اهواز، بهترین مقصد گردشگری زمستانی

 

کشور پهناور ما داری اقلیم بسیار گسترده ای است. شهر های ایران آب و هوای مختلفی دارند. مثلا در فصل های گرم سال می توانیم از خنکای شهر های شمالی و شمال غربی ایران زیبایمان استفاده کنیم، بالعکس در فصول سرد سال می توانیم از گرمای لذت بخش و معتدلی که در جنوب کشورمان مهیا است، بهره مند شویم. به عبارت بهتر کشورمان چهار فصل است، حتی در یک فصل خاص از سال شهرهایی از ایران وجود دارند که هر آب و هوایی متفاوت را می توانند داشته باشند. مثلا درست وسط زمستان با یک بلیط هواپیما تهران اهواز ، می‌توانید لطافت بهاری را در این شهر تجربه کنید.

در واقع اهواز در نیمه دوم سال، طرفداران زیادی دارد. در حالی که در شهر های مرکزی وشمالی ایران زمستان سرد و برفی را تجربه می کنند، مردم در اهواز در این ماه‌ها در حال تجربه ی هوای معتدل و لذت بخش تری هستند. و همین مسئله بسیاری از مسافرین را ترغیب می‌کند تا سری به این شهر زیبا بزنند. در کنار هوای معتدل اهواز در زمستان می توانید از خونگرم و مهمان نواز بودن مردم جنوب کشورمان نیز شگفت زده شوید.

اهواز به عنوان مرکز استان خوزستان ، فاصله‌ ۸۷۴ کیلومتری با تهران دارد . اگر قصد سفر دارید، با نگاهی به سایت علی بابا به سادگی و به صورت اینترنتی می‌توانید رزرو یا خرید بلیط هواپیما تهران اهواز را  در زمان کوتاهی انجام دهید. پرواز تهران اهواز در تمام روزهای هفته انجام می‌شود؛ کافی است شما زمان و ایرلاین مورد نظر خود را بیابید و از میان آنها دست به انتخاب بزنید. در میان تمام ایرلاین‌های کشور، هواپیمایی زاگرس و هواپیمایی کارون، هر دو هواپیمایی‌های مستقر در خوزستان هستند. قطب دوم هواپیمایی زاگرس آبادان و قطب دوم هواپیمایی کارون، آبادان محسوب می‌شوند. این دو هواپیمایی در کنار سایر ایرلاین‌های کشور نه تنها پرواز تهران اهواز بلکه، پروازهایی از شهرهای دیگر به استان خوزستان را پوشش می‌دهند.

درباره اهواز

آب‌ و هوای‌ اهواز گرم‌ و مرطوب ‌است . این شهر زیبا و تاریخی که در کتیبه های باستانی از آن نام برده شده، از قدیمی‌ترین شهرهای خوزستان است. در شهر اهواز چهل اثر و محوطه تاریخی ثبت شده است. وجود رودخانه کارون که از میان شهر اهواز می گذرد و این شهر را به دو بخش غربی و شرقی تقسیم کرده نیز یکی از زیبا ترین جاذبه‌های گردش گری را در این شهر به وجود آورده است.

جاذبه های دیدنی اهواز

دیدنی‌های اهواز کم نیستند اما مهمترین جاذبه‌های گردشگری به کارون و اطراف آن مربوط می‌شود. کارون عامل حیات و بقای شهر است. از ارتفاعات زاگرس مسیر پر پیچ‌وخمی را طی می‌کند تا به خورستان و اهواز می‌رسد و شهر را آبیاری می‌کند. تماشای رود در غروب و طلوع آفتاب، تفریحی است که نه تنها گردشگران بلکه بسیاری از اوقات، اهالی شهر را هم به اطراف رود می‌کشاند. قایق‌رانی و پیاده‌روی روی پل سفید که یکی از زیباترین پل‌های کارون است هم از سرگرمی‌هایی است که معمولا نمی‌توان از سفر به اهواز جدا کرد.

کوهساران اهواز و گورستان سنگی، رود کارون، بازار کاوه، موزه هنرهای معاصر، بنای معین ‌التجار، دانشگاه سه گوش (دانشکده ادبیات)، بازار عبدالحمید، پل سفید اهواز، کلیسای سورت مسروپ، آرامگاه علی ابن مهزیار، طولانی ترین آبشار مصنوعی خاورمیانه، پل طبیعت کیانپارس، لشکرآباد (بازار فلافل اهواز) و موزه خراطی اهواز از جمله دیدنی های این شهر هستند.

آنچه عنوان شد، تنها بخشی از جاذبه‌های گردشگری این شهر کهنسال است و می‌توان طومار مفصلی از جاذبه‌های تاریخی و طبیعی این شهر فهرست کرد. بسته به اینکه مدت اقامت‌تان در این شهر چقدر است و طرفدار چه سبکی از گردشگری هستید، اهواز گزینه‌های مختلفی را پیش روی‌تان قرار خواهد داد. مطمئن باشید که در این شهر، وقت اضافه نخواهید یافت و تنوع جاذبه‌های آن موجب می‌شود سفری پربار و خاطره‌انگیز را تجربه کنید.

پیشنهاداتی زمستانی برای اقامتی بهتر در اهواز

اگر این شهر پهناور را برای تعطیلات زمستانی خود برگزیدید، پیشنهادمان این است که حتما پیش از سفر، محل اقامت خود را مشخص کرده تا شب را بدون سرپناه نمانید! هرچند خونگرمی مردم این شهر به قدری‌ست که اگر هتلی هم گیرتان نیامد، پذیرای‌تان باشند. با این‌حال، با انتخاب و رزرو محل مناسب برای اقامت، ریسک سفرتان را کاهش دهید. مورد بعدی، همراه داشتن لباس‌های مناسب فصل و منطقه است. گول جنوبی بودن استان خوزستان را نخوردید. در برخی از شب‌های فصل زمستان، سرمای مفصلی به راه است و اگر لباس مناسب نداشته باشید، ممکن است نتوانید شب‌گردی کرده و از جاذبه‌های مختلف آن بهره ببرید. از طرفی، اگر قصد سیاحت اطراف شهر را دارید، بهتر است که لباس و وسایل مورد نیاز را به همراه داشته باشید.

امیدوارم سفر خوبی به این شهر باستانی، کهن و بسیار زیبا را در زمستان، با پرواز تهران اهواز تجربه نمایید. علی بابا در کنار شماست تا بر اساس برنامه سفری که در پیش دارید، بهترین پیشنهادها را به لحاظ هزینه و زمان به شما تقدیم کند تا سفری لذت‌بخش را به ثمر برسانید.

آدرس سایت علی بابا Alibaba.ir  می باشد.

نوشته اهواز، بهترین مقصد گردشگری زمستانی اولین بار در مجله سفر پدیدار شد.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *