لباس‌های جدید کارولینا هررا جنجالی شد/تصاویر

نهادهای فرهنگی مکزیک از برند معروف کارولینا هررا خواستند تا دلایل استفاده از نقوش برگرفته از فرهنگ این کشور را توضیح دهند.

تابناک باتو: وزارت فرهنگ مکزیک به خانه مد جهانی “کارولینا هررا” نامه نوشت و آن را به “جعل فرهنگی” متهم نمود. نهاد‌های فرهنگی مکزیک از این برند معروف خواستند تا به طور علنی، دلایل استفاده از نقوش برگرفته از فرهنگ مکزیک را در مجموعه جدید تولیدات خود به مدیریت جدید آقای “ونیس گوردون” را اعلام کنند و توضیح بدهند.

“الیخاندرو فراوستو” وزیر فرهنگ مکزیک در نامه خود نوشت: برخی طراحی‌های مجموعه‌ی اخیر که خانه مد کارولینا هررا تولید کرده از بینش بومیان مکزیک به جهان گرفته شده است، او از مالک و مدیر هنری این خانه مد خواست تا درباره اسبابی که سبب شده تا این عناصر فرهنگی را به کار بگیرند توضیح بدهد.

 کارولینا هررا

او پرسید آیا بومیانی که این عناصر، بخش اصلی فرهنگ آن‌ها را تشکیل می‌دهد از فروش این مجموعه سود می‌برند یا نه؟ وزیر فرهنگ مکزیک گفت: شرایط می‌طلبد تا یک مناقشه جهانی درباره حقوق فرهنگی بومیان صورت بگیرد، او تأکید کرد این مسئله اخلاقی است و ما را بر آن می‌دارد تا به این موضوع بدون تأخیر و مماشات بپردازیم، و ما باید بر زندگی کسانی که تاکنون در سایه زندگی می‌کردند، نور بیندازیم و آن‌ها را از حاشیه به متن بیاوریم.

کارولینا هررا

مجموعه جدید لباس‌های خانه مد هررا گلدوزی‌های خوشرنگ و شاد از گل‌ها و شاخ و برگ درختان است که ساکنان منطقه “تنانگو” مکزیک در جشن‌ها به تن می‌کنند، که تاریخ این بومی‌ها را نمایان می‌سازند و هر یک معانی شخصی و خانوادگی ویژه‌ای دارند. برخی از محصولات مجموعه جدید لباس‌های گلدوزی شده روی پارچه‌های تیره رنگ اند که آن هم از فرهنگ دیرین قبایل ساکن در استان “واخاکا” گرفته شده است. دو روز پس از این نامه از سوی وزیر فرهنگ مکزیک خانه مد به این نامه واکنش نشان داد. وینس گوردون مدیر هررا گفت: مجموعه جدید لباس‌های “ریزورت” ۲۰۲۰ تکریم فرهنگ غنی مکزیک و هنر‌های دستی شگفت انگیز آنان است. گوردون افزود مکزیک به شدت در این مجموعه حضور دارد و من تلاش کرده ام تا این میراث را به نمایش بگذارم که خود دلیلی برای اثبات عشق من به این کشور است که همیشه به آن علاقه‌مند بودم و منبع الهام من است.

 کارولینا هررا

او خاطر نشان کرد که تحسینش برای هنر و صنعت مکزیک در طول سال‌ها به دلیل بازدید مکرر وی از مکزیک افزایش یافته و تصمیم گرفته تا این آثار را در ترکیب نهایی خود به کار بگیرد و این میراث فرهنگی را به نمایش بگذارد. با این حال ونیس گوردون به آن بخش از نامه وزیر فرهنگ مکزیک که پرسیده بود آیا بومی‌ها از این ماجرا سودی می‌برند یا نه، پاسخی نداد.

 کارولینا هررا

مورد کارولینا هررا با نقش و طرح‌های مکزیکی برای نخستین بار نیست که در دنیای مد رخ می‌دهد. از چند ماه پیش هم کیم کارداشیان با گذاشتن نام کیمونو روی تازه‌ترین مجموعه از لباس‌های زیر در ایالات متحده جنجالی شد و موجی از اعتراضات در فضای مجازی شکل گرفت و ده‌ها هزار ژاپنی آن را تعدی به یکی از سمبل‌های ملی شان عنوان کردند، تا جایی که کیم کارداشیان مجبور به عذرخواهی و عقب نشینی شد. در اواخر سال گذشته برند لباس ورزشی Nike یکی از کفش هایش را از چرخه بازار خارج کرد، زیرا قوم Guna بومیان پاناما این مدل را سرقتی از طراحی Mola که جزئی از فرهنگ فلکلور آنهاست می‌دانستند.

 

The post لباس‌های جدید کارولینا هررا جنجالی شد/تصاویر appeared first on توریسم آنلاین.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *