پنجمین فرودگاه پرتردد ایران کجاست؟

زیبایی‌های طبیعی، امکانات تفریحی و جاذبه‌های تاریخی، سالانه حدود دو میلیون گردشگر را به کیش می‌کشاند؛ گردشگرانی که تعداد زیادی از آنها با هواپیما به این جزیره می‌روند. فرودگاه بین‌المللی کیش پنجمین فرودگاه پرتردد ایران است. اگر سفر به کیش را در برنامه داریم باید بدانیم که همکاری ایرلاین‌های مختلف با این فرودگاه، سفر هوایی به کیش را آسان، به صرفه و کم مخاطره کرده است.

فرودگاه کیش کجاست؟

سالن داخلی فرودگاه

فرودگاه کیش در مرکز این جزیره قرار دارد و برای دسترسی به آن باید به میدان امام خمینی و بعد بلوار فرودگاه برویم. موقعیت مکانی فرودگاه کیش باعث دسترسی آسان به نقاط مختلف جزیره می‌شود. برای اینکه از فرودگاه کیش به جاهای دیگر برویم، هم می‌توانیم از تاکسی‌های دربستی سفید‌رنگ استفاده کنیم و هم می‌توانیم سوار تاکسی‌های خطی زردرنگ شویم. تعدادی ون هم مسافران را از فرودگاه به نقاط مختلف جزیره می‌رسانند.

کی ارزان به کیش سفر کنیم؟ اینجا بخوانید. 

تاریخچه فرودگاه کیش

راه‌اندازی فرودگاه بین‌المللی کیش سال ۱۳۴۹ شروع شد و هفت سال طول کشید تا رسما افتتاح شود. روند توسعه فرودگاه کیش با آمدن انقلاب ۵۷ متوقف شد، اما در سال ۶۵ بار دیگر فعالیتش  را از سر گرفت و به مرور تعداد پروازهایش زیاد شد.  فرودگاه کیش، چهار ترمینال، دو باند پروازی، پارکینگی مجهز و امکاناتی مثل اینترنت رایگان و فروشگاه و بانک دارد.

فرودگاه کیش به کدام مقاصد پرواز دارد؟

سالن پرواز

 از فرودگاه کیش می‌توان به ۲۲ مقصد داخلی و خارجی پرواز کرد و بلیط هواپیما خرید. تهران، شیراز، مشهد، اصفهان، بندرعباس، کرمان، اهواز، تبریز، یزد، همدان، بوشهر، رشت، کرمانشاه، ساری، کاشان،گرگان، جم، عسلویه، ارومیه و سنندج مقاصد داخلی پروازی فرودگاه کیش و دبی و مسقط مقاصد خارجی این فرودگاه هستند.

از کیش برای تهران، اصفهان، شیراز و بندرعباس در تمامی روز‌های هفته پرواز رفت و برگشت وجود دارد.

همچنین از این فرودگاه پنج روز در هفته یعنی شنبه، یک‌شنبه، سه‌شنبه، چهار‌شنبه و جمعه می‌توان به فرودگاه شهید هاشمی‌نژاد مشهد رفت یا برعکس از این فرودگاه به کیش آمد.

ساری با چهار پرواز رفت و برگشت در هفته که در روزهای دوشنبه، سه‌شنبه، پنج‌شنبه و جمعه انجام می‌شود، دیگر مقصد پروازی این فرودگاه است که تعداد بالایی پرواز را به خود اختصاص می‌دهد. همچنین فرودگاه کیش برای رشت، اهواز و کرمانشاه دو پرواز در هفته دارد.

اگر از کیش قصد سفر به دبی را داریم می‌توانیم از پرواز‌های روز‌های یکشنبه، سه‌شنبه و چهار‌شنبه فرودگاه جزیره استفاده کنیم یا برعکس از دبی در این روز‌ها با هواپیما به کیش بیاییم. پرواز‌های رفت و برگشت کیش به مسقط هم در روز‌های شنبه و چهار‌شنبه انجام می‌شود.

برای پرواز‌های داخلی فرودگاه کیش یک ترمینال ویژه وجود دارد که از ساعت ۶ صبح تا ۱۲ شب فعال است. پروازهای خارجی فرودگاه هم دارای دو ترمینال مجزاست. ترمینال شماره یک برای پروازهای خروجی و ترمینال شماره دو برای پروازهای ورودی استفاده می‌شود.

ترمینال پروازهای داخلی کیش

فرودگاه کیش از جمله ۱۰ فرودگاهی‌ست که صدور ویزا برای اتباع خارجی در آن ممکن است. در این فرودگاه هم مثل فرودگاه‌های دیگری که ویزا صادر می‌کنند،  جز اتباع اسرائیل،  اتباع کشورهای کلمبیا، سومالی‌، آمریکا، انگلیس‌، کانادا، بنگلادش‌، اردن‌، افغانستان‌ و پاکستان‌ نمی‌توانند گذرنامه  Arrival on بگیرند. البته گردشگران خارجی برای ورود به کیش نیاز به ویزا ندارند، اما اگر بخواهند از جزیره خارج شده و به شهر‌های دیگر ایران بروند لازم است ویزا بگیرند.

آتا، کاسپین، ایران‌ایر، ایران‌ایر تور، آسمان، کارون، کیش‌ایر، ماهان، معراج، قشم، سپهران، تابان و زاگرس ایرلاین‌هایی هستند که امکان نشست و برخاست ۲۴ هزار پرواز، جا‌به‌جایی سه میلیون مسافر و حمل بیش از ۳۰ میلیون کیلو  بار  در سال را از طریق اینجا فراهم می‌کنند.

جاذبه‌های نزدیک

شهر تاریخی حریره

از فرودگاه کیش دسترسی آسانی به سایر مناطق جزیره وجود دارد. اگر بخواهیم از این فرودگاه به شهر باستانی حریره که یکی از پرطرفدارترین جاذبه‌های کیش است برویم فقط ۵٫۲ کیلومتر راه داریم.

فاصله فرودگاه کیش تا شهر زیرزمینی کاریز ۹٫۴، کشتی یونانی ۹٫۶، آکواریوم ۹٫۹ و پارک دلفین ۹٫۴ کیلومتر است. همچنین از اینجا تا هتل‌های پنج ستاره جزیره هم راهی نیست. هتل شایگان در ۶٫۲ کیلومتری، هتل پارمیدا در ۵٫۹ کیلومتری، هتل ایران در ۵٫۶ کیلومتری و هتل مریم در ۵٫۸ کیلومتری فرودگاه واقع شده‌اند.

نوشته پنجمین فرودگاه پرتردد ایران کجاست؟ اولین بار در وبلاگ اسنپ تریپ. پدیدار شد.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *