قدیمی‌ترین سکونتگاه انسان در ایران کجاست؟

گردشگران با سفر به شهرستان رودبار علاوه بر آشنایی با جاذبه‌های تاریخی این شهر می‌توانند بیش از پیش با قدیمی‌ترین سکونتگاه تاریخ گذاری شده انسان در ایران آشنا شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان: تاریخ و ادوار مختلف آن همواره برای اقشار مختلف جوامع انسانی مهم بوده است، زیرا آدمی همواره تلاش می‌کند که با کسب اطلاع از گذشته خود، علاوه بر اثبات هویتش، آینده‌ای بهتر را برای خود ورق بزند، اما این تاریخ را در کجا و با استفاده از چه چیزی می‌توان دید و احساس کرد؟ البته بهتر است بگوییم که انسان امروز در کجا و به چه وسیله‌ای می‌تواند از گذشته خود مطلع شود؟

در اینجا باید گفت ما با سفر می‌توانیم در نقطه نقطه جهان نشانه‌هایی از گذشته خودمان را پیدا کنیم و با در کنار هم قرار دادن قطعات پازل به اطلاعات نسبتا دقیق و کاملی از گذشته زندگی بشر دست پیدا کنیم. یکی از قطعات این پازل با توجه به مطالعات باستان‌شناسی در بخش رحمت آباد و بلوکت شهرستان رودبار در استان گیلان قرار گرفته است. در این نقطه از سرزمینمان، روستایی قرار گرفته که با نام روستای رشی شناخته می‌شود. افرادی که به این روستا سفر می‌کنند، غار‌های دربند رشی را در جنوب آن می‌بینند. غار‌های دربند رشی نخستین بار به دست ولی جهانی (باستان‌شناس) شناسایی و بررسی شدند.

غار دربند قدیمی‌ترین سکونتگاه تاریخ گذاری شده انسان در ایران است. مجموعه‌ای از بقایای باستان شناختی شامل سنگواره جانوران و دست ساخته‌های سنگی در غار دربند کشف شده‌اند.

گفتنی است، غار دربند براساس مطالعات انجام شده پیش از ۲۰۰ هزار سال پیش، مسکن شکارچیان عصر سنگ بوده‌است.

The post قدیمی‌ترین سکونتگاه انسان در ایران کجاست؟ appeared first on توریسم آنلاین.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *