حضرتی: توریست‌هایی که به ایران می‌آیند، دنبال عیاشی نیستند

یک نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در سالی که رونق تولید مد نظر قرار دارد ما باید به سمت اقتصاد بدون نفت پیش برویم. درست است که نگذاشته‌ایم حرف ترامپ بر کرسی بنشیند و صادرات داریم اما فکر و ذهن وزرا و تصمیم‌گیران ما فقط و فقط روی درآمدهای نفتی تنظیم شده است اینکه چند بشکه نفت می‌فروشیم و حتی بودجه را هم بر اساس آن تعیین می‌‎کنیم.

ایلنا:الیاس حضرتی درباره شعار سال ۹۸ که از سوی رهبر انقلاب «رونق تولید» نامگذاری شد، گفت: امروز با مطالب مهمی روبه‌رو شده‌ایم که با اختیار و بلااجبار یک راه درست را پیش روی ما قرار داده است. این چالش‌ها درواقع فشارهایی هستند که از سوی دشمنان ما که در رأس آن‌ها ترامپ قرار دارد، وارد شده است.

وی با اشاره به سخنان رئیس‌جمهور ایلات متحده مبنی بر اینکه دولت آمریکا امروز تلاش دارد تحریم‌های نفتی را در سطح وسیع علیه ما اعمال کند، گفت: ترامپ اعلام کرده است که نمی‌گذارد ایران یک قطره نفت صادر کند که البته باید گفت توفیقی در این زمینه پیدا نکرده و نخواهد کرد.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه «عدو شود سبب خیر اگر خدا خواهد» گفت: این رفتار ایالات متحده یک فرصت طلایی -تاریخی برای ما ایجاد کرده است تا ما به راه اصلی و اساسی انقلاب و پیامی که در دهه ۶۰ علیرغم فشارهای اوایل انقلاب،‌ جنگ و تروریسم به دنبال آن بودیم، بازگردیم. انقلاب یک مسیر را پیش روی ما قرار داد که نتوانستیم ادامه دهیم و منحرف شدیم.

وی تاکید کرد: مسیر مطلوبی که در ابتدای انقلاب به دنبال آن بودیم، این بود که یک اقتصاد بدون نفت داشته باشیم و مملکت را با اتکاء به همین اقتصاد پیش ببریم و تلاش کنیم تولید نفت به عنوان سرمایه برای آیندگان سرمایه‌گذاری شود. در مسیر اقتصاد بدون نفت باید به محورهایی همچون تولید داخلی، رفع موانع تولید، صادرات، خدمات گردشگری و توریسم توجه داشته باشیم.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه معادن به عنوان یکی از ذخایر نهفته در کشور ما هستند گفت:‌ باید به این ذخایر توجه جدی داشته باشیم.در کنار تمامی مواردی که ذکر شد باید به IT و فضای مجازی، استفاده از ذهن خلاق جوان‌ها و بالاتر از همه تولید علم که به خدمت اقتصاد درآید به عنوان یک اصل بنگریم.

حضرتی تاکید کرد: اگر به اقتصاد بدون نفت توجه داشته باشیم، می‌توانیم رونق تولید در کشاورزی، صنایع کوچک و بزرگ و معدن داشته باشیم. به جای اینکه به درآمدهای غیرنفتی تکیه کنیم، متاسفانه ذهنمان را سال‌های سال است متوجه درآمدهای نفتی کردیم؛ اینکه نفت بفروشیم ارز آن را وارد کنیم و در پاساژهای رنگ و وارنگ لوازم خانگی خارجی به فروش برسانیم همراه با ذات و اصل انقلاب نیست. اصل و ذات انقلاب ما اتکا به تولید داخلی، صنعت بومی و استفاده از دانش دیگران و در خدمت قرار دادن آن برای رونق صنعت داخلی بود.قصدمان این بود که از دانش و علم جدید بهره ببریم و خودمان تولیدکننده و صادرکننده باشیم نه این که مواد معدنی‌مان را به صورت خام صادر کنیم.

وی با اشاره به صنعت توریسم و تاثیر آن بر اقتصاد گفت: مردم دنیا عاشق بوی خشت و گل ایران هستند و این عشق‌شان را بارها نشان دادند. در حالی که ما یک ظرفیت فوق‌العاده بالا برای توریسم داریم به دلیل صحبت‌های واهی و مشکوک خودمان را از آن محروم کرده‌ایم.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: کسانی که به ایران می‌آیند قصدشان دیدن از جاذبه‌های گردشگری کشورمان است و قطعاً به دنبال عیاشی و مسائل انحرافی و اخلاقی نیستند؛ زیرا به خوبی می‌دانند جزایر مختلف در دنیا وجود دارد که می‌توانند به آنجا بروند و لذت ببرند. توریستی که به کشور ما می‌آید علاقمند به فرهنگ ماست دوست دارد ایران را ببیند اما ما راه این علاقمندی را سد کرده‌ایم و حتی سازمان مربوطه‌ای را در این خصوص ایجاد نکرده‌ایم درصورتی که اگر می‌خواهیم اقتصادی بدون اتکا به نفت داشته باشیم، باید به این مهم توجه کنیم.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اگر ما سیاست‌مان را بر اساس اقتصاد بدون نفت تعریف کنیم آن وقت حرف دیگران اثر نخواهد داشت، گفت: این گونه دیگر مشکلی برای مردم به وجود نمی‌آید و مشکلی بر مشکلات‌شان اضافه نمی‌شود. درست است که نگذاشته‌ایم حرف ترامپ بر کرسی بنشیند و صادرات داریم اما فکر و ذهن وزرا و تصمیم‌گیران ما فقط و فقط روی درآمدهای نفتی تنظیم شده است اینکه چند بشکه نفت می‌فروشیم و حتی بودجه را هم بر اساس آن تعیین می‌‎کنیم

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه ما باید به مسیر اصلی انقلاب بازگردیم، عنوان کرد: باید به مسیر اصلی یعنی همان رونق تولید، برطرف کردن موانع ایجاد شده بر سر راه تولیدکننده و ایجاد یک ساختار منظم با مدیریت مشخص قدم برداریم.زنجیره‌ای از موانع در مسیر تولید وجود دارد که تولیدکننده را خسته، فرسوده، بی‌انگیزه، ناامید و نابود می‌کند که در نهایت او مجبور به تعطیل کردن کارخانه و گذشتن از خیر سرمایه‌اش می‌شود.

حضرتی با اشاره به تصویب قانون رفع موانع تولید در خانه ملت اظهار داشت: در مجلس شورای اسلامی قانون رفع موانع تولید تصویب شده قانون نسبتاً جامع و کاملی است که از سوی مجلس به دولت ارائه شده است.امیدوارم در سال جدید دولتمردان و مدیران ارشد ما برای تحقق اقتصاد بدون نفت، رونق تولید، بالا بردن تولید داخلی، بالا بردن کیفیت خدمات و ارزش گذاشتن به مصرف‌کننده همت گمارند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی در پایان عنوان کرد: ان‌شاء‌الله بتوانیم از این راه برای نجات تولید کشور استفاده کنیم و رهنمود رهبری را بالای سر قرار دهیم و تلاش کنیم یک اقتصاد پویا و رونق یافته برای ملت به وجود بیاوریم.

The post حضرتی: توریست‌هایی که به ایران می‌آیند، دنبال عیاشی نیستند appeared first on توریسم آنلاین.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *