راه‌اندازی قطارهای گردشگری داخلی و خارجی در آینده نزدیک

مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران با اشاره به افتتاح قطار تهران – آنکارا و آنکارا – تهران گفت: براساس توافقات انجام شده با کشور ترکیه، قطارهای گردشگری را به مقصد این کشور در آینده نزدیک آغاز می‌کنیم و به زودی قطارهای گردشگری ویژه اعیاد پیش‌رو را برای مناطق مختلف مانند استان لرستان راه‌اندازی خواهیم کرد.

به گزارش ایسنا، سعید رسولی در مراسم راه‌اندازی قطار تهران – آنکارا و آنکارا – تهران در ایستگاه راه‌آهن تهران، اظهار کرد: توافقات بسیاری در راستای افزایش ترانزیت و صادرات و واردات از طریق شبکه ریلی صورت گرفته و در حوزه مسافری هم با ترکیه کار را آغاز کردیم و حاصل آن پس از کارهای کارشناسی فراوان، راه‌اندازی قطار تهران – آنکارا بود که امشب (شامگاه چهارشنبه) مسافران را به سمت این کشور بدرقه خواهیم کرد.

وی افزود: حرکت قطارهای گردشگری را نیز با ترکیه توافق کردیم و هماهنگی‌های لازم با وزارت گردشگری و راه‌آهن این کشور انجام شده و در ادامه مسیرهای دیگر را نیز در دستور کار قرار می‌دهیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه کارهای اجرایی قطارهای گردشگری به سمت ترکیه انجام شده و امیدواریم به نتایج خوبی در این زمینه برسیم، گفت: در چهار ماهه امسال ۱۰ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر مسافر از طریق شبکه ریلی جابه‌جا شده‌اند که این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴٫۷ رشد داشته است البته در کنار این رشد کمی باید کیفیت نیز در سفرهای ریلی ارتقا پیدا کند تا مسافران با خیال راحت‌تری از قطار استفاده کنند.

رسولی گفت: قطارهای گردشگری ویژه اعیاد قربان و غدیر نیز پیش‌بینی شده تا مسافران منازل زیبا را در فصل تابستان در مناطقی مانند استان لرستان و شهر مبل و منبت ملایر بازدید کنند. همچنین قطار گردشگری ویژه بازنشستگان نیروی انتظامی از گرگان تا ورسک راه‌اندازی شده که اتفاق بسیار خوبی است.

وی اظهار کرد: با ورود ۱۷۲ دستگاه واگن مسافری و باری به شبکه ریلی که عمده آنها تولید داخل بوده یا به صورت کامل در داخل بازسازی شده است، رشد ۶۴ درصدی نسبت به سال قبل داشته‌ایم که از اتفاقات خوب و میمون در این حوزه بوده است.

The post راه‌اندازی قطارهای گردشگری داخلی و خارجی در آینده نزدیک appeared first on توریسم آنلاین.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *