شلوغ‌ترین فرودگاه دنیا کجاست؟

فرودگاه بین المللی دبی ۸۹.۱ میلیون مسافر را در ۲۰۱۸ جا به جا کرد که این رقم یک درصد نسبت به سال قبل از آن افزایش داشته است.

به گزارش رویترز ،فرودگاه بین المللی دبی 89.1 میلیون مسافر را در 2018 مدیریت کرد. به هدف خود نرسید ولی همچنان شلوغ ترین فرودگاه دنیا از نظر مسافران بین المللی است .

تسنیم: دوبای ایرپورتس اعلام کرد تردد مسافران سال گذشته یک درصد افزایش داشته است که ضعیف ترین نرخ رشد سالانه طی حداقل یک دهه و کمتر از هدف 90.3 میلیون مسافر برای این فرودگاه است .
فرودگاه دبی قطب خطوط هوایی امارات و فلای دبی ،پس از پانزده سال افزایش، در 2018 شاهد کاهش رشد بود. از جمله عوامل این افت، رکود اقتصادی منطقه خلیج فارس به خاطر قیمت پایین نفت بود که به صنعت مسافرت منطقه ضربه زده است .
پال گریفیتس، مدیر اجرایی فرودگاه دوبی در فوریه 2018 اعلام کرد نرخ رشد مسافران در اوایل سال جاری به کمک روابط نزدیک بین فلای دبی و امیریتس دوباره دو رقمی می‌شود .
فرودگاه دبی از 2014 شلوغ ترین فرودگاه جهان از نظر مسافران خارجی بوده است. این عنوان قبلا در اختیار فرودگاه هیتروی لندن بود . رفت و آمد مسافران در این فرودگاه 2.7 درصد رشد داشت و در 2018 به 80 میلیون نفر رسید .
در دسامبر، تردد مسافران در فرودگاه دبی 1.7 درصدافت داشت و به 7.7 میلیون مسافر رسید .
فرودگاه دبی قبلا اعلام کرده بود می تواند از فرودگاه های آتلانتیک و پکن پیشی گرفته و شلوغ ترین فرودگاه جهان تا 2021 شود .
فرودگاه بین‌المللی هارتسفیلد-جکسون آتلانتا شلوغ ترین فرودگاه جهان، 98.6 میلیون مسافر را در 11 ماهه اول 2018 جابه‌جا کرد. هنوز آمار سالانه این فرودگاه اعلام نشده است .

The post شلوغ‌ترین فرودگاه دنیا کجاست؟ appeared first on توریسم آنلاین.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *