فرمول پیشنهاد اجاره آپارتمان‌های نقلی

اگرچه رهن و اجاره‌های پیشنهادی املاک همواره از یک فرمول مشخص تبعیت نمی‌کند، اما نگاهی به فایل‌های موجود در بازار آپارتمان‌های نقلی نشان می‌دهد این گروه از موجران اغلب از یک قاعده در قیمت‌گذاری پیشنهادی ملک اجاری خود استفاده می‌کنند.

دنیای‌اقتصاد: افزایش تقاضا در بازار اجاره آپارتمان‌های نقلی رخدادی است که از تابستان سال گذشته و در پی جهش کم‌سابقه اجاره‌بها رخ داد. از سال گذشته بسیاری از متقاضیان سکونت در آپارتمان‌های ۶۰ تا ۸۰ مترمربعی ناگزیر به جست‌وجوی املاک تا ۶۰ مترمربع که با بهای مناسب‌تری عرضه می‌شدند، روی آوردند و این وضعیت همچنان در بازار آپارتمان‌های اجاری حاکم است.

فرمول کلی تعیین نرخ اجاره‌بها در بازار مسکن معادل یک‌ششم و بعضا یک‌پنجم ارزش معاملاتی هر ملک است، به این معنا که ارزش اجاری یک واحد آپارتمان ۵۰۰ میلیون تومانی بین ۶۰ تا ۸۵ میلیون تومان است که با توجه به امکانات و موقعیت ملک، رقمی در این بازه به‌عنوان رقم رهن کامل آپارتمان مشخص شده و در صورت تمایل موجر، بخشی از آن با فرمول هریک میلیون تومان ودیعه معادل ۳۰ هزار تومان اجاره ماهانه به اجاره‌بها تبدیل می‌شود.

اما جدای از این فرمول کلی، نگاهی به فایل‌های موجود در بازار مسکن نشان می‌دهد موجرانی که بنا دارند اجاره‌های ۲میلیون تومان به بالا از املاک نقلی تا ۶۰ مترمربعی خود دریافت کنند، عمدتا به دریافت ودیعه ۲۰ تا ۴۰ میلیون تومانی بسنده می‌کنند، حتی اگر ارزش اجاری ملک آنها در مجموع بیش از رقم ودیعه و اجاره پیشنهادی آنها باشد. علت این نوع قیمت‌گذاری بضاعت محدود متقاضیان املاک نقلی در بازار اجاره است و موجران به خوبی می‌دانند وصول قطعی اجاره ۲میلیون تومانی یا بیشتر از این گروه دشوار است. از این رو در تعیین ودیعه پیشنهادی انعطاف نشان می‌دهند تا در عوض بالاترین اجاره ماهانه قابل وصول را از مستاجران خود دریافت کنند.

 بازار مسکن

The post فرمول پیشنهاد اجاره آپارتمان‌های نقلی appeared first on توریسم آنلاین.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *