس شرکت در یک کشور خارجی
اگر بخواهید در زمینه توریسم بین المللی فعالیت کنید – بهتر است که یک شرکت در یکی از کشور های خارجی نیز داشته باشید (بعلت مسائل تحریم ها)
با داشتن یک شرکت در یک کشور خارجی علاوه بر اینکه می توانید تبلیغات و بازاریابی خود را در پوشش یک شرکت خارجی انجام دهید ، می توانید از برخی مزایای افتتاح حساب بین المللی برای دریافت وجوه خدمات خود یا درگاه های بانکی بین المللی (برای دریافت درگاه ویزا یا مسترکارت) بهره ببرید.
لازم نیست کشور خاصی یا غیرقابل دسترسی را انتخاب کنید ، شما می توانید شرکت خارجی خود را در یکی از کشور های همسایه ایران نظیر ارمنستان به ثبت برسانید تا بتوانید برخی مسائل مرتبط با تحریم های کشورمان را مرتفع کنید.
با ثبت شرکت در ارمنستان علاوه بر امکان افتتاح حساب بین المللی برای شرکت خود – یک گذرگاهی برای کسب و کار شما با کشور های دیگر ایجاد می شود.

حالا میرسیم به بخش جذاب مطلب
بخش فنی تاسیس شرکت توریستی
حالا که تمامی مراحل حقوقی فوق را پشت سر گذاشتید – وقت کار عملی و میدانیه.
برای جذب مشتری می دانید که باید یک ویترین قشنگ و عامه پسند داشته باشید. منظور از ویترین همان چیزی است که مردم می بینند – یعنی محل دفتر یا شرکت شما یا اگر می خواهید به صورت اینترنتی فعالیت نمایید می بایست یک وبسایت جذاب و بروز در زمینه توریسم داشته باشید.
در این مرحله تنها باید به روش هایی فکر کنید که باعث جذب مشتری می شود. اگر می خواهید مشتریان ایرانی داشته باشید که واضح است از طریق تبلیغاتی که کم و بیش همه ما با آن آشنایی داریم می توانید مشتریانی در داخل کشور جذب کنید.
ولی اگر می خواهید مشتریان خارجی نیز داشته باشید می بایست حتما یک وبسایت کامل و جامع به زبان های مختلف داشته باشید که از آن طریق بتوانید کسب و کار خود را به دیگر مردم در سرتاسر جهان معرفی نمایید.
با طراحی و راه اندازی یک وبسایت خوش آب و رنگ است که می توانید توسط آن فعالیت شرکت و خدماتی رو که ارائه می دهید به معرض نمایش عموم بگذارید و با یک سری روش های دیجیتال مارکتینگ که به راحتی می توانید آن ها را فرا بگیرید و برای شرکت تان مشتری جذب کنید.
به وبسایت وب نهاد به نشانی webnahad.com سر بزنید – علاوه بر اینکه چیزای جالب یاد می گیرید شاید بعضی خدماتشون هم بدردتون بخوره

جمع بندی
توی این مطلب بررسی کردیم که چگونه می توانیم یک شرکت مرتبط با توریسم تاسیس نماییم که به دو بخش کلی زیر تقسیم بندی می شود :

بخش حقوقی
. شرکت ثبت کنیم (ضروری است)
. برند ثبت کنیم (برای حفاظت از نام کسب و کار)
. یک شرکت خارجی تاسیس کنیم (برای مراودات مالی بین المللی)

بخش فنی
یک ویترین قشنگ برای کسب و کار خود ایجاد کنید. حال این ویترین می تواند فیزیکی باشد (یعنی بروید یک دفتر اجاره یا خریداری کنید و کار خود را شروع کنید) یا مجازی باشد (یعنی می توانید یک وبسایت مناسب خدمات تور راه اندازی و برای آن تبلیغات کنید)

در زمینه های حقوقی این کار می توانید به وبسایت موسسه نخستین ثبت به نشانی www.nokhostinsabt.com مراجعه کنید – باهاشون چت کنید یا با شماره های ۰۲۱۸۸۸۸۱۲۳۵ و ۰۲۱۸۸۸۸۱۲۴۵ تماس بگیرید و سوالاتتون رو بپرسید.

در کلیه زمینه های فنی وب و شبکه برای راه اندازی سایت دیجیتال مارکتینگ کسب و کارتون هم می توانید به وبسایت مجموعه وب نهاد به نشانی webnahad.com مراجعه کنید و مطلب ها رو بخوانید و لیست خدماتشون رو ببینید یا با خطوط ویژه ۰۲۱۶۲۸۶۸۰۸۰ تماس بگیرید باهاشون صحبت کنید.

اگر هم در مورد این مطلب سوال یا نظری دارید – پایین بنویسید تا پاسخ داده شود

خوش و خرم باشید.

The post چگونه یک شرکت توریستی تاسیس کنیم؟ appeared first on توریسم آنلاین.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *