روستاهای صخره ای کندوان و کاپادوکیای ترکیه همکاری می‌کنند

فرماندار شهرستان اسکو گفت: زمینه همکاری‌های گردشگری روستای صخره ای کندوان ایران با کاپادوکیای ترکیه را فراهم می‌کنیم.

ایرنا: بابک رضی منش اظهار کرد: روستای کاپادوکیا که روستایی صخره ای در ترکیه است، شباهت های زیادی به روستای کندوان ایران دارد، اما روستای صخره ای در ترکیه در ۱۰ ماه گذشته سه میلیون گردشگر داشته است.

وی با بیان اینکه پارسال یک میلیون و ۶۵۰ هزار گردشگر داخلی و ۲۲ هزار گردشگر خارجی از روستای کندوان کشورمان دیدن کردند، افزود: تلاش می کنیم با همکاری با مسئولان روستای ترکیه ای، زمینه جذب گردشگران را در کندوان اسکو فراهم کنیم؛ البته کندوان این ظرفیت و جذابیت را دارد تا محور گردشگری آذربایجان شرقی شود.

رضی منش همچنین تاکید کرد: شهرستان اسکو ظرفیت بالایی برای جذب گردشگر دارد؛ بر این اساس نگاه نقطه ای به گردشگری نیز منسوخ شده است و تمرکز گردشگری در کندوان باید به سایر نقاط دارای جذابیت گردشگری تسری پیدا کند، چون ۴۰ منطقه در این شهرستان دارای ظرفیت گردشگری هستند که تاکنون تنها کندوان، عنصرود و گنبرف به عنوان روستای گردشگری معروف شده اند.

وی ادامه داد: آثار معماری ۸۰۰ ساله در مسجد صخره ای روستای عنصرود وجود دارد و جاهای دیگری مثل آق بلاغ و دهستان جزیره سواحل دریاچه ارومیه از جمله دیگر مناطق دارای ظرفیت های عظیم گردشگری شهرستان اسکو هستند که به عنوان منطقه نمونه گردشگری معرفی شده اند و می توانند به جذب گردشگر به منطقه کمک کنند.

به گزارش ایرنا، روستای تاریخی و گردشگری کندوان در دامنه سرسبز سلطان داغی رشته کوه سهند و در ۱۸ کیلومتری جنوب شهر اسکو و ۶۲ کیلومتری جنوب غربی تبریز قرار دارد.
این روستا یکی از ۳ روستای صخره‌ای جهان است که موجب جذابیت بی نظیر آن شده است و نوع معماری روستا و جاری بودن زندگی مردم در قالب بافت قدیمی آن یک استثنا در جهان به شمار می آید که ۲ روستای صخره ای دیگر در کاپادوکیای ترکیه و داکوتای آمریکا فاقد این ویژگی منحصر به فرد است.
شیوه بنای خانه‌های این روستا از نوع معماری صخره ای و به شکل مخروطی یا کله قندی است که برخی از باستان شناسان قدمت آن را به دوره های پیش از اسلام نسبت می‌ دهند.
روستای تاریخی کندوان در سال اردیبهشت ماه سال ۱۳۷۶ به شماره ۱۸۵۷ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده و در حال حاضر یکی از چند پایگاه سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور است.

The post روستاهای صخره ای کندوان و کاپادوکیای ترکیه همکاری می‌کنند appeared first on توریسم آنلاین.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *