راهنمای سفر به ایتالیا

برای کسانی که به‎دنبال گزینه‎ای مناسب برای یک سفر خارجی خوب در تعطیلات نوروز می‎گردند؛ ایتالیا می‎‏تواند انتخاب بسیار مناسبی باشد. این کشور در فصل بهار طبیعتی فوق‎العاده زیبا دارد. در کنار آن فرهنگ خاص، معماری فوق‎العاده و غذاهای دلپذیر می‎تواند به سفر به ایتالیا رنگ و لعاب خاصی بدهد. در این یاداشت سعی داریم یک راهنمای سفر به ایتالیا برای شما ارائه دهیم با پارس توریسم همراه باشید.

مردم شناسی و فرهنگ

فرهنگ کردم ایتالیا

فرهنگ ایتالیایی‎ها را باید کلاف به هم پیچیده‎ای از هنر، معماری، غذا و موسیقی دانست. اگرچه ۹۶درصد جمعیت ایتالیا را بومی‎ها تشکیل می‎دهند اما قومیت‎های دیگری نیز با فرهنگ و آداب‎ورسوم مخصوص به خود در ایتالیا زندگی می‎کنند. آلبانیایی‌ها، اتریشی‌ها، آلمانی‌ها و عرب‎هایی که از آفریقای شمالی به این کشور مهاجرت کرده‎اند؛ ۴درصد دیگر جمعیت را تشکیل می‎دهند.

در فرهنگ ایتالیایی خانواده بسیار ارزشمند است. ایتالیایی‎ها دورهمی‎های خانوادگی زیادی دارند. فرزندان پس از ازدواج نیز رابطه نزدیک و صمیمی خود با خانواده را حفظ خواهند کرد.

زبان رسمی مردم ایتالیا، ایتالیایی و مذهب رسمی‎شان کاتولیک است. ایتالیا مهد هنر معماری است. خواستگاه بسیاری از سبک‎های معماری مانند کلاسیک رومی، رنسانسی، باروکی و نئوکلاسیک، ایتالیا بوده است. همچنین شما می‎توانید در سفربه ایتالیا از معماری‎های معروفی مانند برج پیزا و کولوسئوم نیز دیدن کنید.

از دیگر رسوم ایتالیایی‎ها اجرای اپراست. اپراهایی که به زبان ایتالیایی  نوشته شده است و به همین زبان نیز در این کشور اجرا می‎شود. سعی کنید در سفر به ایتالیایی اجرای یکی از ا ین اپراها را تماشا کنید.

اشپزی ایتالیایی نیز یکی از چیزهایی است که نه تنها در دل فرهنگ این کشور بلکه در فرهنگ غذایی جهان جایگاه ویژه‎ای دارد. پنیر و پاستا مهم‎ترین غذاهایی ایتالیایی هستند. پنیر در بسیاری از   غذاهای ایتالیایی استفاده می‎شود و پاستا را هم در انواع مختلف  در سفر به ایتالیا می‎توانید بیابید. ایتالیا همچنین بستنی، قهوه و پای میوه را برای اولین بار به جهان معرفی کرده است. ایتالیایی‎ها  تعصب زیادی بر روی آشپزی خود دارند. جالب است بدانید وقتی برای اولین بار مک دونالد اولین شعبه خود در رم را افتتاح کرد برخی از مردم ایتالیا در بیرون رستوران به مردم اسپاگتی رایگان می‎دادند تا مردم غذای بومی ایتالیا را از یاد نبرند.

هزینه‎های سفر به ایتالیا

هزینه های سفر به ایتالیا

در ایتالیا هم  مانند هر کشور دیگر ۳فاکتور اصلی خوراک، محل اقامت و حمل و نقل برای محاسبه هزینه سفر وجود دارد. البته به جز این‎ها باید هزینه‌‎های ویزا، بلیط، خرید در ایتالیا و بازدید از آثار و بناهای تاریخی،  موزه‎ها و… را نیز در نظر بگیرید.

برای هزینه‎های اقامت باید بین ۱۸  تا ۱۵۰ یورو در نظر بگیرید. بدیهی است ۱۸ یورو برا ی هاستل‎های اشتراکی و ۱۵۰ یورو برای هتل‎های معمولی رو به خوب مثلا هتل‎های ۴ستاره است. اگر تصمیم دارید در طول سفر به ایتالیا در یک هتل لوکس و لاکچری ۵ستاره اقامت کنید باید مبلغ بیشتری برای اقامت در نظر بگیرید.

برای هزینه خوراک باید گفت اگر بخواهید در رستوران غذا بخورید بین هزینه فست فود و غذاهای دیگر اختلاف قیمت فاحشی وجود دارد مثلا برای فست فود برای یک وعده باید حدود ۱۰یورو و برای غذاهای غیر فست فودی برای هر وعده حدود ۱۲۰ یورو باید در نظر بگیرید.

از آنجایی که نمی‎توان همه روزهای سفر خود را فست فود خورد؛ برای کاهش هزینه‎ها بهتر است خو دتان آشپزی کنید اما در طول سفر به ایتالیا خوردن حداقل یک بار غذای ایتالیایی به شدت توصیه می‎شود. هزینه حمل و نقل در ایتالیا بالاست بنابراین بهتر است برای  صرفه‎جویی در هزینه‎های سفر از قطار تندروی شهری استفاده کنید. هزینه این قطارهای تندرو ۳۵تا ۶۰ یورو می‎باشد. همچنین اگر وقت کافی دارید می‎توانید از اتوبوس استفاده کنید. هزینه اتوبوس نیز حدود ۲یورو می‎باشد.

برای هزینه‎های دیگر مانند سرویس موبایل، بازدید از جاذبه‎های گردشگری و خرید نیز چیزی بین ۳۰۰تا ۵۰۰ یورو کنار بگذارید.

همانطور که مشخص است سفر به ایتالیا برای ایرانیان سفری گران محسوب می‎شود. جدا از راهکارهایی که در بالا به آن اشاره شد یک راهکار دیگر برای کاهش هزینه‎های سفر سفر به ایتالیا بدون تور و پیدا کردن یک میزبان برای اقامت است. اگر بتوانید هزینه اقامت را از پیش‎رویتان بردارید؛ صرفه‎جویی قابل توجهی کرده‎اید.

بهترین زمان برای سفر به ایتالیا

بسته به اینکه کدام یکی از مناطق کشور ایتالیا را انتخاب کنید بهترین زمان سفر به ایتالیا متفاوت می‎شود. برای اینکه بهترین زمان سفر را انتخاب کنید باید فاکتورهایی مانند اب‎وهوا، فستیوال‎ها، بهترین زمان برای خرید و… را بررسی کنید.  با این حال بسیاری از افراد بهترین زمان سفر به ایتالیا را  آوریل تا ژوئن (از ۱۲ فروردین تا ۹ تیر)  و همچنین اواسط سپتامبر تا اکتبر (از ۲۴شهریور تا ۹ آبان) می‎دانند. هوای ایتالیا در این زمان‎ها بسیار مطبوع است و همچنین این زمان‌ها فصل شلوغ ایتالیا  نیز محسوب نمی‎شوند.

در ایتالیا از کجا بازدید کنیم؟

ایتالیا جاذبه‎های گردشگری زیادی دارد که به احتمال زیاد شما در یک سفر نمی‎توانید از همه آنها بازدید کنید. بنابراین باید  چند شهر از این کشور را انتخاب کنید. در ادامه به معرفی چند شهر ایتالیا که مقصد اصلی گردشگران است خواهیم پرداخت.

شهر رم

شهر رم
شهر رم بزرگ‎ترین و پرجمعیت‎ترین شهر ایتالیاست که شهرت جهانی دارد. یک تاریخ ۲هزار و ۵۰۰ساله، موزه‎ها و بناهای بی‎نظیر؛ مجسمه‎های زیبا که شاهکار هنرمندانی مانند میکل آنژ داوینچی و … هستند و فرهنگ بی نظیر رم را به یکی از محبوب‎ترین مقاصد گردشگری در ایتالیا و اروپا تبدیل مرده است.
موزه واتیکان، کلوسئوم،پانتئون، فواره تروی، میدان ناوونا، موزه بورگزه، رومن فروم، قلعه سن آنجلو و کلیسای سنت پیتر از جمله جاذبه‎های شهر رم است که در راهنمای سفر به رم ایتالیا بازدید از آنها توصیه می‎شود.

سیه نا

سیه نا
شهر سیه نا یکی دیگر از شهرهای محبوب در ایتالیا است. قدمت بسیاری از بخش‎های این شهر به قرن ۱۳میلادی باز می‎گردد. اگر چه این شهر نسبت به همسایه خود شهر فلورانس کمتر شهر توریستی محسوب می‎شود اما از خیر بازدید از جاذبه‎های فوق‎العاده اش مانند میدان دل کامپپو که محل اصلی مسابقات اسب‎دوانی بدون زین است و همچنین کاخ سیویک گذشت.

ونیز

ونیز
ونیز نیز یکی از شهرهای ایتالیاست که شهرت جهانی دارد. ونیز به زیباترین و رمانتیک‎ترین شهر ایتالیا شهره است. این شهر روی آب در وسط یک تالاب بنا شده  است. از جاذبه‎های گردشگری آن باید به کلیسای سن مارکو، گالری دل آکادمیا، پل افسوس‎ها، کلیسای سانتا ماریا دلا سالوت، گراند کانال، ارسنال، کاخ سانتا سوفیا، مورانو و جزیره جورجو ماجوره اشاره۸ کرد.

فلورانس

فلورانس
فلورانس یکی دیگر از شهر ایتالیا است که باید آن را  یکی از مهم‎ترین مراکز هنری و معماری رنسانس در جهان دانست. این شهر پر از کاخ و کلیساهای بسیار زیبا می‎باشد. همچنین اگر گذرتان به این شهر خورد بازید از گالری‎های هنری آن را فراموش نکنید. از  جاذبه‎های مهم  فلورانس باید به  کلیسای جامعه سانتا ماریا، موزه سن مارکو، قلعه قدیمی فلورانس، میدان سینیوریا،  قصر مدیچی، پارک بوبولی، کلیسای سانتا کروسه، پل وکیو، کاخ اوفیتزی و… اشاره کرد.

میلان

میلان
شهر میلان را نیز باید یکی از شهرهای مشهور و تاریخی ایتالیا دانست. این شهر جدا از تمام جاذبه‎های گردشگری‎اش خواستگاه تیم فوتبال پرطرفدار آث میلان است. این شهر همچنین مرکز اقتصادی، صنعتی و تجاری ایتالیا نیز محسوب می‎شود. میلان همچنین مرکز مد نیز می‎باشد. شام آخر اثر داونچی یکی از مهم‎ترین جاذبه‎های   میلان ایتالیاست. جدا از آن قلعه فورزسکو، کلیسای آمبروز مقدس،موزه باگاتی والسچی، استورجیوی مقدس و… نیز از دیگر جاذبه‎های شهر میلان در ایتالیا می‎باشند.

نوشته راهنمای سفر به ایتالیا اولین بار در پارس توریسم. پدیدار شد.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *