در نوروز ۹۸ دور تهران بگردیم/ از گردشگری در مسیر آبی تا پیاده‌روی در تهران قدیم

رئیس ستاد گردشگری شهرداری تهران برنامه‌های نوروزی عید سال ۹۸ را با جزئیات اعلام کرد. یکی از این برنامه‌ها، اجرای طرح پیاده گردی در خیابان‌های تهران است.

مهر: نشست خبری ستاد گردشگری شهرداری عصر روز دوشنبه ۲۰ اسفند در ساختمان این ستاد برگزار شد.

در این نشست، مهدی سیف رئیس ستاد گردشگری اعلام کرد: امسال شعار «دور تهران را بگردیم» شعار نوروزی ما اعلام شده است که این جمله ایهام دارد. یکی به معنای گرامی داشتن شهر تهران و دیگری به معنای گردش در تهران است.

وی گفت: امسال طرح اتوبوس گردشگری را اجرا خواهیم کرد. در سال‌های گذشته اتوبوس گردشگری وارد تهران شده بود که مجوز ترافیکی و تردد را نداشت. به همین دلیل پلاک نیز نگرفته بود اما امسال با همکاری ستاد پایانه‌های اتوبوسرانی چند دستگاه اتوبوس قرار است در نقاط گردشگری تهران توقف کنند و گردشگران را از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۷ به مناطق دیدنی ببرند. در این اتوبوس‌ها، راهنمایان گردشگری نیز حضور خواهند داشت.

سیف افزود: اتوبوس‌های دو طبقه گردشگری که در سالهای گذشته وجود داشت فاقد سقف بودند و مجوز تردد در خط ویژه و شهر را نداشتند. این اتوبوس‌ها به سرپناه ایستگاه ممکن بود برخورد کنند.

وی درباره طرح «پرسه» در شهر نیز گفت: تورهایی برای پیاده گردی در ۱۸ مسیر تعریف شده که همراه آنها نیز راهنمایانی با شال و کوله متفاوت حضور پیدا خواهند کرد و گردشگران را راهنمایی می‌کنند البته سعی کرده ایم نقاطی را مشخص کنیم که در آن امکان پیاده روی وجود دارد.

سیف درباره تورهای نیم روزه تهران گردی نیز افزود: این تورها در سالهای گذشته نیز وجود داشت. امسال وضعیت اقتصادی کشور چندان مناسب نیست. به همین دلیل سعی کرده ایم تا قیمت این تورها به گونه‌ای پیش بینی شود که هم همه سلایق را در نظر گرفته شود و هم از آن استقبال شود.

رئیس ستاد گردشگری افزود: این تورها حداقل ۲۳ هزار تومان و حداکثر ۶۰ هزار تومان قیمت دارند.

وی ادامه داد: در این مسیرها، موزه‌ها و مناطق دیدنی تهران بازدید خواهند شد که برای ثبت نام در آنها از روز ۲۸ اسفند تا آخر تعطیلات عید مردم می‌توانند به سایت http://vizet.tehran.ir و یا شماره تلفن ۱۳۷ اقدام کنند.

رئیس ستاد گردشگری تصریح کرد: همچنین در ۱۱ مبادی ورودی شهر تهران کانترهای اطلاع رسانی نصب خواهد شد. در کنار این کانترها برای حضور امداد و نجات، پلیس و اورژانس جانمایی شده است. در این کانترها اطلاعات گردشگری، بروشور و نقشه‌ها به همراه راهنما به گردشگران اطلاعات لازم داده خواهد شد. غیر از این ۱۱ نقطه در سراسر شهر تهران نیز ۱۱ کیوسک اطلاع رسانی به گردشگران این خدمات را خواهد داد.

وی گفت: نقشه‌ای که در این نقاط توزیع می‌شود نقشه گردشگری شهر تهران است که با کاغذ سنگ تهیه شده است.

سیف خاطرنشان کرد: در شهر تهران هتل‌ها و مراکز اقامتی ۵۰ درصد تخفیف می‌دهند. در سالهای گذشته شهرداری تهران سوله‌های مدیریت بحران را به عنوان اقامتگاه تجهیز کرده بود. این موضوع مورد مخالفت هتلداری قرار گرفته بود. آنها اعلام می‌کردند که باوجود تخفیف در هتل‌ها اما شهرداری فضایی را ایجاد کرده که گردشگران از این مراکز استفاده نکنند و در واقع رقیب ما شده است. به همین دلیل ما این کار را امسال انجام ندادیم ولی برای استراحت چند ساعته مسافران در سطح شهر، نقاطی پیش بینی شده است که افراد بتوانند استراحت کوتاه مدت داشته باشند.

وی گفت: ۳۰ مقصد گردشگری تهران روی بیلبوردها و عرشه پل‌ها معرفی خواهد شد.

رئیس ستاد گردشگری گفت: تهران معمولاً نقطه عبور گردشگران خارجی بوده است. بسیاری از افراد تصور می‌کردند که نمی‌توان زیاد در این شهر اقامت کرد. چون جاذبه‌ای شاید نداشته باشد. در صورتی که این موضوع درست نیست. از لحاظ موزه‌ای تهران جاذبه‌های زیاد دارد و تنوع آثار در آن بسیار زیاد است.

سیف گفت: تهران همیشه با مشکل آلودگی و ترافیک را داشته است اما در عید این دو مشکل را ندارد و بهترین نقطه برای سفر خواهد بود.

وی تصریح کرد: ما با شهرداری قزوین نیز تفاهم نامه‌ای امضا کرده ایم. این تفاهم نامه در راستای تفاهم با کلانشهرهای ایران است تا بتوانیم با آن ۱۷ شهر تبادل تجربه و گردشگر انجام دهیم. قزوین در این حوزه بسیار خوب عمل کرده است و یک گذرگاه به مقصد تبدیل شده است.

The post در نوروز ۹۸ دور تهران بگردیم/ از گردشگری در مسیر آبی تا پیاده‌روی در تهران قدیم appeared first on توریسم آنلاین.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *