هدف‌گذاری ۲۰ میلیونی جذب گردشگری

معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گفت: سازمان جهانی جهانگردی، ایران را جزو ۱۰ کشور اول از نظر جاذبه‌های گردشگری معرفی کرده است و علاوه بر جاذبه‌های گردشگری بی‌نظیر، ایران دارای فرهنگ و تمدن غنی، طبیعت بکر و میراث ناملموس بی‌شمار است.

خبرگزاری میراث آریا: مونسان با بیان اینکه گردشگری یکی از مزیت‌های کشور به‌حساب می‌آید، افزود: باید روی گردشگری تمرکز بیشتری داشت و در کنار صنعت، کشاورزی، نفت و… از گردشگری به‌عنوان یک اقتصاد نوظهور حمایت کرد. بر اساس آمار بانک مرکزی، گردشگری در سال گذشته توانسته است، ۱۱/ ۸میلیارد دلار در تولید ناخالص نقش ایفا کند و این یعنی ۳درصد از کل تولید ناخالص ملی.

این در حالی است که سهم گردشگری در تولید ناخالص ملی در کشوری مانند ترکیه ۴/ ۷درصد بوده است.

مونسان در ادامه صحبت‌های خود با اشاره به سند چشم‌انداز ۲۰ساله نظام گفت: بر اساس این سند تا سال ۱۴۰۴ باید بتوانیم ۲۰میلیون گردشگر جذب کنیم که دستیابی به عدد ۲۰میلیون گردشگر در افق ۱۴۰۴ به‌طور حتم با همکاری رسانه‌ها امکان‌پذیر است.

رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری عنوان کرد: سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در سال گذشته موفق به ایجاد ۲۰۳هزار شغل شد که بر این اساس جزو سازمان‌های برتر در ایجاد اشتغال به حساب می‌آید و این موضوع نشان‌دهنده اشتیاق مردم و سرمایه‌گذاران برای ورود به حوزه گردشگری است .

The post هدف‌گذاری ۲۰ میلیونی جذب گردشگری appeared first on توریسم آنلاین.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *