جزییات برنامه‌ریزی سفرهای دریایی نوروز

سازمان بنادر و دریانوردی ضمن اعلام آغاز رسمی ستاد سفرهای دریایی نوروز ۱۳۹۸ جزییاتی از این برنامه‌ریزی ارائه کرد.

به گزارش ایسنا، استان هرمزگان به عنوان اصلی‌ترین استان دریایی کشور با قراردادن دو بندر قشم و هرمز درون خود اصلی‌ترین استان برای سفرهای دریایی نوروزی نیز به شمار می‌رود.

در آمارهای سالانه سازمان بنادر و دریانوردی، بندر قشم با جابه‌جایی چند میلیون مسافر اصلی‌ترین جایگاه را دارد و پس از آن بندر هرمز به عنوان یکی از بنادری که در سال‌های گذشته توانسته تعداد بالایی گردشگر را به خود جذب کند، یکی از اصلی‌ترین مسیرهای دریایی خلیج فارس به شمار می‌رود.

به دنبال این اهمیت سازمان بنادر نخستین جلسه از ستاد تسهیل سفرهای دریایی نوروز ۱۳۹۸ را برگزار کرده و جزییاتی از برنامه‌های پیش‌رو عرضه کرده است.

براین اساس این بنادر خود را آماده می‌کنند تا چند میلیون مسافر را از طریق بندر شهید حقانی و هرمز جابه‌جا کرده و همچنین به منظور مدیریت سفرها برخی تصمیمات جدید را عرضه کنند.

یکی از اصلی‌ترین این طرح‌ها شماره‌گذاری بلیت شناورهایی است که در مسیرهای دریایی قشم و هرمز فعالیت می‌کند و به این ترتیب پیش‌بینی می‌شود که از ازدهام جمعیت کاهش یافته و مدیریت سفرها در کوتاه‌ترین زمان ممکن اجرایی شود.

در کنار آن بخش زیادی از شناورهای فعال در عرصه مسافری باید نسبت به نوسازی و بهسازی شرایط خود اقدام کند و با رسیدن به استانداردهای لازم در نوروز پیش‌رو نسبت به جابه‌جایی مسافران فعالیت خود را ادامه دهند.

همچنین برنامه‌ریزی شده که در صورت دریافت گواهینامه‌های لازم از سوی شناورهای مسافری این وسائل نقلیه امکان تردد شبانه را نیز داشته باشد.

سازمان بنادر و دریانوردی اعلام کرده که در کنار تعطیلات نوروز برنامه‌ریزی جدی نیز برای تعطیلات نیمه دوم بهمن‌ماه امسال خواهد داشت و برای این دوره نیز برنامه‌ریزی‌های دقیقی صورت می‌گیرد.

The post جزییات برنامه‌ریزی سفرهای دریایی نوروز appeared first on توریسم آنلاین.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *