قراردادی عجیب اما واقعی در فرودگاه امام خمینی

قراردادی عجیب اما واقعی در فرودگاه امام خمینی

نمایندگان مجلس در نشست علنی روز دوشنبه ۲۰آبان، با تحقیق و تفحص از عملکردهای شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) با ۱۱۴موافق، ۳۶ مخالف و ۸ ممتنع، با کلیات این طرح موافقت کردند.

به نمایندگی متقاضیان تحقیق و تفحص از عملکرد شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره)، آقای محمدعلی پور مختار توضیحاتی در این خصوص از شرکت ارائه داد و افزود: به تازگی تحولاتی در مدیریت شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) اتفاق افتاده است و اگرچه مدیریت جدید اصلاحاتی انجام داده اما موضوع عملکرد مدیران قبل باید مورد بررسی قرار بگیرد.

نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ ادامه داد: قراردادی به مدت ۲۳ سال در رابطه با واگذاری خدمات، تبلیغات، خدمات فروشگاهی و… بخش CIP فرودگاه امام خمینی(ره) منعقد شده که طرف این قرارداد یکی از کارکنان بازنشسته همانجا است. مبلغ این قرارداد برای ۲۳سال ۱۱میلیارد تومان در نظر گرفته شده است در حالی که فقط ۹۰میلیارد از چند بخش در یک سال کسب درآمد کرده و ۱۰ میلیارد تومان طی مدت یکساله صرفا از پارکینگ به دست آورده است.

پورمختار با تاکید بر این مسئله که نحوه واگذاری CIP فرودگاه امام خمینی(ره) به شدت زیرسوال است بیان کرد: وضعیت سایر بخش ها همچون واحدهای خدماتی، نظافتی، تعمیر، فنی، تبلیغاتی و… نیز مبهم است هر چند ممکن است امروز با مدیریت جدید اصلاحاتی صورت گرفته باشد.

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس بیان داشت که عملکرد هزینه ای درآمدهای فرودگاه امام خمینی(ره) معین نیست و اطلاعاتی از این بخش در دست نداریم، گفت: وضعیت ساختمان ها و سالن های فرودگاه نیز بسیار حقیر و نامناسب است، این در صورتی است که بیش از ۲ دهه از فعالیت این شرکت می گذرد ولی عملکرد آن ها بسیار ضعیف بوده است.

وی این قرارداد را یک ضرر برای ملت و دولت دانست و بیان کرد: امیدوارم طرح تحقیق و تفحص از عملکرد شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) در صحن، تصویب و جهت بررسی بیشتر و شفاف شدن موضوع رأی مثبت بیاورد.

بر اساس گزارش کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، محورهای تحقیق و تفحص از شرکت مذکور براساس گزارش خانه ملت به شرح ذیل است:

  • بررسی نحوه رعایت صرفه و صلاح عمومی در قراردادهایی چون CIP، پارکینگ ها، هتل، غرف، صرافی، تابلوهای تبلیغاتی، محوطه سازی ترمینال سلام، برف روبی و واگذاری اراضی
  • نحوه وصول و هزینه کرد درآمدها و منابع شرکت

منبع: چمدان

نوشته قراردادی عجیب اما واقعی در فرودگاه امام خمینی اولین بار در پارس توریسم. پدیدار شد.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *