امید محله سیروس نا امید شد

رئیس انجمن مجموعه‌داران ایران از مسکوت ماندن طرح احیای محله سیروس تهران خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان: منوچهر لطفی رئیس انجمن مجموعه‌داران ایران،گفت:متأسفانه با وجود گذشت زمان زیادی از انعقاد تفاهمنامه استقرار معماران، هنرمندان و مجموعه‌داران در بافت قدیمی محله سیروس تهران با حضور عشایری معاون وزیر راه و شهرسازی و نماینده چندین انجمن فرهنگی، هنری، معماری و انجمن مجموعه‌داران ایران، اگرچه هزینه‌ای صرف کار‌های کارشناسی احیای محله سیروس تهران شده اما با تغییر مدیریت جدید شرکت بازآفرینی وزارت راه و شهرسازی مسئله کاملا متوقف شد به گونه‌ای که تصور می‌شود مدیران قبلی و جدید این شرکت با ۲ نگرش متفاوت آمده‌اند. مدیران قبلی این شرکت درصدد حل مشکلات بافت تاریخی محله سیروس بودند و مدیران جدید با نگرشی دیگر زحمات سازمان های مردم نهاد انجمن‌های معماری، هنرمندان و مجموعه‌داران را نادیده گرفتند.

گفتنی است تفاهمنامه استقرار معماران، هنرمندان و مجموعه‌داران در بافت قدیمی محله سیروس تهران در اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۷ امضا شد. بنا بر آنچه در این تفاهمنامه ذکر شد قرار بود شرایطی فراهم شود تا معمارانی که ایده‌های خوبی در ساخت و ساز از نظر زیبایی دارند، هنرمندانی که باعث تحول در بافت فرسوده می‌شوند و مجموعه‌داران که به عنوان حافظان میراث فرهنگی و هنری کشور می‌توانند نمایشگاه و گالری ایجاد کنند – در بخش‌هایی از بافت قدیمی شهر تهران که غیر قابل استفاده هستند- مستقر شوند و این مکان را احیا کنند.

براساس مفاد استقرار معماران، هنرمندان و مجموعه‌داران در بافت قدیمی محله سیروس تهران قرار بود وزارت راه و شهرسازی با ایجاد شرایط مناسب، افراد را ترغیب کند تا با سرمایه‌گذاری در بافت تاریخی محله سیروس و طرح و اجرای ایده‌های جدید، محلی امن و زیبا برای جذب توریست ایجاد کنند.

The post امید محله سیروس نا امید شد appeared first on توریسم آنلاین.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *