نرده گذاری حریم معبد آناهیتا آغاز شد

مدیر پایگاه ملی معبد آناهیتا کنگاور گفت: پروژه افزایش ارتفاع نرده گذاری حریم معبد آناهیتا با اعتباری بالغ بر پنج میلیارد ریال آغاز شد.

ایرنا: مرتضی گراوند اظهار داشت: در جهت حفاظت و صیانت بیشتر از محوطه معبد آناهیتا، افزایش نرده ها لازم و ضروری است.
وی با اشاره به نرده گذاری اولیه معبد آناهیتا در اواخر دهه ۶۰، گفت: طی این سالها معبد آناهیتا دارای حریمی مشخص بود که گاها به واسطه کوتاهی نرده ها محلی برای تردد نوجوانان بود و برای جلوگیری از اینگونه ترددها و هرگونه بزه اجتماعی احتمالی افزایش نرده ها در دستور کار قرار گرفت.
او افزود: پس از برگزاری مناقصه، پیمانکار مربوطه مشخص و کار خود را با اعتباری بالغ بر ۵۰۰ میلیون تومان آغاز کرد.
وی اجرای طول نرده گذاری را یک هزار و ۵۰۰ متر عنوان کرد و تصریح کرد: ارتفاع نرده های سه جبهه شمالی، شرقی و غربی حریم معبد آناهیتا افزایش می یابند.
این مسئول علت عدم افزایش ارتفاع جبهه جنوبی معبد آناهیتا را اجرای پروژه پلازا و پارک موزه خیابانی بیان کرد و خاطرنشان ساخت: فعالیت های پایگاه ملی معبد آناهیتا در جهت حفاظت از این بنای کهن، توسعه صنعت گردشگری، جذب گردشگر و اشتغال زایی است.
معبد آناهیتا که دومین بنای سنگی بزرگ ایران قبل از اسلام است برخی قدمت آن را به دوران اشکانی و عده ای نیز دوران ساسانی می دانند.
کنگاور با جمعیتی بالغ بر ۸۰ هزار نفر در ۹۴ کیلومتری شرق کرمانشاه قرار دارد. این شهرستان ۱۲۰ اثر تاریخی و طبیعی ثبت ملی و بیش از ۱۰۰ اثر واجد شرایط حفاظت دارد.

The post نرده گذاری حریم معبد آناهیتا آغاز شد appeared first on توریسم آنلاین.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *