بی‌نظمی پروازهای فرودگاه جیرفت موجب سلب اعتماد مسافران شد

 به گفته مسئولان بی نظمی و کنسلی‌های مداوم خط پروازی جیرفت به تهران این روزها سبب بی اعتماد شدن مسافران جنوب کرمان شده و مردم این منطقه بناچار فرودگاه کرمان و یا بندرعباس را بر جیرفت ترجیح می‌دهند.

ایرنا: فرودگاه جیرفت پنجم شهریورماه سال ۱۳۹۳ در حالی با حضور وزیر کشور و استاندار وقت افتتاح شد که پیش از این افتتاح، مردمان هفت شهرستان جنوبی استان کرمان با جمعیت یک میلیون نفر مجبور بودند برای مسافرت با هواپیما مسافت ۳۵۰ تا ۷۰۰ کلیومتری از آخرین منطقه جنوب کرمان را تا مرکز استان طی کنند لذا راه اندازی پرواز به یکی از مطالبات مهم و آرزوی مردم این منطقه تبدیل شده بود که با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید این مهم محقق شد.

فرودگاه جیرفت از نخستین پرواز آزمایشی در نوزدهم تیر سال ۱۳۹۳ تاکنون به طور مداوم میزبان شرکت هواپیمایی ماهان بود که این شرکت در آغاز فعالیت خود سه پرواز را در هفته بطور مداوم به تهران انجام می داد و کم کم این تعداد پرواز به ۲ و یک پرواز و هم اکنون به کنسلی کامل پروازها ختم شده است که این مساله سبب بی اعتمادی مسافران جنوب کرمانی شده و به اجبار بیشتر مسافران این منطقه از طریق پرواز فرودگاه کرمان به مقصد خود سفر میکنند و در این مسیر مجبور به تحمل مسافت زیاد از شهرستان های جنوبی به مرکز استان هستند که این مساله سبب ایجاد نارضایتی بیشتر مردم این منطقه شده است.

طرح سوال از وزیر راه و شهرسازی توسط نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی از طرح سوال به وزیر راه و شهرسازی خبر داد و گفت: یکی از دلایل مهم این طرح سوال کنسلی پرواز و نارضایتی جمعیت یک میلیون نفری جنوب کرمان بوده است.

یحیی کمالی پور افزود: وزیر راه و شهرسازی در هفته جاری برای پاسخگویی به طرح سوال نماینده جیرفت و عنبرآباد در زمینه کنسلی پروازهای جیرفت به کمسیون عمران مجلس شورای اسلامی می آید تا پاسخگویی مطالبات مردم باشد.

وی از کنسلی پروازهای فرودگاه جیرفت انتقاد کرد و گفت: این کنسلی های مداوم سبب شد تا رایزنی با یک شرکت هواپیمایی کلید زده شود و هم اکنون در حال پیگیری هستیم.

کمالی پور اظهار امیدواری کرد، بزودی شاهد حضور یک شرکت هواپیمایی جدید برای پروازهای جیرفت به تهران باشیم.

نبود هواپیما سبب نامنظمی پروازها شده است

نماینده شرکت هواپیمایی ماهان در فرودگاه جیرفت گفت: نبود هواپیما سبب نامنظمی پروازها شده است و این شرکت تمام تلاش خود را برای برقراری منظم پروازها انجام می دهد.

حمید گیلانی به تحریم های ظالمانه کشور آمریکا اشاره کرد و افزود: تحریم ها سبب شده تا بعضی قطعات هواپیما تامین نشود لذا با توجه به نقص فنی بعضی هواپیماها شاهد کمبود هواپیما و در نتیجه نامنظمی پروازها هستیم.

برنامه زمستانی شرکت هواپیمایی ماهان

مدیر فرودگاه جیرفت همچنین از برنامه زمستانی شرکت هواپیمایی ماهان خبر داد و گفت: این برنامه از پنجم آبان ماه سال جاری در فرودگاه جیرفت اجرا می شود.

حامد رئیسی افزود: در این برنامه سه پرواز در روزهای یکشنبه، سه شنبه، پنجشنبه برنامه ریزی شده است لذا امیدواریم این پروازها منظم انجام شوند.

وی ادامه داد: پرواز روز یکشنبه به طور مستقیم تهران – جیرفت و جیرفت – تهران بوده و روزهای سه شنبه و پنجشنبه شامل تهران – جیرفت – ایرانشهر بوده است.

نامنظمی پروازهای فرودگاه جیرفت سبب تغییر فرودگاه شد

فرماندار منوجان گفت: نامنظمی پروازهای فرودگاه جیرفت سبب شده تا مسافران منوجان از طریق فرودگاه بندرعباس به تهران سفر کنند.

محمد محمودی خواستار منظم شدن پروازهای فرودگاه جیرفت شد و افزود: کنسلی مداوم پروازها سبب نارضایتی مردم این منطقه است.

وی اظهار داشت: فرودگاه ها از با ارزش ترین زیر ساخت های جوامع پیشرفته محسوب می شوند و به دلیل برخورداری از پتانسیل های مختلف در رشد اقتصادی منطقه و کمک به ایجاد توسعه پایدار نقش مهمی دارند.

محمودی ادامه داد: ارزش و اهمیت فرودگاه ها در دنیای امروز به حدی است که برخی کارشناسان فرودگاه ها را لوکوموتیو اقتصادی هر کشور و منطقه توصیف و وجود فرودگاه های پررونق و کارآمد را عامل رشد اقتصادی و توسعه‌ پایدار می دانند.

حمل و نقل هوایی نقش مهمی در جذب گردشگر دارد

شهروند و فعال گردشگری جیرفتی اظهار داشت: طراحی مطلوب یک فرودگاه می تواند در جذب مسافر نقش بسزایی داشته باشد چرا که طراحی مطلوب سبب آرامش روانی مسافر می گردد و محیط را برای مسافر قابل تحمل می کند.

اکبر شفیعی به جاذبه های گردشگری منطقه جنوب کرمان اشاره کرد و افزود: این ظرفیت گردشگری با پروازهای منظم می تواند زمینه حضور توریسم و تورهای گردشگری زیادی را به منطقه جنوب کرمان فراهم کند و در نتیجه شاهد رونق اقتصادی منطقه باشیم.

وی تصریح کرد: سیستم حمل و نقل هوایی یکی از عمده ترین عناصر تشکیل دهنده صنعت گردشگری می باشد که بخشی از هزینه های گردشگران را به خود اختصاص می دهد و گردشگری با جا به جایی و حرکت از مبداء و محل زندگی دائمی افراد به نقاط دور دست تحقق پیدا می کند.

پروازهای نامنظم فرودگاه جیرفت نوعی بی عدالتی است

شهروند کهنوجی از وضعیت پروازهای فرودگاه جیرفت انتقاد کرد و گفت: در ابتدای فعالیت این فرودگاه سه پرواز در هفته وجود داشت که هم اکنون این پروازها به یک پرواز در هفته کاهش پیدا کرده است.

محمود وزیری افزود: در حال حاضر ۲ هفته پروازهای جیرفت به طور کامل کنسل شده و این نوعی بی عدالتی بوده است.

وی ادامه داد: جنوب کرمان با تعداد زیادی از ادارات کل و سفرهای وزرات خانه ای نیازمند مداوم و منظم شدن پروازها است لذا مسئولان در این زمینه برنامه ریزی مدونی داشته باشند تا شاهد تکرار این مشکل نباشیم.

شرکت ماهان عملکرد خوبی در ارایه پروازهای منظم نداشته است

محمود مجازی شهروند جیرفتی گفت: نامنظم بودن و کنسلی پروازها نشان از عملکرد ضعیف شرکت هواپیمایی ماهان در فرودگاه جیرفت است لذا امیدواریم شرکت هواپیمایی دیگری جایگزین این شرکت شود.

امیدواریم با برنامه ریزی مدون شرکت های هواپیمایی شاهد پروازهای منظم فرودگاه جیرفت باشیم.

The post بی‌نظمی پروازهای فرودگاه جیرفت موجب سلب اعتماد مسافران شد appeared first on توریسم آنلاین.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *