زندگی شبانه تهران بعد از ماه رمضان ادامه پیدا می‌کند؟/ مخالفت‌ پلیس با طرح «حیات شبانه»

زندگی شبانه در ماه رمضان به تهران چهره‌ دیگری در شب داده‌ است، شورای شهر هم پیشنهاد ادامه این وضعیت در تابستان را داده اما برخی نهادها با این اتفاق موافق نیستند.

چمدان: شب‌های تهران با آغاز ماه رمضان حال و هوای دیگری به خود گرفته‌ است، شب‌های تهران دیگر مثل شب‌های گذشته نیست و زندگی در آن جریان دارد. مردم تا سحر در گذرگاه‌های داری جاذبه گردشگری و گردشگری غذا در حال جنب و جوشتند، چراغ برخی اصناف روشن است و خانواده‌ها در ساعات پایانی شب تا سحر بیشتر فرصت دارند که در کنار هم باشند و تفریح کنند.

«حیات مدنی مردم تهران تا پاسی از شب» یا « طرح شهر ماه» در ماه رمضان در ۵ نقطه از تهران در مناطق ۱، ۶ و ۸ با کمک ۳۰۰ نیروی پلیس امنیت تا ۳ صبح در جریان است و در دیگر خیابان‌های تهران همانند پیروزی، سی‌تیر، باب همایون و … هم رونق بیشتری در زمان طولانی‌تری دیده‌ می‌شود.

در زمان اجرای این طرح خانواده‌هایی در جای جای تهران را می‌بینید که دور هم جمع شده‌اند و یا با دیگر دوستان و اقوامشان قرار گذاشته‌اند تا شب را با شادی به سحر برسانند. در حیات شبانه تهران دیگر خبری از چهره‌های عبوس مردم در روز و ساعات کاری نیست که در این روزهای سخت با چهره‌هایی گرفته و عبوس در خیابان‌ها تردد می‌کنند و از سوی دیگر هم در زمانی که کسبه و اصناف با گردش مالی مناسبی رو برو نیستند این ساعات بیشتر زنده بودن شهر به کسب و کار آنها رونق داده‌ است.

گردشگری

حیات شبانه یا «night life» اصلا ویژگی اصلی پایتخت‌ها و شهرهای بزرگ مقصد گردشگری دنیاست و یکی از مواردی است که گردشگران خارجی در انتخاب برای سفر آن را در نظر می‌گیرند.

شورای شهر تهران هم مدتی است طرحی با نام «حیات شبانه تهران» را مصوب کرده تا بر اساس آن تا پایان تابستان برخی مناطق شهر بتوانند تا ۲ صبح پذیرای گردشگران باشند اما سردار «حسین رحیمی» رییس پلیس تهران بزرگ هفته گذشته گفته بود که تمامی اصناف در ماه مبارک رمضان می‌توانند تا سحر کار کنند اما بعد از این ماه طرح حیات شبانه نیاز به پیوست انتظامی و ترافیکی دارد.

مصطفی موسوی لاری مدیرکل هماهنگی و امور مناطق شهرداری تهران هم به ایرنا گفت که فرمانداری با مصوبه شورا درخصوص طرح «حیات شبانه» به دلیل مسائل امنیتی این طرح و اینکه همه ابعاد در آن دیده نشده است مخالفت کرده است و به همین خاطر در ماه رمضان هم طرح دیگری را با عنوانی متفاوت یعنی با عنوان «حیات مدنی مردم تهران تا پاسی از شب» به صورت آزمایشی اجرا شد.

زهرا نژادبهرام عضو شورای شهر تهران هم در مورد اظهارات سردار رحیمی به ایرنا گفته‌ است: پیش از اینکه طرح حیات شبانه بررسی شود، چندین جلسه با سردار یعقوبی و یگان حفاظت شهرداری تهران داشتیم و طرح بررسی شد. حتی مسئولان پلیس گفتند که طرح چگونه باید اجرا شود؛ پلیس حتی زودتر از ما تحقیق و پژوهش کرد و من واقعاً از دوستانمان در پلیس متعجب هستم.

او اظهار کرده است: در جلسات متعددی با حضور پلیس طرح بررسی شده و شخصاً با آقای رحیمی (رییس پلیس تهران بزرگ) نشست داشته‌ام، طرح را مطرح کرده‌ام، آنها نظراتشان را بیان کرده اند و نظرات آنها را اعمال کردیم. تعجب می‌کنم دوستان می‌گویند مذاکره‌ای با پلیس انجام نشده و پلیس در جریان نیست، چراکه پلیس آثار امنیتی مثبتی که طرح در شهرهای دیگر گذاشته بود را برای ما مطرح کرد.

The post زندگی شبانه تهران بعد از ماه رمضان ادامه پیدا می‌کند؟/ مخالفت‌ پلیس با طرح «حیات شبانه» appeared first on توریسم آنلاین.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *