وکیل معروف لبنانی که سر از هالیوود درآورد!/تصاویر

 امل کلونی وکیل متخصص در قانون بین المللی و نویسنده‌ای با اصالت لبنانی است. او در پرونده دفاع از جولیان آسانژ، مؤسس ویکیلیکس و همچنین پس از ازدواجش با جرج کلونی به شهرت رسید و نامش بر سر زبان‌ها افتاد.

تابناک باتو: «امل رمزی علم الدین» وکیل لبنانی- بریتانیایی در فوریه سال ۱۹۷۸ میلادی در بیروت متولد و در انگلستان بزرگ شد و در دو دانشگاه آکسفورد و نیویورک تحصیل کرد و پس از پایان تحصیلات مسیر حرفه‌ای و متمایز خود را در زمینه قانون آغاز کرد. او در تعدادی از کمیسیون‌ها و محاکم وابسته به سازمان ملل متحد کار کرد و در سپتامبر سال ۲۰۱۴ میلادی پس از ازدواج با جرج کلونی توجهات بیشتری را به خود جلب نمود.

امل علم الدین

امل علم الدین به همراه والدینش. پدر او از درزی های لبنان و مادرش مسلمان و از اهل سنّت است.

 پدر و مادر امل کلونی چه کسانی هستند؟

امل کلونی در سال ۱۹۷۸ میلادی در بیروت متولد شد. پدرش “شیخ رمزی علم الدین” اهل «عقلین» از شهرستان «الشوف» لبنان و مادرش “بارعه مکناس” روزنامه نگار معروف لبنانی بود. امل کلونی کوچکترین فرزند خانواده پس از سامر، زیاد و تالا است.
او در خانواده‌ای با اصالت و وضع مادی عالی بزرگ شد؛ پدرش یک سرمایه دار برجسته و فارغ التحصیل از دانشگاه آمریکایی و فعال در زمینه گردشگری و مادرش یک روزنامه نگار پیشکسوت است که برای روزنامه عربی «الحیاه» می‌نوشت.

امل علم الدین

 امل علم الدین، دانشجوی نمونه حقوق

امل در دانشگاه نیویورک جایزه Jack J.Katz Memorial Award را برای عنوانِ کارآمدترین دانشجوی حقوق دریافت کرد.

در تحقیقی که سازمان ملل متحد درباره مبارزه با تروریسم و حقوق بشر در زمینه به کارگیری هواپیما‌های بدون سرنشین در جنگ‌ها انجام داد، امل به عنوان وکیل ویژه تعیین شد.

ثروت امل کلونی در سال ۲۰۱۶ میلادی ۱۰ میلیون دلار برآورد شده است.

امل علم الدین

امل کلونی همراه همسرش جرج کلونی و مادرش بارعه علم الدین

 ازدواج با جرج کلونی:

در سال ۲۰۱۴ میلادی امل علم الدین با جرج کلونی بازیگر معروف آمریکایی ازدواج کرد. جرج کلونی تا پیش از ازدواج با امل، عنوان جذابترین مرد مجرد هالیوود را داشت. امل و جرج پس از شش ماه آشنایی در ونیز ایتالیا ازدواج کردند و در ماه ژوئن سال ۲۰۱۷ میلادی صاحب دوقلو‌هایی به نام‌های «الکساندر» و «ایلا» شدند.

امل علم الدین

امل کلونی و دوقلوهایش

جمله معروف از امل کلونی:
بازداشت معترضان از اعتراضات نمی‌کاهد بلکه باعث افزایش آن می‌شود.

چند نمونه از فعالیت‌های حقوقی امل کلونی:

امل کلونی در قانون بین الملل، حقوق بشر، قانون کیفری و استرداد مجرمین تخصص دارد و مشتریان او از افراد بلند پایه هستند. او در سال ۲۰۱۱ میلادی وکالت جولیان آسانژ مؤسس ویکیلیکس را در پرونده استرداد جنجالی او به کشور سوئد بر عهده داشت.

در اکتبر سال ۲۰۱۴ میلادی و در پرونده بازگردانی مجسمه‌های مرمرین معبد پارتنون یونان حضور داشت و مجسمه‌های باستانی یونان که از سال ۱۸۱۶ میلادی در موزه بریتانیا نگهداری می‌شدند، به نفع دولت یونان بازپس گرفته شدند.

امل علم الدین

علم الدین در ماجرای بازگرداندن مجسمه های یونانی

در هفتم آوریل سال ۲۰۱۶ میلادی، علم الدین به تیم دفاع از محمدنشید رئیس جمهوری مالدیو پیوست و به او کمک کرد که پس از ۱۳ سال از زندان آزاد شود.

در پاییز سال ۲۰۱۴ میلادی او وکیل «محمد فهمی» روزنامه نگار کانادایی شبکه الجزیره انگلیسی و دو روزنامه نگار مصری دستگیر شده آزاد شد. محمدفهمی سه سال به زندان محکوم شد و سرانجام پس از عفو ریاست جمهوری که (عبدالفتاح سیسی) صادر کرد، از زندان آزاد شد.

امل علم الدین

امل کلونی دانشگاه آکسفورد در سال 1996 میلادی و در سن هفده سالگی

«امل علم الدین» دوران کارورزی خود را به عنوان وکیل حقوقی در سال ۲۰۱۰ میلادی در موسسه حقوقی داتی استریت چیمبرز شروع کرد و پس از گذشت چندی به صورت تمام وقت به تیم حقوق بین الملل این موسسه پیوست.

در سال ۲۰۱۵ میلادی “اَمل کلونی” تدریس در دانشکده حقوق دانشگاه کلمبیا را آغاز کرد. او در زمینه مد و لباس هم فعال است.

The post وکیل معروف لبنانی که سر از هالیوود درآورد!/تصاویر appeared first on توریسم آنلاین.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *