بزودی محل دفن کلئوپاترا فرزند بطلمیوس اعلام می شود

باستان شناس و وزیر سابق باستان شناسی مصر با بیان این مطلب که محل دفن کلئوپاترا در 30 کیلومتری استان اسکندریه تعیین شده است ،گفت: به زودی محل دقیق قبر و دفن وی شناسایی و اعلام می شود.

ایرنا: به گزارش عصر دوشنبه پایگاه خبری الیوم السابع، «زاهی حواس » افزود: جسد مومیایی شده «کلئوپاترا » ملکه مصر وژنرال رومی «مارک انتونیو» که احتمالا با یکدیگر در یک قبر دفن شده اند به زودی یافت شود.
وی گفت: چیزی نمانده که به محل قبر کلئوپاترا دست بیابیم چراکه در مسیر درستی حرکت می کنیم لذا امیدواریم به زودی قبر آن دو را شناسایی کنیم.
وی تاکید کرد: در حال حاضر به خوبی می دانیم کجا را باید حفاری کنیم.
«کلئوپاترا »ملکه مصر که 69 سال قبل از میلاد در خانواده سلطنتی فراعنه بطالمه در شهر اسکندریه متولد شد از فرزندان بطلمیوس سردار اسکندر مقدونی بوده است.
«حواس» باستان‌شناسی مصری که مسؤولیت کاوش قبر کلئوپاترا ومارک آنتونیو را برعهده دارد پیش از این گفته بود: ابتدا تئوری دفن شدن آنها در یک مکان بررسی می‌شود.
وی افزود: این افسانه‌ی مصری حاکی از آن است که ملکه‌ مصر و عاشق رومی او، در مقبره‌ای در ۳۰ کیلومتری بندر الکسندریا در شمال مصر دفن شده‌اند.
تاکنون دسترسی به این مقبره به‌دلیل آن ‌که زیر آب بود، امکان نداشت اما باستان‌ شناسان بازه ‌کشی منطقه ،کاوش را در ماه نوامبر/ آبان آغاز کردند.
کارشناسان معتقدند که ممکن است، در این مقبره تعداد زیادی سکه که چهره ملکه روی آن‌ها حک شده باشد، کشف شوند.
«مارک آنتونی» در رم متولد شد او یک ژنرال نظامی و یکی از حامیان ژولیوس سزار به‌شمار می‌رفت.

The post بزودی محل دفن کلئوپاترا فرزند بطلمیوس اعلام می شود appeared first on توریسم آنلاین.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *