واکنش رئیس میراث فرهنگی به استخراج نمک از گنبدهای نمکی بستک

رئیس سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در پاسخ به یک فعال میراث فرهنگی خبر از توقف عملیات اجرایی در این گنبد نمکی خبر داد.

ایرنا: علی اصغر مونسان در توئیتی از توقف عملیات اجرایی استخراج از گنبد نمکی بستک که جاذبه توریستی استان هزمزگان است خبر داد و گفت: پس از کسب خبر بلافاصله اقدامات لازم برای توقف عملیات اجرایی انجام شد و در حال رایزنی برای ابطال مجوز صادره از اداره صنعت معدن استان هستیم.

وی این مطلب را در پاسخ به خبری که در توئیتر توسط یکی از کاربران مبنی بر این گنبد نمکی یکی از زیباترین جاذبه های هزمزگان برای استخراج به بخش خصوصی واگذار شده است، بیان کرد.

همچنین رضا برومند، مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری هرمزگان در این باره گفت: به دستور فرماندار بستک عملیات خاکبرداری معدن نمک فتویه متوقف شده است

او با اشاره پیگیری این اتفاق گفت: بررسی‌ها در خصوص اینکه معدن نمک واگذار شده در عرصه و حریم گنبدهای نمکی بستک است یا خیر آغاز خواهد شد.

گنبد نمکی داربست در استان هرمزگان واقع است. این گنبد نمکی در فاصله ۴ کیلومتری جنوب شرقی روستای داربست از توابع شهرستان بستک واقع است. گنبد در یک محیط دایره ای شکل به قطر ۴ کیلومتر گسترده شده است.

گنبد نمکی بستک در کوه‌های شرقی شهر بستک قرار دارد که در کنار جاذبه‌های گردشگری، محل تجمع گونه‌های حیات وحش است.

نمک تولیدی از این گنبد در صنایع نساجی دارو سازی، صنایع پلاستیکی و در حفاری‌های چاه‌های نفت کاربرد دارد.

The post واکنش رئیس میراث فرهنگی به استخراج نمک از گنبدهای نمکی بستک appeared first on توریسم آنلاین.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *