تا نوروز/کلیسایی که از غرق شدن نجات ‌یافت

فرصت کمی تا آغاز تعطیلات عید نوروز باقی‌مانده و برای یک سفر مفید و متفاوت در این ایام، چه بهتر که زودتر مقصد خود را انتخاب کنیم. در فرصت باقی‌مانده هر روز یک جاذبه را در پهنه وسیع ایران معرفی خواهیم کرد.

دنیای اقتصاد: مبنای معرفی این جاذبه‌ها که از میان جاذبه‌های ملموس و ناملموس هستند، بکر بودن، دور بودن نسبت به مرکز، اهمیت، متفاوت بودن و… است. برای آنکه بیشتر از این جاذبه‌ها بدانید، می‌توانید رد آنها را در اینترنت جست‌وجو کنید.
جایی در نزدیکی گوش‌های گربه روی نقشه، در شمال‌غربی ایران، کلیسایی قرار دارد که یک‌بار از غرق شدن در زیر آب‌های پشت سد نجات یافته است. بنای اولیه کلیسای حضرت مریم مقدس یا کلیسای زور‌زور در دره بستر رودخانه قره‌‌سو و به ارتفاع پنجاه متر بالاتر از سطح دریا قرار داشت اما به علت اینکه پس از آبگیری سد باران ممکن بود این بنا در عمق دریاچه پشت سد قرار بگیرد، توسط سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری و همین‌طور همکاری شورای خلیفه‌‌گری ارامنه آذربایجان و به همیاری متخصصان و معماران جمهوری ارمنستان در مدت ۲۵ روز، سنگ به سنگ، پیاده و به محل دیگری با ارتفاع حدود ۱۱۰ متر و به فاصله ۶۰۰ متری آن نقطه،منتقل و روی یک برآمدگی صخره‌ای، از نو بنا شد. این کلیسا از جمله بناهای تاریخی ایران است که در فهرست آثار ملی ایران و فهرست میراث جهانی یونسکو نیز به ثبت رسیده‌است.
این کلیسا در فاصله کمی از روستای باران و در اطراف شهر ماکو قرار دارد و علاوه بر آنکه ارزش تاریخی دارد، چشم‌انداز طبیعی و بکری را نیز پیش چشمان شما قرار خواهد داد.

The post تا نوروز/کلیسایی که از غرق شدن نجات ‌یافت appeared first on توریسم آنلاین.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *