زمان را مدیریت کنید

برای اینکه بتوانید از زمان خود بهترین استفاده را ببرید این ۱۳ نکته را به کار ببرید.

آرمان: هر روز را با پرداختن به سخت‌ترین کاری که از آن می‌ترسید شروع کنید. با انجام دادن آن بقیه کارها بسیار آسان می‌شوند. با سیستم ۱-۲-۳-۴-۵ کارها را اولویت بندی کنید. در این روش کار ۱ همیشه اولین کار است سپس ۲ و بعد ۳٫ کار ۴ همیشه محول می‌شود و کار ۵ معمولا حذف می‌شود. با این روش اطمینان حاصل می‌کنید که همیشه کارهای مهم‌تر را اول انجام می‌دهید و از زمان خود استفاده عاقلانه می‌برید

لیست کارهای روزانه کمک می‌کند کارها را نظم بدهید. به علاوه باعث می‌شود تمام کارها را تجسم کنید و فراموش نکنید که این کارها باید انجام شوند و در نهایت کنار کارهایی که انجام شده اند تیک می‌زنید. برای اینکه همیشه برنامه ریزی داشته باشید تا لیست‌های متعددی بنویسید. این لیست‌ها شما را در رسیدن به اهدافتان کمک خواهند کرد.

اگر کار مهمی دارید که باید انجام شود آن را به چند وظیفه کوچک‌تر تقسیم بندی کنید. کارهای کوچک کمتر شما را می‌ترسانند.

وقتی کار بزرگی را به چندین کار کوچک‌تر تقسیم کرده اید کوچک‌ترین مورد را انتخاب و حذف کنید. ابتدا با سخت‌ترین کار شروع کنید. وقتی کار سخت‌تر را به اتمام می‌رسانید کارهای دیگر راحت‌تر به نظر می‌رسند.

نگرانی در مورد کارهای سخت انرژی زیادی از شما می‌گیرد. پس بهتر است با انجام دادن و به پایان رساندن آن به این اتلاف انرژی ذهنی پایان بدهید.

ترس مشوق خوبی است و از طرفی اگر کار مهمی دارید می‌دانید با انجام ندادن آن گرفتار یکسری عواقب منفی می‌شوید. از آن جا که دوست ندارید با این عواقب منفی مواجه شوید با انجام دادن آن هیچ کاری را به تاخیر نمی‌اندازید.

اگر استراحت کافی داشته باشید انگیزه و اشتیاق بیشتری هم برای ادامه کارها خواهید داشت. اگر دائم بدون استراحت و جمع بندی افکار ادامه دهید خیلی زود خسته می‌شوید و هر چه تلاش می‌کنید به جایی نمی‌رسید.

سخت کار کردن کافی نیست باید سرعت کار را هم بالا برد. با بالا بردن سرعت از زمانی که در اختیار دارید بهترین استفاده را می‌برید اما باید مراقب باشید سرعت کار در کیفیت کار تاثیر منفی نگذارد.

هر وقت کاری را با موفقیت انجام دهید به خودتان پاداش بدهید. نیاز نیست پاداشی که به خودتان می‌دهید خیلی بزرگ باشد. به عنوان مثال بیرون بروید و قدم بزنید. با این کارها انگیزه بیشتری برای ادامه خواهید داشت.

قبل از شروع هر کاری یک قدم عقب بردارید و بهترین روش برای انجام کار را تجزیه و تحلیل کنید. در واقع با چند دقیقه آمادگی از قبل زمان زیادی را از هدر رفتن نجات داده اید.

مدیران موفق می‌دانند که چگونه کارها را محول کنند. اگر کاری هست که می‌توان به دیگری محول کرد حتما این کار را انجام دهید. با این کار تمرکز را روی کارهای مهم‌تر می‌گذارید.

بعضی از کارها به لیست کارهای روزانه شما متعلق نیستند. اگر کمبود وقت دارید این کارهای غیر ضروری را از لیست حذف کنید و دیگر نگران آنها نباشید.

حواس پرتی‌ها باعث به تعویق انداختن کارها می‌شوند.زمان منبع ارزشمندی در زندگی همه ماست و چگونگی استفاده از آن تعیین کننده میزان موفقیت ما در زندگی است. برای اینکه استفاده موثری از زمان ببرید باید آن را متناسب با شخصیت و کارهایتان مدیریت کنید. تمرکز، اولویت بندی، آمادگی، استراحت و استراتژی از ضروریات لازم برای داشتن یک زندگی سازنده و موفق هستند.

The post زمان را مدیریت کنید appeared first on توریسم آنلاین.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *