متوجه نشدیم آقای گزارشگر!

تاکنون دوبار توانسته ام در دو بازی حساس در ورزشگاه یادگار امام تبریز حاضر باشم. از جمله بازی استقلال زمان امیر قلعه نویی و تراکتور مجید جلالی.

خب، جو ورزشگاه تبریز کم نظیر است. جایگاه اندکی-در حد ۲۰۰ یا ۳۰۰ نفر هم به طرفداران استقلال احتصاص داده بودند که بنده خداها در آن ازدحام جمعیت تراکتوری ها صدایشان به جایی نمی رسید.
جو ورزشگاه برای تراکتوری ها بهشت و برای رقیب، جهنم است. این از جذابیت های فوتبال است. کاش در همه شهرهای صاحب تیم لیگ برتر و لیگ دسته یک وقتی گذارشان به جدال با پرسپولیس و استقلال می رسد جو ورزشگاه و تماشاگران به نفع میزبان باشند نه مهمان؛اتفاقی که باید گفت در برخی شهرها مثل شیراز و اهواز و… روی می دهد و تیم میزبان، مهمان می شود و مهمان میزبان!
واقعیتش در آن بازی ندیدم و نشنیدم طرفداران تراکتور ولو تعداد اندکی شعارهای نژادپرستانه سر دهند. آن ایام مصادف شده بود با ماه محرم و حتی قبل از بازی و بین دو نیمه تراکتوری ها با زبان ترکی به عزاداری و سینه زنی پرداختند.
در بازی روز گذشته اما اوضاع به همان منوال گذشته بود. جو ورزشگاه، تعداد زیاد تراکتوری ها و تعداد کم استقلالی ها هرچند از گوشه و کنار تعداد کمی بعضی شعارهای سیاسی می دادند که باید بررسی شود از کجا خط می گیرند اما از لحاظ فوتبالی این بازی فراتر از آسیا بود.
گزارشگر تبریز هم خوب گزارش می کند اگر بعضی مواقع کلمات و حرف های قصار نزند؛ مثل وقتی اولین گل تراکتور به استقلال ثبت شد او بگوید: پنجمین تیم پرطرفدار جهان(تراکتور) یک/ دومین تیم پرطرفدار ایران(استقلال) صفر.
یعنی این گزارشگر عزیز قبول دارد که از لحاظ تعداد طرفدار، پرسپولیس اولین و استقلال دومین است و لابد تراکتور سومین؛ با این حساب در رده بندی جهانی استقلال و پرسپولیس از تراکتور که به گفته او پنجمین است بالاتر قرار می گیرند.به بیان دیگر از بین پنج تیم پرطرفدار دنیا سه تای آنها در ایران است و دوتای بقیه سهم مثلا منچستر و رئال و بایرن و یوونتوس و.. می شود!
کلا بعضی گزارشگران باید در بیان حرفهایشان دقت بیشتری داشته باشند. واقعیتش من هنوز در فکر حرف این عزیز هستم و در حال هضم آن.

The post متوجه نشدیم آقای گزارشگر! appeared first on توریسم آنلاین.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *