محدودیت ناوگان هوایی موجب افزایش بلیت هواپیما شده‌است

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی بیان کرد: محدودیت ناوگان هواپیما بدلیل رشد تقاضا برای سفر هوایی در کشور یکی از دلایل افزایش نرخ بلیت است.

ایرنا : سیاوش امیر مکری روز سه شنبه در حاشیه افتتاح دو پروژه زیرساختی فرودگاه بین المللی سردار جنگل رشت بمناسبت هفته دولت در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اعداد و ارقام نرخ بلیت توسط ایرلاین ها و چارترکننده ها تعیین می شود و البته نظارت سازمان هواپیمایی کشوری بر این موضوع وجود دارد.
وی با بیان اینکه تاکید و حساسیت وزیر راه و شهر سازی بر کنترل قیمت ها و نظارت دقیق بر آنها بسیار بالاست، اظهار داشت: در بعضی از فصول و زمان ها ، ایرلاین ها برای اینکه تقاضای بالایی برای سفر هوایی وجود دارد، ممکن است خارج از سیستم فروش مکانیزه، قیمت را بالا ببرند اما قطعا سازمان هواپیمایی کشوری بر این موضوع نظارت دارد و با متخلفان برخورد می کند.
به گفته امیرمکری، در صورت مشخص شدن تخلف یا اعلام مردم به سازمان هواپیمایی کشور ، پیگیری های لازم انجام و با متخلفان برخورد می شود.
دو پروژه مهم و زیرساختی فرودگاه بین المللی سردار جنگل رشت با هزینه ای بالغ بر ۲۵۰ میلیارد ریال بمناسبت هفته دولت و با حضور مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران افتتاح شد؛ افتتاح سیستم روشنایی تقرب دقیق در فرودگاه گیلان یکی از پروژه های مهم یاد شده است که با صرف اعتبار یک میلیون یورو موجب کاهش ابطال پرواز می شود و تنها چهار فرودگاه کشور به این سیستم مجهز هستند. همچنین پروژه توسعه محوطه سازی فرودگاه رشت به متراژ ۱۷ هزار متر مربع و سیستم مخزن ۵۰۰ متر مکعبی به همراه سیستم پمپاژ آب که در بخش های آبیاری و ایمنی و آتش نشانی دارای عملکرد بالایی است از پروژه های مهم دیگریست که به مناسبت هفته دولت در این فرودگاه افتتاح شد.
فرودگاه سردارجنگل رشت با آمار جابجایی ۵۰۰ هزار مسافر در سال و ۱۰ مسیر پروازی، از فرودگاه های مهم شمال کشور محسوب می شود. در حال حاضر تعداد ۹۰ سورتی پرواز داخلی در هفته از فرودگاه بین المللی سردار جنگل رشت به مقاصد تهران، مشهد، تبریز، شیراز، کیش، بندرعباس، عسلویه، اهواز و اصفهان صورت می گیرد .
فرودگاه بین المللی سردار جنگل رشت با علامت اختصاری ( OIGG) در کتاب هوانوردی دنیا به ثبت رسیده؛ تأسیس فرودگاه رشت به سال ۱۳۴۷ خورشیدی بازمی‌گردد؛ این فرودگاه از لحاظ دسترسی شهری در شهر رشت بعنوان یکی از برترین فرودگاه‌های ایران و در رتبه ۱۲ از نظر آمار پروازی به شمار می آید. فرودگاه رشت دارای موقعیت ارتباطی ممتاز حاشیه دریای کاسپین و در مسیر کریدور شمال – جنوب و در سومین شهر گردشگرپذیر ایران (رشت) واقع شده؛ این فرودگاه در هفت کیلومتری جاده رشت به انزلی و ۱۵ کیلومتری منطقه آزاد انزلی قرار دارد و مساحت کل آن به ۲۲۰ هکتار می رسد؛ ارتفاع آن ۴۰ پا پایین تر از آب های آزاد است.

The post محدودیت ناوگان هوایی موجب افزایش بلیت هواپیما شده‌است appeared first on توریسم آنلاین.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *