قبرستان متعلق به روم باستان در پایتخت پرتغال کشف شد

باستان‌شناسان پرتغالی در نزدیکی یکی از سنتی‌ترین رستوران‌های شهر لیسبون، قبرستان بزرگی مربوط به روم باستان را کشف کردند که اسکلت‌های دو هزار ساله و آثار فرهنگی قدیمی را در دل خود جای داده است.

ایرنا: این قبرستان پس از آن پیدا شد که مالکان رستوران تصمیم گرفتند رستوران را که در سال 1974 در مرکز تاریخی لیسبون ساخته شد، توسعه دهند.
قبل از گسترش عملیات عمرانی رستوران، نخست تیمی از باستان‌شناسان مسئول بررسی زمینی شدند که رستوران روی آن بنا شده است.
«نونو نتو» باستان‌شناس شرکت «نئوئپیکا» که عملیات حفاری در عمق حدود 6 متری را برعهده داشت، گفت: آنچه یافتیم، شگفت آور بود. سطح حفاظتی این قبرستان، فوق العاده و مجموعه آثار هنری موجود در آن، اعجاب آور است.
25 اسکلت، 35 مجموعه از بقایای اجساد سوزانده شده، ظروف سفالی و سکه‌های مورد استفاده در مراسم خاکسپاری رم باستان، در این قبرستان کشف شده است.
تمامی این کشفیات به لابراتور تحقیقاتی شرکت مزبور منتقل شده و قرار است از آنجا به شورای شهر لیسبون انتقال یابد.
باستان‌شناسان از سال 2016 عملیات کاوش در این قبرستان را برعهده داشته اند، اما اخبار مربوط به آن به تازگی انتشار یافته است.
مالکان رستوران، کشف قبرستان را به فال نیک گرفته و امیدوارند که بخشی از آثار باستانی پیدا شده، در آینده به نمایش گذاشته شود.
ارتش‌های روم باستان، شهر «اولیسیپو» را که نام قدیمی لیسبون بود، 200 سال قبل از میلاد مسیح اشغال کردند و این مکان برای چند سده، تحت کنترل رمی ها قرار داشت.

The post قبرستان متعلق به روم باستان در پایتخت پرتغال کشف شد appeared first on توریسم آنلاین.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *