برنامه سفر زمینی به ارمنستان

سفر به ارمنستان

یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری که این روزها در میان ایرانیان هم بسیار رایج شده است، کشور ارمنستان است. کشور ارمنستان تاریخی ۳ هزار ساله دارد و به همین واسطه بسیاری از مردم در سراسر جهان با تهیه بلیط خارجی به آن سفر می کنند. برای کسانی که قصد دارند یک سفر با کیفیت اما کم هزینه داشته باشند، سفر به ارمنستان از طریق روش های زمینی، گزینه بسیار مناسبی است. بسیاری از مردم فکر می کنند که سفرهای ارزان قیمت یا صرفه جویی در هزینه ها در سفر، سبب می شود تا به اندازه یک سفر معمولی با بهترین امکانات و هزینه های بالا لذتی نبرند! درحالیکه می توان حتی با کمترین امکانات هم یک سفر لذت بخش و به یاد ماندنی را برای خود و عزیزان مان رقم بزنیم.

ایران و ارمنستان تا حدی به یکدیگر نزدیک هستند که این امکان برای ایرانی ها فراهم شده است تا از طریق روش های زمینی و با تهیه بلیط اتوبوس به این کشور سفر کنند. برای سفر زمینی به ارمنستان راه های مختلفی وجود دارد. برای مثال می توانید از طریق خودروی شخصی تان هم به این کشور سفر کنید.

یکی از محبوب ترین مقاصد در ارمنستان شهر ایروان است و از طرف دیگر با توجه به نقش پر رنگ این کشور در زمینه گردشگری، طرفدارهای بسیاری پیدا کرده و اکثر مردم با اخذ ویزا در مرز ایران و ارمنستان به این کشور سفر می کنند. ما در این مطلب از مستر بلیط قصد داریم تا همه چیز را در مورد سفر زمینی به ارمنستان برای شما عزیزان شرح دهیم. در ادامه با ما همراه باشید.

 سفر زمینی به ارمنستان

سفر زمینی به ایروان ارمنستان از طریق اتوبوس

پیش از هر چیز باید بگوییم که سفر زمینی به ارمنستان از هر لحاظی می تواند بهترین گزینه برای شما باشد. بدون شک هزینه های آن نسبت به هزینه بلیط چارتر یا بلیط سیستمی کمتر است. اما نمی توان منکر این قضیه شد که سفر با هواپیما هم بسیار بی دردسر تر و راحت تر است و شما با سرعت بیشتری به مقصد خود خواهید رسید. اما سفر زمینی به ارمنستان هم جذابیت ها و مزایای خاص خودش را دارد. برای مثال می توانید از تماشای مسیرهای جاده ای و پر پیچ و خم و طبیعت زیبای ارمنستان لذت ببرید. شاید برای تان جالب باشد که بدانید، جاده های ارمنستان آنقدر زیبا هستند که حتی افرادی که قصد سفر زمینی به گرجستان را دارند، مسیر ارمنستان و مرز این کشور را برای گذر انتخاب می کنند.

سفر به ارمنستان حدود یک روز طول خواهد کشید. یعنی اگر الان حرکت کنید و سوار بر اتوبوس راهی این کشور شوید، ۲۴ ساعت بعد به ایروان خواهید رسید و می توانید از تک تک لحظاتی که در این کشور هستید نهایت لذت را ببرید. سفر زمینی با اتوبوس به سوی ارمنستان آنقدر رایج شده است که این روزها در بیشتر شهرهایی مانند تهران و تبریز اتوبوس هایی به مقصد این کشور حرکت می کنند. البته سفر با اتوبوس به ارمنستان آنقدر ها هم راحت نیست که شما سوار بر اتوبوس راهی شوید! شما باید برای اطمینان و امنیت بیشتر به آژانس های مسافرتی و سایت های معتبر مسافرتی مراجعه کنید و از این طریق به همراه تورهای مختلف و از طریق اتوبوس سفر کنید. با این کار بهترین امکانات در طول سفر در اختیارتان قرار می گیرد و دیگر نیازی نیست که دغدغه ای داشته باشید.

سفر به ارمنستان با خودرو شخصی

سفر زمینی به ایروان ارمنستان از طریق خودروی شخصی

اگر قصد دارید که با خودروی شخصی خود به این کشور سفر کنید باید مراحل خاصی را طی کنید که ممکن است کمی دشوار باشد. برای مثال باید حتما کارهایی که مربوط به کاپوتاژ خودروی تان است را انجام دهید و یا برای آن پلاک بین المللی بگیرید. تمامی این کارها را باید از طریق گمرک و کانون جهانگردی انجام دهید. پس از انجام کارهای مربوط به خودرو می توانید از مرز نوردوز به کشور ارمنستان حرکت کنید. البته بسیاری از افراد هم تا جلفا را با خودروی شخصی خود طی می کنند و از آنجا به بعد را تا نوردوز با اتوبوس می روند. برای خودرو هم هیچ جای نگرانی نیست، چراکه در جلفا پارکینگ های بسیاری برای نگهداری خودروی شما وجود دارد. به طور کلی اگر جز آن دسته از آدم هایی هستید که ماجراجویی های شخصی را بیشتر دوست دارند، سفر با خودروی شخصی به سمت ارمنستان می تواند در نوع خودش بسیار جذاب و هیجان انگیز باشد.

 توصیه های مهم در سفر به ارمنستان

نکات و توصیه هایی مهم در مورد سفر زمینی به ارمنستان

معمولا اگر بخواهید از میزان رضایت افرادی که به صورت زمینی و با خودروی شخصی خود به این کشور سفر کرده اند مطلع شوید، بسیار شاکی و ناراضی هستند. دلیل آن هم کاملا مشخص است! جاده های ارمنستان بسیار پر پیچ و خم و خطرناک هستند به همین دلیل رانندگی در این جاده ها حتی اگر راننده خوبی باشید، نیاز به مهارت بالایی دارد. پس اگر راننده خوبی نیستید و یا آنقدر ها حوصله رانندگی در چنین جاده هایی را ندارید، به هیچ وجه ریسک نکنید، چراکه مسئله مرگ و زندگی موضوعی ساده نیست که سر آن ریسک کرد. اما اگر هم قصد دارید خودتان رانندگی کنید، حتما مواظب باشید، زیرا در جاده های ارمنستان علائم راهنمایی و رانندگی بسیار کم است اما در عوض تا دل تان بخواهد در گوشه به گوشه آن دوربین های ثبت تخلف وجود دارد. یکی دیگر از توصیه های ما به شما این است که پیش از راهی شدن و خروج از مرز حتما باک بنزین خود را پر کنید، چراکه در ارمنستان بنزین بسیار گران قیمت است.

برای اینکه سفری امن تر به ارمنستان داشته باشید بهتر است به جزء موارد بالا به چندین نکته دیگر هم توجه کنید. برای مثال یکی دیگر از مهم ترین نکات داشتن سفری امن به این کشور، این است که شرایط فنی خودروی شما کاملا مناسب باشد. از آن مهم تر هم نوع خودروی شما است، زیرا همانطور که گفتیم این جاده پر از فراز و نشیب است و ماشین شما باید انعطاف پذیری بالایی داشته باشد و بتواند از پس این پستی و بلندی ها بر آید. رعایت سرعت مجاز هم یکی دیگر از نکات مهم سفر زمینی است و همچنین توصیه می کنیم که به هیچ وجه افراد ناشناس کنار جاده را سوار نکنید! حتی اگر خودشان را با عنوانی مانند متجرم یا راهنما معرفی کردند.

پیش از سفر، حتما اطلاعاتی در مورد هزینه ها و تعرفه های مختلف ارمنستان کسب کنید، چراکه ممکن است مبالغ زیاد تر از حد تصورتان از شما بخواهند. این تعرفه ها شامل ماشین، صدور ویزا و گمرک می شود.

یکی دیگر از نکات هم این است که حتما پول مخصوص این کشور را داشته باشید چراکه نرخ تبدیل پول ایران به دلار هزینه بیشتری روی دست تان خواهد گذاشت.

اقامت در ایروان

پس از رسیدن به ایروان در کجا اقامت کنیم؟

معمولا کسانی که سفر زمینی به ارمنستان را انتخاب می کنند ترجیح می دهند با تورهای گردشگری همراه باشند، چراکه سفر به کشوری ناشناخته کمی دشوار است و همراهی با تورهای گردشگری نه تنها از این لحاظ بهتر است بلکه تفریح دسته جمعی در کنار دیگران بسیار لذت بخش تر می باشد. اما اگر به هر دلیلی دوست نداشتید به همراه تور سفر کنید و تنهایی را ترجیح می دهید، باید خودتان به تنهایی به دنبال یک محل برای اقامت باشید که ممکن است اگر بدون هیچ اطلاعاتی دست به این کار بزنید کمی سر درگم شوید! مصلما بهترین راه این است که به هتل یا هاستل رفته و در آن اقامت داشته باشید. این طوری دیگر هیچ دغدغه ای ندارید و می توانید پس از یک راه طولانی ۲۴ ساعته استراحتی طولانی داشته باشید.

یک روش دیگر هم برای اقامت در ایروان وجود دارد و آن هم اجاره خانه است. پیدا کردن خانه های اجاره ای برای توریست ها در ایروان همانند آب خوردن است. کافیست که از سوپرمارکت ها یا کیوسک های راهنمای گردشگری سوال کنید تا شما را راهنمایی کنند. اقامت در خانه ارمنی ها و سپری کردن چند  روز این خانه ها بسیار جذاب است. شاید باور نکنید اما ارمنی ها خانه ای که خودشان در آن ساکن هستند را به شما اجاره می دهند و به خانه اقوام شان می روند! پس این امکان برای تان فراهم خواهد شد تا چند روزی همانند یک ارمنی زندگی کنید و تجربه ای بسیار منحصر به فرد را در زندگی خود امتحان نمایید. انتخاب چنین محلی برای اقامت یک گزینه مناسب برای افراد ماجراجو است. اما برخی از افراد هم زندگی در خانه شخصی دیگر را به هر دلیلی نمی پسندند که پیشنهاد ما به این دست از افراد اقامت در هتل های ایروان است.

نوشته برنامه سفر زمینی به ارمنستان اولین بار در پارس توریسم. پدیدار شد.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *