سفر و راحت و ایمن با اجاره خودرو

آیا می‌دانستید می‌توانید با خودروی پارک شده در پارکینگ خود درآمد کسب کنید؟ درست خوانده‌اید. بله. همواره شرکت‌هایی هستند که در این حوزه یعنی اجاره‌ی خودرو فعالیت می‌کنند. اجاره خودرو در بسیاری از کشورها متداول بوده و افراد به منظور متفاوت همچون حضور در جشن‌های بزرگ، همایش‌ها و یا مهمانی‌هایی که ظاهر امر بسیار مهم است اجاره خودروی لوکس را گزینه‌ی پیش روی خود قرار می‌دهد. اما اجاره خودرو به این موارد یاد شده ختم نمی‌شود و بسیاری به فکر اجاره ماشین برای سفر هستند. اجاره خودرو در ایران نیز یکی از مواردی است که مدت‌هاست بین افراد مختلف امری متداول شده است. اما ممکن است برای اجاره‌ی آن با سوالات زیر رو به رو باشید.

سفر و راحت و ایمن با اجاره خودرو

اجاره خودرو چگونه صورت می‌گیرد؟ چه کسانی و برای به انجام رساندن چه فعالیت‌هایی دست به این عمل می‌زنند؟ روند معمول کار شرکت‌های اجاره خودرو در تهران و‌ سایر شهرهای کشور چگونه است؟ مزایای اجاره ماشین از شرکت‌های کرایه اتومبیل در چیست؟ قیمت اجاره ماشین معمولا در چه حدودی است؟

این مجموعه سوالات را می‌توان به عنوان بخشی از سوالات مرتبط با حوزه بررسی فاکتورهای موثر بر فرایند اجاره انواع ماشین ‌با توجه به نیاز شخص اجاره کننده دانست و در ادامه مقاله با بررسی و تشریح پاسخ هر یک سوالات ذکر شده، امر اجاره خودرو را تا حدودی برای شما مخاطبین عزیز شرح خواهیم نمود.

چگونگی اجاره خودرو

اجاره خودرو به طور متداول به این صورت است که یک شرکت با نام شرکت کرایه اتومبیل اقدام به در اختیار قرار دادن ماشین‌های مختلف و در دو صورت با راننده و بی‌راننده می‌کند. این سپردن ماشین در مدت زمان‌های متفاوتی از چند ساعت تا چندین روز قابل تغییر است و هر شرکت یا فرد مؤجر با توجه به شرایط و قوانین موجود، زمان در اختیار داشتن ماشین را انتخاب می‌کنند.

افراد واجد شرایط کرایه خودرو

معمولاً آژانس‌های کرایه اتومبیل در نزدیکی فرودگاه‌ها، ترمینال‌ها و به طور کلی مناطق شلوغ شهری تأسیس می‌شوند. این امر نشان از آن دارد که اغلب افراد جهت انجام سفرهای گوناگون اقدام به اجاره خودرو می‌کنند. البته این سفرها که گستره‌ای از سفرهای چند ساعته‌ی کاری تا چند روزه گردشگری را شامل می‌شوند، تنها دلایل موجود برای اجاره ماشین نیستند.

  • کسانی که توان خرید خودرو ندارند اما نیاز به استفاده از آن دارند.
  • افرادی که با وسیله نقلیه عمومی به شهری سفر کرده‌اند.
  • افراد تنوع طلب
  • کسانی که قصد خرید ماشینی دارند و نیازمند امتحان آن ماشین هستند
  • افرادی که خودرویشان را به صورت موقتی از دست داده‌اند.
  • اشخاصی که با خرابی اتومبیل خود مواجه شده‌اند و …..

در رابطه با مواردی که در سطر فوق تحت عنوان واجدین شرایط اجاره خودرو معرفی شدند می‌توان گفت به طور کلی مجموعه واجدین شرایط استفاده از خودروهای موجود در شرکت‌های اجاره دهنده اتومبیل، به گستردگی همه شهروندان است. چرا که هر یک از شهروندان ممکن است، در بازه‌های زمانی متفاوت در شرایط مشابه‌ای قرار گرفته و نیازمند کرایه اتومبیل باشند.

شرایط کاری شرکت‌های اجاره دهنده اتومبیل

سفر و راحت و ایمن با اجاره خودرو

شرکت‌های فعال در زمینه اجاره خودرو معمولاً شرایط سختی جهت سپردن ماشین به مراجعین ندارند. گاهی این شرایط به گونه‌ای است که با یک‌ تماس با دفتر پشتیبانی این مجموعه‌ها و پاسخگویی به چند سوال ساده، عمل اجاره دادن خودرو به راحتی به وقوع می‌پیوندد.
معمولاً نکات مهمی که تیم پشتیبانی شاغل در مجموعه مد نظر مورد بررسی قرار خواهند داد و به تناسب آن‌ها ماشینی را به عنوان بهترین گزینه معرفی می‌کنند عبارتند از میزان بودجه شخص برای پرداخت هزینه، مدت زمان نیاز به ماشین شرکتی، همراه بودن راننده با ماشین یا عدم نیاز به راننده و …..

البته سهولت در امر به امانت سپردن خودروهای مجموعه‌های اجاره خودرو را نباید با در نظر نگرفتن قوانین موجود اشتباه گرفت. برای این که شخصی بتواند ماشینی را اجاره کرده و سفرهای کوتاه یا مدت‌‌دار شیرینی را برای خود رقم بزند می‌بایست با ارائه گواهینامه، کارت شناسایی معتبر، قرار دادن وثیقه، عدم‌ ثبت سوابق کیفری چون دزدی برای شخص اجاره کننده، گواهی سلامت جسمی و روحی و …. شرکت کرایه اتومبیل را از صحت عملکرد و نیت خیر خود مطمئن سازد.

از آن‌جا که رانندگی در جاده امری است که همواره با خطراتی همراه است و ممکن است ماشین دچار آسیب‌هایی شود، بسیاری از شرکت‌های اجاره خودرو تنها پول تعیین شده برای اجاره خودرو را به عنوان پیش پرداخت نمی‌پذیرند و وثیقه‌هایی چون کارت اعتباری را دریافت کرده تا در صورت وقوع اتفاقات احتمالی از پرداخت خسارت مطمئن باشند. بدیهی است در صورت رخ ندادن هیچ گونه مشکلی مبلغ مازاد دریافتی به عنوان وثیقه به شخص باز گردانده خواهد شد.

مزایای استفاده از خدمات کرایه اتومبیل

از همه‌گیری اجاره خودرو می‌توان این گونه استنباط کرد که قطعاً این امر مزایا و ویژگی‌های مثبتی داشته که نظر بسیاری را جلب نموده است. مزیت‌های استفاده از شرایط اجاره اتومبیل از شرکت‌های مربوطه عبارتند از پرداخت هزینه یک‌جا و به صرفه به جای هزینه‌های متعدد تاکسی، صرفه جویی در وقت، صرفه جویی در پرداخت هزینه‌های جانبی، بهره مندی از تنوع، استفاده از ماشین‌های ساخته شده با تکنولوژی روز دنیا با قیمت بسیار پایین‌تر از هزینه خرید همان ماشین، در اختیار داشتن پلاک بومی در صورت مسافر بودن و ……

قیمت اجاره ماشین

قیمت اجاره خودرو نیز همچون هزینه‌ی سایر خدمات ممکن، عددی تکراری و مشخص نیست. بلکه این قیمت با توجه مدل ماشین، مدت زمان اجاره اتومبیل، شهر اجاره‌ی خودرو، حضور یا عدم حضور راننده به همراه اتومبیل، خروج از شهر یا تردد در محدوده شهری و …. متفاوت خواهد بود. به طور مثال قیمت اجاره خودرو در تهران با سایر شهرها حتی شهرستان‌های مجاور متفاوت است. این امر حتی در زمانی که سایر شرایط عنوان شده با شرایط اجاره خودرو در تهران یکسان باشند و فقط شهر متفاوت باشد نیز قابل استناد است.

سفر و راحت و ایمن با اجاره خودرو

اگر شما از آن دسته افراد هستید که به علل مختلفی، قصد اجاره خودرو  از مرجعی معتبر و قابل اطمینان دارید، گزینه‌ای بهتر از شرکت کرایه اتومبیل سپریس خودرو نخواهید یافت. شرکت اجاره خودرو سپریس، به عنوان عضوی از مجموعه گسترده شرکت‌هایی با خدمات مشابه همواره بر آن بوده تا با در نظر گرفتن خدمات ارزنده‌ای چون در اختیار قرار دادن ماشین‌های متنوع، قیمت مقرون به صرفه، به روزترین خودروها، تضمین بیمه و …. تجربه‌ای به یاد ماندنی را برای مشتریان خود رقم بزند و از این طریق به درخشش نام خود در بین بهترین‌ها بیش از پیش کمک کند. اگرچه مجموعه سپریس فعالیت خود را از پایتخت کشور یعنی تهران آغاز کرده اما به زودی جهت رفع نیاز هموطنان، شعباتی در سایر شهرها نیز تأسیس خواهد نمود‌.

جهت کسب اطلاعات بیشتر از خدمات این مجموعه، قیمت و اجاره خودروها به وبسایت سپریس با نشانی الکترونیکی مراجعه sepris.com  فرمایید.

نوشته سفر و راحت و ایمن با اجاره خودرو اولین بار در مجله سفر پدیدار شد.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *