اینجا ایران است ؛ محله متفاوت و رنگین قزوینی‌ها

رنگ‌کردن نمای ساختمان‌ها به طراوت و شادابی شهرها و روستاها کمک می‌کند. هدف از این کار، بهبود فضاهای شهری و افزایش کیفیت محیط زندگی و جذب گردشگران می‌تواند باشد به شرطی که اصول هنری و رنگ آمیزی رعایت شود.

چمدان: سال ۲۰۰۰ زمانی‌که ادی راما در تیرانا پایتخت آلبانی شهردار شد کمپینی برای افزودن رنگ به این شهر غم‌زده دوران پسا – کمونیسم راه انداخت. به‌این‌ترتیب، ساختمان‌های مسکونی و ساختمان‌های عمومی با رنگ‌های براق و شاد رنگ شدند و شهر را به رنگ‌های صورتی، سبز، زرد، آبی و قرمز آراستند.

امروزه این جنبش در سراسر جهان فراگیر شده و ساختمان‌های بسیاری از شهرهای کوچک و بزرگ جهان به‌دست شهروندان، شهرداری‌ها و سازمان‌های مردم‌نهاد رنگ‌آمیزی شده‌اند. هدف از این زیباسازی فضاهای شهری، در وهله نخست، ارتقای سطح کیفی زندگی شهروندان است. هرچند در مورد شهرهای کوچک ساحلی و کوهستانی، هدف اصلی از این کار می‌تواند جذب گردشگران باشد.

قزوین

رنگ‌‌کردن ساختمان‌های کوچک و قدیمی محله خزانه بخارایی پشت ترمینال جنوب کلان‌شهر تهران نمونه‌ای از رنگ‌آمیزی برای افزایش سطح کیفی زندگی شهروندان است.

شهردار منطقه ۲۰ تهران نیز چندی پیش از اجرای طرح کوچه رنگی با هدف زیباسازی معابر و چشم نواز کردن المان‌های شهری به عنوان اولین کوچه رنگی شهر تهران در شهرری خبر داد.

The post اینجا ایران است ؛ محله متفاوت و رنگین قزوینی‌ها appeared first on توریسم آنلاین.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *