سفر با قطار برای زنان باردار

سفر با قطار برای زنان باردار

ضروریات دوران حاملگی، از بسیاری جهات، زندگی زنان را تحت تاثیر قرار می‌دهد و حتی ساده‌ترین حرکات نیز باید با احتیاط انجام شوند. مسافرت در طول دوران حاملگی همیشه یکی از موضوعات مورد بحث بوده و بیشتر زنان ترجیح می‌دهند تا از آن پرهیز کنند. اما وافعیت این است که سفر با قطار برای زنان باردار می‌تواند بسیار راحت و ایمن در مقایسه با دیگر روش‌های مسافرتی باشد.

قبل از اینکه به فکر تهیه بلیط قطار باشید، نخست به نظر کارشناسان درباره مسافرت زنان باردار اشاره‌ای کوتاه خواهیم داشت و سپس نکاتی جهتی سفر راحت قطار برای زنان باردار خواهیم آورد که می‌‌توانند به زنان حامله برای مسافرتی لذت‌بخش کمک کنند.

نظرات کارشناسان

سفر با قطار برای زنان باردار

چه کسانی باید از سفر با قطار در دوران بارداری، پرهیز کنند؟

. زنانی که سابقه سقط جنین دارند، باید از هرگونه سفری تا ماه پنجم بارداری‌شان پرهیز کنند.

. زنانی که سابقه زایمان زودتر از موعد داشته‌اند، باید از سفر با قطار در دوران بارداری در ماه‌های آخر پرهیز کنند.

. از طرف دیگر، اگر در طول دوران بارداری هیچ مشکل خاصی ندارید، مسافرت نمی‌تواند برای شما خطرناک باشد، البته باید احتیاط‌های لازم را همیشه رعایت کنید.

اگر باز هم نگرانی‌هایی دارید، همیشه می‌توانید با متخصص زنان و زایمان‌تان مشورت کرده و از عوامل خطرناکی که می‌تواند منجر به خطری برای شما و بچه‌تان شوند، آگاه شوید.

سفری ایمن با قطار برای زنان باردار

سفر با قطار برای زنان باردار

آیا سفر با قطار در دوران حاملگی ایمن است؟ البته که ایمن است، هیچ نگرانی بابت این مورد نداشته باشید. نکات زیر می‌تواند به شما در این زمینه کمک کنند. بعد از رزرو بلیط قطارتان، با رعایت موارد زیر می‌توانید یک سفر راحت و خاطره‌انگیز داشته باشید.

  1. چمدان‌هایتان را ببندید

همه وسایلی که نیاز دارید مانند لباس‌های اضافه، حوله، دارو‌ها و موارد ضروری‌تان را آماده کرده و در چمدان بگذارید. بهتر است که در طول سفرتان، هر چیزی که موردنیازتان است، دم دست‌تان باشد.

  1. برنامه‌ریزی خوب

مطمئن شوید که داروی تهوع همراه‌تان دارید. البته این ممکن است از زنی به زن دیگر متفاوت باشد، اما اگر در سفرهای قبلی‌تان، سابقه تهوع داشته‌اید و یا در طول دوران حاملگی‌تان، با تهوع دست‌و‌پنجه نرم می‌کنید، بهتر است قبل از سفر داروی تهوع‌تان را بخورید و آن را نیز در کیف دستی‌تان گذاشته تا در طول سفر در دسترس‌تان باشد.

  1. وسایل سنگین بلند نکنید

به هیچ وجه وسایل سنگین وزن را بلند نکنید. از همسرتان و یا کارکنان ایستگاه بخواهید که در این امر شما را یاری کنند.

  1. به موقع آماده شوید

عجله برای آماده‌شدن برای مسافرت و آماده‌شدن دقیقه نودی می‌تواند استرس‌تان را بالا برده و در نتیجه به خودتان آسیب بزنید. همیشه طوری برنامه‌ریزی کنید که نیم ساعت زودتر در ایستگاه حاضر شوید و تا زمان سوارشدن، در ایستگاه استراحت کنید.

  1. بالش همراه تان داشته باشید

قطعا، قطارها به راحتی تختخواب‌های منزل‌تان نیستند. زنان باردار هم شرایط ویژه‌ای دارند و نیاز به استراحت بیشتری خصوصا در مسافرت با قطار دارند. می‌توانید بالش‌های کوچک و یا بالش‌های گردنی که برای صندلی‌ها نیز مناسب هستند، همراه خودتان برده و در طول سفر از آنها استفاده کنید.

  1. تغذیه خودتان را همراه داشته باشید

زنان حامله در طول دوران حاملگی، عادت‌های غذایی متفاوتی پیدا می‌کنند. بنابراین بهتر است که همیشه خوراکی و یا غذای موردعلاقه‌تان را همراه داشته باشید. میوه‌ها و ساندویچ، آجیل و … را درست کرده و بسته‌بندی کنید تا در صورت نیاز در قطار از آنها میل کنید. همراه داشتن یک بطری آب نیز، پیشنهاد خوبی می‌تواند باشد.

  1. داروهایتان را از یاد نبرید

همه داروهای موردنیازتان را در کیف دستی‌تان بگذارید. ممکن است که پزشک متخصص‌تان، داروهای خاصی را در این دوران برای شما تجویز کرده باشد. بنابراین داروهایتان را همیشه دم دست‌تان بگذارید.

  1. گوشی تان شارژ داشته باشد

مطمئن شوید که چند ساعت قبل از مسافرت با قطار، شارژ گوشی‌تان، پر است. اگر می‌توانید، بهتر است یک باطری اضافه یا پاوربانک همراه‌تان داشته باشید.

  1. بدون همراه سفر نکنید

سفر با قطار برای زنان باردار می‌تواند بسیار راحت و لذت‌بخش باشد. اما تنهایی سفر کردن به هیچ وجه توصیه نمی‌شود. تا حد امکان با همسرتان و یا اقوام و دوست‌تان مسافرت کنید. چون شرایط زنان باردار با مسافرین دیگر متفاوت است، همیشه بهتر است که نفری را به عنوان همراه در کنار خودتان داشته باشید. بنابراین هنگام خرید بلیط قطار، بهتر است بلیطی برای خود و همراه‌تان رزرو کنید.

پیروی‌کردن از نکات ساده بالا، به شما کمک خواهد کرد تا مسافرت با قطار در دوران حاملگی به یک سفر شگفت‌انگیز برای شما تبدیل شود.  بهتر است پیش از خرید بلیط قطار با پزشکتان مشورت کنید که آیا می‌توانید سفر کنید یا خیر.

 

نوشته سفر با قطار برای زنان باردار اولین بار در مجله سفر پدیدار شد.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *