مکان های گردشگری کوتائیسی گرجستان

مکان های گردشگری کوتائیسی گرجستان

کوتائیسی، پایتخت ایمرتی، دومین شهر بزرگ گرجستان پس از تفلیس است.

خیابان‌های زیبا و پوشیده شده با درخت با خانه‌های متعلق به قرن ۱۹ که در کنار رود ریونی کشیده شده اند، همراه با چندین پارک جذاب، کوتائیسی را به یک مکان بسیار زیبا برای قدم زدن در اطراف و لذت بردن از مناظر چشم نواز تبدیل کرده است.

در محله یهودی‌ها، تعدادی از کنیسه‌های موجود، تاریخ طولانی جامعه یهودی گرجستان را نشان می‌دهد. بزرگترین کنیسه شهر که در سال  ۱۸۶۶ ساخته شده است می‌تواند ۵۰۰ عبادت کننده را در خود جای دهد. کلیساهای با شکوه Bagrati و Gelati که هر دو در میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده اند به اهمیت این منطقه شهادت می‌دهند.

همچنین بخوانید: مکان های گردشگری زوگدیدی گرجستان
  1. کلیسای جامع Bagrati

ساخت و ساز این کلیسا در اواخر قرن دهم آغاز و در اوایل قرن یازدهم به اتمام رسید. این کلیسای جامع در تاریخ گرجستان از اهمیت ویژه ای برخوردار است و به عنوان یک بنای فرهنگی و معماری از آن یاد می‌شود.

  1. صومعه گلاتی

کلیسای جامع در ۱۱ کیلومتری Kutaisi واقع شده است. صومعه گلاتی، با ساختمان اصلی آن بین قرن ۱۲ و ۱۷ بنا شد و یک مرکز دینی، فرهنگی و آموزشی مهم گرجستان بود.

این مجموعه صومعه در لیست میراث فرهنگی جهانی یونسکو گنجانده شده و معماری آن برای موزاییک‌های فوق العاده و نقاشی‌های دیواری شناخته شده است.

پادشاه David که مشهورترین پادشاه گرجستان است، در حیاط  این صومعه به خاک سپرده شد.

  1. صومعه Motsameta

صومعه Motsameta در ۶ کیلومتری Kutaisi واقع شده است. قدمت کلیسایی که فعلا در این ناحیه وجود دارد به قرن یازدهم بر می‌گردد اما سوابق تاریخی نشان می‌دهد که کلیسای موجود در این ناحیه در اوایل قرن هشتم ساخته شده است. این صومعه افراد زیادی را به خود جلب می‌کند.

  1. موزه دولتی تاریخی کوتائیسی

موزه دولتی تاریخی کوتائیسی در سال ۱۹۱۲ بنیان گذاری شد و میزبان بیش از ۲۰۰۰۰۰ اثر مختلف است.

همچنین بخوانید: مکان های گردشگری گوری گرجستان
  1. منطقه تاریخی شهر

بخش تاریخی Kutaisi یعنی منطقه Royal در برگیرنده نواحی اطراف پل سفید است.

  1. موزه باستان شناسی وانی

این موزه اکثریت قریب به اتفاق یافته‌های باستان شناسی از منطقه وانی را در خود جای داده است. در سال ۱۹۸۷، Gold Reserve در داخل موزه افتتاح شد که در برگیرنده قطعات منحصر به فردی است که توسط سازندگان باستانی وانی ایجاد شده اند.

این نمایشگاه همچنین موارد باستانی و نیز اشکال برنزی را به تصویر کشیده است.

  1. Sataplia Nature Reserve

Sataplia Nature Reserve در ۶ کیلومتری شمال-غرب Kutaisi واقع شده است. در این منطقه می‌توانید ردپای دایناسورهای حفظ شده و یک مجتمع غار زیبا که شامل استالاکتیت و استالاگمیت‌های متعدد است را پیدا کنید. در این منطقه یک موزه و یک راهروی شیشه ای مشرف به مناظر طبیعی نفس گیر و چشم نواز نیز وجود دارد.

  1. غار Prometheus

غار Prometheus در ۴۰ کیلومتری Kutaisi و در نزدیکی Tskaltubo واقع شده است.

این غار یکی از محبوب ترین مقاصد در منطقه محسوب می‌شود و شامل انواع مختلفی از استالاکتیت، استالاگمیت، آبشارها، رودخانه‌های زیرزمینی و دریاچه‌هاست. هر کدام از غارها در اندازه و مقیاس با هم متفاوت اند. در این منطقه می‌توانید از فرصت استفاده کنید و یک تور قایقی بگیرید و دریاچه‌های زیر زمینی را کاوش کنید.

  1. ستون‌ Katskhi

در روستای Katskhi که در ۶۰ کیلومتری Katskhi واقع شده است ستون‌هایی قرار دارد که از سنگ آهک طبیعی ساخته شده است. این ستون‌ها ۴۰ متر طول دارند و مشرف به رودخانه‌ها و دره‌های اطراف هستند. در این منطقه کلیسای کوچک و خانه روحانیون قرار دارد.

  1. Okatse Canyon

دره Okatse در روستای Gordi و ۴۲ کیلومتری Kutaisi واقع شده است. طول دره عمیق و باریک در حدود ۱۶ کیلومتر وعرض آن در محدوده ۱۰ تا ۱۵ متر قرار دارد. این دره حدود ۵۰ متر عمق دارد. در امتداد دره عمیق و باریک شما می‌توانید چندین آبشار را پیدا کنید که یکی از آن‌ها ۷۰ متر بلندی دارد.

همچنین بخوانید: بهترین مکان های ماجراجویی در گرجستان

 

نوشته مکان های گردشگری کوتائیسی گرجستان اولین بار در مجله سفر پدیدار شد.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *