چرایی موفقیت ترکیه درتبلیغات؛آرزوی مونسان،پایتخت ۵،گیرایی آنالیا!

رئیس سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی وگردشگری این هفته در نشست مجمع عمومی کانون جهانگردی و اتومبیل رانی خواستار تبلیغ ایران در سایر کشورها شد.

عباس مهدوی:

به گزارش«توریسم آنلاین»علی اصغر مونسان که گویا از کلیپ ترکیه ای در فضای مجازی خوشش امده است،خطاب به جمع حاضر گفت:«ترکیه در کلیپ یک دقیقه ای به معرفی جاذبه های گردشگری این کشور پرداخته است که در یک هفته ۲ میلیون بازدید کننده داشته است.باید از گروههای حرفه ای و افراد مختصص در فضای مجازی بهره گرفت».

اشاره مونسان به کلیپ اخیر ترکها با موضوع رونمایی از بزرگترین فرودگاه جهان بوده است که در شبکه های اجتماعی و میان ایرانیان بازتاب گسترده ای داشته است.فرودگاهی که با حضور اردوغان رییس جمهور ترکیه افتتاح شد و یکی از پنج فرودگاه بزرگ جهان است.

اشاره مونسان برای بهره گیری از چنین تبلیغات کم هزینه اما پربازده ای برای معرفی جاذبه های ایران،سالهاست که در معادلات صنعت گردشگری مغفول مانده است.

موفقیت ترکیه در تبلیغات و معرفی خود به سایر کشورهای دنیا بسیار هوشمندانه و حرفه ای است و می تواند کلاس درسی باشد برای متولیان صنعت گردشگری که هنوز به شیوهای سنتی و کم مخاطب تبلیغاتی مشغولند.

پایتخت کاری کرد کارستان

موفق ترین معرفی وسوسه انگیز ترکیه در ایران ،نوروز امسال رقم خورد.

چهره های محبوب و پرمخاطب سریال پایتخت، لوکیشن های دیدنی ترکیه را به خانه های ایرانیان اوردند و با چاشنی موسیقی ترکی ،اقامت در هتلی جذاب و بازار گردی درخیابان های پرزرق و برق،مخاطبان ایرانی را برای سفر به این کشور همسایه هوایی کردند.

هر چند سازندگان این سریال هرگونه برنامه ریزی قبلی را برای تبلیغ ترکیه نفی کردند اما قسمت های ترکیه پایتخت کارخودش را کرد و توجه مخاطبان ایرانی را برای بستن بار سفر به خود جلب کرد.

پایتختی ها ناخواسته بهترین معرف رایگان ترکیه در رسانه ملی شدند و کاری کردند کارستان.

تصور کنید دریکی از سریال های پرطرفدار ترکی،همچون سریال محبوب پایتخت،ایران و داشته هایش ناخواسته به بینندگان این کشور معرفی شود و بازیگران مطرح ترک در خیابان های شهرهای ایران به تصویرکشیده شوند.

ترکها قدر فیلم و سریال را در رونق گردشگری خوب می دانند و به جادوی تصویر برای جذب گردشگران واقفند.

انها حتی به سراغ ستارگان هالیود نظیر برد پیت، مورگان فریمن و جولین مور نیز رفته اند تا توجه جهانی را به خود جلب کنند.

تبلیغات شان انقدر گسترده و تاثیر گذار هست که روسها با وجود تنش های بی سابقه و سرنگونی یک فروند هواپیمای جنگده شان توسط ترکیه ،تنها مدت کوتاهی از حجم سفرهای خود به این کشور کاستند اما زیاد طاقت نیاورند و در سال ۲.۱۷ ترکیه محبوب ترین مقصد تعطیلات خارجی روسها شد و ۴ میلیون و ۷۰۰ هزار گردشگر روس به ترکیه سفر کردند.

ایران در سال ۲۰۱۶ که روابط روسها با ترکیه تیره شد حتی نتوانست از فرصت بدست امده برای جلب توجه بخشی از گردشگران این کشور بهره گیرد.

پیش می شود امسال ۶میلیون گردشگر روسی به ترکیه سفر کنند .

 خاک شهرآلانیا گیراست

بعد از سریال پایتخت ۵ مهمترین بهره گیری ترکیه از چهره های محبوب ایرانی روزهای گذشته درهتل اسپیناس تهران رقم خورد.

این بار نه برای گردشگری بلکه برای اقامت و خرید ملک درترکیه.

بهترین راهکار برای جلب توجه افکار عمومی و جریان سازی در فضای مجازی بهره گیری از چهره های سرشناس هنری ، ورزشی و سلبریتی ها بود.

شرکت ساختمانی ترکیه ای ج.ب.جی تصمیم می گیرد در سمیناری بزرگ با دعوت از چهره های مطرحی همچون سالارعقیلی،محمدعلیزاده،حجت اشرف زاده،حمیداستیلی،گروه سون بند،بهدادسلیمی،میلادترابی،علی ضیاء و…..ایرانیان را برای خرید ملک و سرمایه گذاری در یکی از شهرهای ساحلی ترکیه ترغیب کند.

سلبریتی های ایرانی در سمیناری حضور می یابند که قرار است منجربه ابادانی و توسعه انالیای ترکیه شود.

این شرکت ترکیه ای به نقش سلبریتی ها برای فروش ملک واقف است و اجرای برنامه خود را به “علی ضیاء “مجری محبوب رسانه ملی می سپارد.

ضیاء هم برای اجرای دلچسب سنگ تمام می گذارد و می گوید:«خاک شهرآلانیا گیراست و ادم دوست داردآنجا بماند».

ترکها در جلب توجه ایرانی ها و فروش ملک موفق بوده اند و بنا براعلام مرکز امار این کشور، ایرانی ها در ماههای اخیر، در رتبه سوم خرید خانه در ترکیه قرارگرفته اند.

علاقمندی چهره های محبوب ایرانی برای حضور در سمیناری که جز خروج ارز و رونق اقتصادی ترکیه ماحصلی برای ایران ندارددر نوع خود قابل تامل است.

کاش سمیناری مشابه هم در ترکیه برگزار می شد و سلبریتی های این کشور هموطنانشان را برای سرمایه گذاری در ایران ترغیب می کردند.

The post چرایی موفقیت ترکیه درتبلیغات؛آرزوی مونسان،پایتخت ۵،گیرایی آنالیا! appeared first on توریسم آنلاین.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *