عروس ملکه انگلستان پوششی متفاوت در مسجد تاریخی پاکستان/تصاویر

شاهزاده ویلیام نوه ملکه انگلیس و همسرش کیت میدلتون در سفر به پاکستان از مسجد تاریخی پادشاهی در شهر لاهور بازدید کردند. این مسجد با معماری دوره گورکانی جاذبه مهم گردشگری لاهور است.

چمدان:بی بی سی نوشت: این نخستین سفر شاهزاده ویلیام و همسرش، کیت میدلتون به کشورهای مشترک‌المنافع پس از مسافرت شاهزاده چارلز (پدر ویلیام) و همسرش به این کشورها در سال ۲۰۰۶ است.

کیت یک لباس سبز درخشان و ویلیام لباس سنتی شروانی برای این رویداد در بنای یادبود پاکستان پوشیده بودند. کمیسیونر عالی بریتانیا در اسلام‌آباد این مهمانی را برای پیشواز آنها ترتیب داده بود.

این زوج سلطنتی بریتانیا پنج روز در پاکستان خواهند بود.

آنها پیشتر به دیدار کودکان یک مدرسه دولتی رفتند و با عمران خان، نخست وزیر پاکستان نهار خوردند.

کیت میدلتون

کیت میدلتون

کیت میدلتون

شماری از مقامات حکومتی، جامعه تجاری، اهل هنر موسیقی و دست‌اندرکاران صنعت فیلم پاکستان هم در مراسم پذیرایی از زوج سلطنتی بریتانیا حضور داشتند.

شاهزاده ویلیام نوه ملکه انگلیس و همسرش کیت میدلتون در سفر به پاکستان از مسجد تاریخی بادشاهی در شهر لاهور نیز بازدید کردند.

کیت میدلتون

مسجد پادشاهی یا مسجدِ عالَمگیری یکی از مساجد تاریخی پاکستان است که در شهر لاهور واقع شده است. این مسجد به دستور «اورنگ‌زیب عالمگیر» آخرین امپراتور گورکانی هند در سال ۱۶۷۳ میلادی (۱۰۵۰ شمسی) ساخته شد و از بناهای مهم معماری اسلامی در پاکستان به‌شمارمی‌رود.

این مسجد نقطه تحولی در تاریخ معماری شبه‌قاره هند به حساب می‌آید که همه شکوه و زیبایی دوره گورکانی در آن متمرکز شده است.

این بنا پس از بنای تازه‌ساز مسجد شاه فیصل که در اسلام آباد واقع شده دومین مسجد بزرگ در پاکستان و جنوب آسیا و پنجمین مسجد بزرگ جهان است که گنجایش ۵۰۰۰ نمازگزار را دارد و از جاذبه‌های مهم گردشگری پاکستان به‌شمار می‌رود.

کیت میدلتون

ساخت مسجد پادشاهی از ماه می سال ۱۶۷۱ تا ماه آوریل سال ۱۶۷۳ حدود ۲ سال طول کشیده که با اختصاص سی لک (سه میلیون) روپیه آغاز شده است. ورودی اصلی مسجد مقابل قلعه لاهور قرار دارد و به دروازه عالمگیر مشهور است که بعدها به ساختمان مسجد افزوده شده است. کتیبه فارسی بالای درِ ورودی مسجد که به خط ثلث و نستعلیق است خبر می‌دهد که ساخت این مسجد در سال ۱۰۸۴ ق. توسط برادر رضاعی اورنگ‌زیب، مظفرحسین معروف به فدائی خان کوکه، به پایان رسیده‌ است.

کیت میدلتون
بخش‌هایی از مسجد بادشاهی از سال ۱۸۵۲ به بعد مرمت شد. از سال ۱۹۳۹ تا ۱۹۶۰ نیز مرمت وسیعی صورت گرفت تا مسجد به شکل و حالت و شرایط اولیه بازگردد. در سال ۲۰۰۰ میلادی ایوان اصلی را به وسیله سنگ مرمر آراستند که به زیبایی مسجد افزوده است.

 

The post عروس ملکه انگلستان پوششی متفاوت در مسجد تاریخی پاکستان/تصاویر appeared first on توریسم آنلاین.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *