باغ پرندگان اصفهان کجاست؟

اصفهان می‌تواند هر آدمی با هر سلیقه‌ای را راضی کند. بناهای تاریخی‌اش چشم‌ها را می‌گیرد، پاساژهایش آدم‌های خوش‌پوش را جذب می‌کند و پارک‌هایش هم دل کودکان را می‌برد. برای مثال هر تعطیلات، صف ورود به باغ پرندگان اصفهان تا بیرون از ساختمان بلیط‌فروشی کشیده می‌شود. صفی که نه فقط کودکان و اردوهای مدرسه، بلکه بزرگسالان هم در آن دیده می‌شوند.  

باغ پرندگان کجاست؟

باغ پرندگان

این باغ تقریبا در غرب شهر قرار دارد. باید از پل وحید در حاشیه پارک ناژوان به سمت سه راه سیمین برویم. نرسیده به خیابان سهروردی که مردم محل به آن خیابان سیمین می‌گویند، بعد از میدان از سمت راست وارد پارک ناژوان می‌شویم و خیابان الفت را تا انتها می‌رویم.

چرا باید باغ پرندگان را دید؟

طاووس باغ پرندگان اصفهان

بین گشت و گذارمان از جاهای تاریخی و دیدنی اصفهان داریم باید سری هم به این پارک بزنیم. به خصوص اگر آب رودخانه جاری شده باشد، نمای هیچ پارکی در اصفهان به زیبایی نمای پارک ناژوان یا به قول اصفهانی‌ها ناژوون نمی‌رسد.

در باغ پرندگان موضوع اصلی فقط دیدن پرنده‌ها نیست، بلکه این باغ ۵۵ هزار متری همچنین آکواریوم اصفهان، باغ خزندگان، تله‌سیژ، مسیر دوچرخه‌سواری هم دارد.

بعد از بلیط‌فروشی، وقتی وارد قسمتی از باغ می‌شویم ممکن است با دیدن سقف توری بالای سرمان کمی غمگین شویم. چهار هزار پرنده در این باغ نگهداری می‌شود که حفاظت از آن گاهی به این حربه‌ها نیاز دارد.

البته همه باغ هم سقف توری ندارد. مثلا بالای برکه و محل زندگی اردک‌ها و جوجه‌‌هایشان آسمان آزاد است. گوشه به گوشه باغ پرندگان برکه درست شده، اما بزرگترین‌شان دقیقا وسط باغ است. در این برکه علاوه بر اردک، پلیکان و قو هم زندگی می‌کند.

بیشتر بخوانید: ۵ پیشنهاد برای رفتن به مراکز تفریحی اصفهان

باغ پرندگان

ویژگی مثبت باغ پرندگان این است که طبیعت محل زندگی هر پرنده در آن شبیه‌سازی شده است. برای مثال پرنده‌های سنگلاخی و بیابانی مثل کبک و بلدرچین که به زندگی در باغ عادت ندارند در صخره‌های این منطقه نگهداری می‌شوند.

بخشی دیگر از پرنده‌ها هم داخل قفس زندگی‌می‌کنند. البته این قفس بیشتر از تنفس در هوای آزاد برای آنها فایده داشته؛ چراکه پرنده‌های داخل آن توانایی تنفس در هوای اصفهان را ندارند و در این قفس‌های شیشه‌ای برایشان تهویه هوا و امکانات مناسبی درست کرده‌اند. این قفس‌ها محل زندگی مرغ عشق، طوطی و توکان است.

طاووس و قرقاول هم در منطقه‌ای که سرسبزتر از بقیه نقاط است نگهداری می‌شود. این طاووس اغلب بازدیدکننده‌ها را برای باز کردن پرهایش معطل خود می‌کند. جالب اینکه اغلب وقت‌ها این طاووس، اجازه عکاسی به ما نمی‌دهد و به محض اینکه دوربینمان را ببیند پشتش را به آن می‌کند تا بین خودش و حیوان‌های دیگر تمایز قائل شود.

برای برخی از پرنده‌های شکاری هم قفس درست شده است. مثلا جغد، شاهین، کرکس و عقاب را در چند قفس نگه می‌دارند. چیزی که کودکان را بسیار به وجود می‌آورد این است که بعد از دیدن کارتون‌های زیاد، با رفتن و دیدن این باغ می‌توانند چرخش ۳۶۰ درجه‌ای سر جغدها را در زندگی واقعی هم ببینند. با این حال احتمالا غمی که در نگاه پرنده‌های قفسی مثل عقاب می‌بینیم همیشه به یادمان خواهد ماند.

بیشتر بخوانید: تا به حال در کوریر آب تنی کرده‌اید؟

طوطی های باغ پرندگان اصفهان

داخل این باغ متناسب با معماری جنگلی آن، آلاچیق‌هایی هم برای استراحت درست شده که در سایه آن خانواده‌ها گاهی با پیک‌نیک و گاهی با غذای آماده یک بعد ازظهر جمعه را سپری می‌کنند.

بلیط و ساعت بازدید

نزدیک باغ همچنین تونل آکواریوم ساخته شده و کودکان را با دنیای ماهی‌ها آشنا می‌کند. داخل این آکواریوم بزرگ شش هزار و ۵۰۰ آبزی زندگی‌ می‌کنند. برای دیدن باغ پرندگان باید نفری هشت هزار تومان و برای دیدن تونل نفری ۱۸ هزار تومان پول بلیط بدهیم و تا ساعت ۱۸ هم بیشتر فرصت نداریم.

باغ خزندگان

علاوه بر آن اگر خیلی مشتاق دیدن زندگی حیوان‌ها باشیم می‌توانیم با یک بلیط شش هزار تومانی سری به باغ خزندگان هم در همین نزدیکی بزنیم.در این منطقه هم مار پیتون هندی و آفریقایی، مار بوآ (که احتمالا اسم آن را از کتاب شازده کوچولو به یاد دارید)، مار تایلندی و مارهای دیگر کشورها نگهداری می‌شود. البته عقرب، سوسمار بالدار (گونه جدید)، مار دو سر و گوساله دو سر هم از دیگر جذابیت‌های این پارک به شمار می‌روند.

در نهایت اگر هیچ کدام از این پرنده‌ها و خزندگان جذبمان نکرد، می‌توانیم یک بلیط تله‌سیژ بخریم و از بالا نگاهی به این محوطه سبز پارک بیاندازیم.

عکس‌ها: خبرگزاری ایرنا و ایلنا

نوشته باغ پرندگان اصفهان کجاست؟ اولین بار در وبلاگ اسنپ تریپ. پدیدار شد.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *