انواع ویزای شینگن

انواع ویزای شینگن

پارس توریسم؛ قبل از اینکه وارد بحث ویزای شینگن و انواع آن شویم بهتر است به تعریف این واژه بپردازیم و در واقع بگوییم ویزای شینگن چیست.

“شینگن” یا “شنگن” یک توافق میان چند کشور اروپایی است که به واسطه آن این کشورها از یک مرز واحد برخوردار می‎باشند و کسانی که بخواهند به هر یک از این کشورها سفر کنند ملزم به دریافت ویزای شینگن هستند. البته این افراد با در دست داشتن این ویزا می‎توانند در طول سفر خود به هر کدام از این کشورها که می‎خواهند سفر کنند.

حالا به دسته بندی انواع ویزای شینگن که بحث اصلی این یاداشت  است برمی‎گردیم. ویزای شینگن بر اساس مدت اقامت، نوع ورود و هدف سفر به انواع مختلفی تقسیم می‎شود که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت.

ویزای اتحادیه شینگن usv

این ویزا در واقع معادل همان ویزای توریستی است که دارنده آن می‎تواند حداقل ۹۰ روز به کشورهای عضو این پیمان ورود و سفر داشته باشد.

همانطور که در بالا ذکر شد بسته هدف سفر نوع ویزای شینگن فرق می‎کند. با توجه به اهدافی که ممکن است داشته باشید باید یکی از انو اع ویزاهای A B C  را داشته باشید.

ویزای نوع A ، ویزای ترانزیتی محسوب می‎ شود. دارنده این نوع ویزا اجازه  دارد در یکی از فرودگاه‎های کشورهای عضو شینگن پرواز خود را به کشوری که عضو این اتحاد نیست تغییر دهد. در واقع این ویزا فقط برای ورود به فرودگاه معتبر است.

ویزای نوع B اما به مسافر اجازه می‎دهد حداکثر ۵ روز در خاک یکی از کشورهای عضو شینگن بماند. این ویزا نیز نوعی ویزای ترانزیتی محسوب می‎شود.

ویزای c به این صورت است که اعتبار آن هنگام صدور ویزا تعیین می‎شود. کسانی که این ویزا را دارند با توجه به شرایط و هدفشان از سفر می‎توانند یکی از ۳ویزای زیر را تهیه کنند:

ویزای یک بار ورود(Single-entry)

این ویزا همانطور که از نامش پیداست فقط یک بار به شما اجازه ورود به کشورهای عضو شینگن را می‎دهد. فارغ از اینکه مدت زمان اعتبار ویزا به پایان رسیده است یا نه، به محض اینکه شما کشور مقصد را ترک کردید ویزایتان باطل خواهد شد.

ویزای دوبار ورود

تنها تفاوت این ویزا با ویزای یک بار ورود این است که دارنده ویزا اجازه دارد د و بار وارد  خاک یکی از کشورهای عضو شینگن شود. البته این ویزا در محدوده زمانی مشخص قابل استفا ده می‎باشد.

انواع ویزای شینگن

 ویزای چند بار ورود (Multiple-entry)

ویزای چند بار ورود به این  صورت است که اعتباری ۹۰ روزه به ازای هر شش ماه دارد و به محض اینکه مسافر وارد خاک یکی از کشورهای عضو شینگن شد این ۹۰ روز شروع می‎شود.

ویزای اعتبار محدود منطقه‎ای (vlt)

این ویزا در شرایط خاص صادر می‌‎شود مثلا در مواقع اضطراری یا به دلایل انسان‎دوستانه. ویزای vlt به فرد اجازه می‎دهد تا به همان کشوری که برای آن ویزا گرفته شده یا چند ناحیه دیگر از کشورهای شینگن(که هنگام صدور ویزا دقیقا مشخص شده باشند) ورود کند. مثلا اگر شما یکی از  انواع ویزای اتریش را دریافت کنید، به این شرط که در ویزایتان مشخص شود می‎توانید به چند کشور دیگر از حوزه شینگن نیز بروید. در واقع این ویزا بیشتر مناسب برای پناهندگانی است که با مدارک معتبر وارد ناحیه شینگن نشده‎اند.

ویزای ملی National Visas

 یک نمونه ویزای شینگن نیز ویزای ملی می‎باشد. این نوع ویزا که از آن به‎عنوان نوعD هم یاد می‎شود مناسب کسانی که می‎خواهند برای مدتی مشخص در خاک یکی از کشورهای عضو اتحادیه شینگن بمانند. مثلا دانشجویان، تجار و… شامل این ویزا می‎شوند. ویزای نوعD  نیز می‎تواند یک بار ورود و یا چند بار ورود باشد.

ویزای چند بار ورود نوع D مناسب کسانی است که برای دلیل مشخصی مانند معالجه اقدام به اخذ ویزا کرده‎اند و پس از معالجه نیز قصد دارند در به کشور خود برگردند.

ویزای چند بار ورود نوعD اما مناسب برای کسانی است که نیاز دارند مدت زمان بیشتری در ناحیه شینگن بمانند. این افراد با این ویزا می‎توانند بدون محدودیت به تمامی کشورهای عضو شنیگن سفر کنند.

دانشجویانی که برای انجام پروژه تحقیقاتی برای کمتر از ۱سال وارد ناحیه شینگن می‎شوند؛ دانشجویانی که قصد شروع تحصیل در یکی از دوره‎های تحصیلی را دارند؛ متخصصانی که با هدف اشتراک تخصص خود قصد سفر به این ناحیه را دارند و… می‎توانند برای اخذ این ویزا اقدام کنند.

انواع ویزای شینگن

سوالات متداول درباره ویزای شینگن

یکی از سوالات ویزای شینگن که افراد زیادی درباره پاسخ آن کنجکاوند، شرایط بیمه است. افرادی که اقدام به اخذ ویزای شینگن می‎کنند؛ باید برای مدت زمانی که در این منطقه وجود دارند بیمه خریداری کنند و این بیمه باید در همه کشورهای عضو اتحادیه شینگن اعتبار داشته باشد. حداقل مبلغ تحت پوشش نیز باید ۳۰هزار یورو باشد.

سوال متداول دیگر این است که آیا کودکان  زیر سن قانونی می‎توانند برای اخذ ویزای شینگن اقدام کنند؟

جواب مثبت است ولی برای این کار پدر و مادر هر  دو باید فرم اپلیکیشن را امضا کنند؛ حتی اگر جدا شده باشند و مسئولیت فرزند به عهده هر دو باشد؛ نیز باید هر دو مسئولیت فرزندشان را قبول کنند. فقط در صورتی که دادگاه مسئولیت فرزند را به یکی از والدین داده باشد امضای آن یک نفر کافی است.

** کشورهای  اتریش، بلژیک، چک، دانمارک، استونی، فنلاند، فرانسه، آلمان، یونان، مجارستان، ایسلند، ایتالیا، لتونی، لیتوانی، لوکزامبورگ، مالت، هلند، نروژ، لهستان، پرتغال، اسلواکی، اسلوونی، اسپانیا، سوئد و سوئیس، کشورهای عضو پیمان شینگن هستند.

نوشته انواع ویزای شینگن اولین بار در پارس توریسم. پدیدار شد.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *