همکاری‌های پژوهشی کاخ گلستان با هامبورگ

مدیر مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان از انجام همکاری‌های آموزشی و پژوهشی بین «کاخ گلستان»، «مرکز پژوهشی نسخه‌های خطی فرهنگی هامبورگ» و «دانشگاه سنت اندروز اسکاتلند» در صورت موافقت رییس سازمان میراث فرهنگی خبر داد.

ایسنا: مسعود نصرتی گفت: در نشستی که با حضور پرفسور «مایکل فردریش» رئیس مرکز پژوهشی نسخه‌های خطی فرهنگی هامبورگ و «ایلسه استارکنبوم» از دانشگاه سنت اندروز اسکاتلند در کاخ گلستان برگزار شد، درباره همکاری‌های آموزشی و پژوهشی، برگزاری نمایشگاه‌های فرهنگی، کنفرانس‌های بین‌المللی، چاپ و نشر آثار فرهنگی و تاریخی گفت‌وگو و تبادل نظر شد.

او با بیان این‌که مرکز پژوهشی نسخه‌های خطی فرهنگی هامبورگ یکی از مهمترین مراکز پژوهشی در این زمینه است، افزود: این مرکز پژوهشی تا کنون پروژه‌های پژوهشی مهمی در اکثر نقاط دنیا مدیریت و اجرا کرده و در این راستا آثار منحصر به فردی را از شرق آسیا تا غرب آفریقا به دنیا معرفی کرده است.

مدیر مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان اظهار کرد: پس از گذراندن مراحل قانونی و دریافت موافقت رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور تفاهم‌نامه سه جانبه بین کاخ گلستان با مرکز پژوهشی نسخه‌های خطی فرهنگی هامبورگ و دانشگاه سنت اندروز اسکاتلند برای معرفی آثار تاریخی و فرهنگی این مجموعه میراث جهانی پس از تأیید معاونت میراث فرهنگی سازمان بسته می‌شود.

او تاکید کرد: همچنین فهرست تخصصی مرقعات کتابخانه نسخ خطی کاخ گلستان و فهرست کامل نسخه‌های خطی کاخ گلستان به شکل دو زبانه چاپ و دیجیتال کردن نس‌های خطی این مجموعه در دستور کار قرار می گیرد و زیرساخت‌های مناسب برای برخط شدن آنها فراهم می‌شود.

The post همکاری‌های پژوهشی کاخ گلستان با هامبورگ appeared first on توریسم آنلاین.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *