برپایی نمایشگاه صنایع‌دستی زمستانی

یک مسئول میراث فرهنگی کشور از برپایی نمایشگاه صنایع‌دستی زمستانی خبر داد.

خبرگزاری تسنیم: ملکه گلمغانی زاده – سرپرست معاونت صنایع‌دستی استان اردبیل با اعلام این خبر تصریح کرد: این نمایشگاه همزمان با جشنواره زمستانی و در بهمن ماه امسال دایر می‌شود.سرپرست معاونت صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اردبیل افزود: در این نمایشگاه انواع صنایع دستی بومی و سنتی استان که در ارتباط با زمستان است معرفی و عرضه خواهد شد.

سرپرست معاونت صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اردبیل با اذعان به اینکه اردبیل قطب تولید بافته های داری است، ادامه داد: در این نمایشگاه بافته های داری که به ویژه متناسب با اقلیم سردسیر منطقه تولید می شود، به نمایش درخواهد آمد.

گلمغانی زاده به معرفی انواع زیراندازها از جمله نمد مشکین شهر و زیراندازهای مغان و عنبران اشاره کرد و افزود: همچنین البسه متناسب با منطقه سردسیر از جمله جوراب و دستکش پشمی، پارچه های شال کلور و شاهرود خلخال در این نمایشگاه معرفی خواهد شد.

سرپرست معاونت صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اردبیل تاکید کرد: به منظور معرفی تاریخ دیرینه استان اردبیل، فضاهای معماری روستای تاریخی کنزق برای برگزاری نمایشگاه انتخاب شده و به ویژه غارهای زیرزمینی صخره ای در این فرصت معرفی خواهد شد.

The post برپایی نمایشگاه صنایع‌دستی زمستانی appeared first on توریسم آنلاین.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *