تردد خودروهای شخصی از ۱۵ تا ۳۰ مهرماه در مرزها ممنوع است/فعالیت موکب‌ها از ۱۵ مهرماه

دبیر ستاد مرکزی اربعین گفت: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده، ۲۶۰۰ موکب در ایام پیاده روی اربعین فعالیت خواهند داشت.

ایرنا: اگر چه تعدادی از موکب‌ها فعالیت خود را آغاز کرده‌اند اما برنامه موکب‌ها از ۱۵ مهر به صورت سراسری آغاز می‌شود و حدود یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر اسکان را در ایران و عراق خواهیم داشت. همچنین روزانه سه میلیون نفر از این موکب‌ها تغذیه می‌کنند. ۶۰ درصد امکانات موکب‌ها را افزایش دادیم و با توجه به این که در روز اربعین موکب‌های عراقی جمع می‌شود پیش‌بینی شده برخی موکب‌ها سه روز بعد از اربعین هم به فعالیت خود ادامه دهند.

محمدی فر- دبیر ستاد مرکزی اربعین- در گفت‌وگو با ایسنا، در پاسخ به این سوال که بیشترین هزینه‌ها درپیاده روی اربعین برای حمل ونقل و کرایه است؟ گفت: متاسفانه در سال‌های گذشته در مواردی شاهد افزایش قیمت‌ها بودیم امسال با طرف عراقی مذاکره شده که حمل و نقل به صورت کنترل شده و نظارت شده به زائران خدمات دهد و تعدادی اتوبوس پیش بینی شده که حمل و نقل زائران از شهرهای زیارتی در هنگام برگشت را برعهده داشته باشند.

وی در خصوص استفاده از وسیله نقلیه شخصی در پیاده روی اربعین گفت: استفاده از وسیله نقلیه شخصی برای ما ملاحظاتی داشت. درعراق زیر ساخت مناسبی از لحاظ جاده و پارکینگ وجود ندارد. همچنین تراکم جمعیت را شاهد هستیم. امسال تردد خودروهای شخصی را از ۱۵ تا ۳۰ مهر ماه را در کل مرزها ممنوع کرده‌ایم و امکان تردد وجود ندارد. ولی تعدادی اتوبوس پیش بینی شده که زائران می‌توانند از آنها استفاده کنند. برای داخل کشور هم امکانات پارکینگ‌ها ومحورها را آماده کرده‌ایم که زائران علاقمند با خودروی شخصی تا نقاط مرزی بیایند و وسیله خود را در آنجا پارک کرده واز وسایل نقلیه عمومی استفاده کنند.

The post تردد خودروهای شخصی از ۱۵ تا ۳۰ مهرماه در مرزها ممنوع است/فعالیت موکب‌ها از ۱۵ مهرماه appeared first on توریسم آنلاین.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *