از نوروز ۹۸/ دیدن موزه رضا عباسی را از بیرونِ موزه آغاز کنید

رئیس موزه رضا عباسی می‌گوید: بازدیدکنندگان این موزه، نوروز ۹۸ بازدید متفاوتی از موزه رضا عباسی خواهند داشت، آن‌ها در این سال، بازدید خود را از بیرون از فضای موزه رضا عباسی آغاز می‌کنند.

ایسنا : آفرین امامی توضیح می‌دهد: سازمان زیباسازی هر سال برای نوروز جشنواره‌ای برگزار می‌کند که در آن به استقبال بهار می‌روند، در مذاکراتی که مدتی قبل با این سازمان داشتیم، از معاون سازمان زیباسازی درخواست کردیم تا اگر امسال جشنواره یا برنامه‌ای برای نوروز دارند، معرفی موزه رضا عباسی را نیز مدنظر داشته باشند چون این موزه علی‌رغم این‌که از مهمترین موزه‌های ایران است و ۵۰ هزار قلم شیء در اختیار دارد و به عنوان موزه تاریخ هنر شناخته می‌شود، براساس فرم‌های نظرسنجی حتی در منطقه هفت تهران نیز به درستی شناخته شده نیست.

او با بیان این‌که موزه رضا عباسی بهترین مکان برای شناساندن تاریخ هنر ایران از پیش تاریخ تا دوره‌ی معاصر است، ادامه می‌دهد: متاسفانه شکل و شمایل ساختمان موزه، به گونه‌ای است که مردم از بیرون آن را بیشتر شبیه یک فضای اداری می‌بینند تا یک فضای موزه‌ای، بنابراین در رایزنی‌های انجام شده با سازمان زیباسازی، این موزه نیز در جشنواره‌ی نوروزی شرکت داده شد.

به گفته‌ی وی؛ یک گروه هنری امسال وظیفه‌ی معرفی موزه را بر عهده گرفته‌اند تا کنون نیز با دیدن آثار موزه و انتخاب تعدادی از آثار قرار شد بازدید از موزه از بیرون از فضای موزه‌ای آغاز شود.

رئیس موزه رضا عباسی توضیح می‌دهد: بر این اساس قرار شد تا المان‌های آثار موزه، از آثار نگارگری، خوشنویسی و حجمی، در فضاهای اطراف موزه رضا عباسی از پل سیدخندان تا ایستگاه‌های اتوبوس، کیوسک‌های برق و تلفن در قالب نقاشی معرفی شود. مهمترین فضای مدنظر قرار گرفته نمای موزه رضا عباسی است، بنابراین کرکره‌های فلزی بیرون نیز با آثار موزه مزین می‌شوند.

وی با اشاره به این‌که این موزه، هیچ هزینه‌ای در این زمینه متقبل نمی‌شود و از طرف سازمان زیباسازی اختصاص می‌یابد، بیان می‌کند: امسال چهره موزه رضا عباسی از بیرونِ موزه کاملاً متفاوت است، حتی روی بدنه‌ی همه‌ی گلدان‌هایی که بیرون موزه قرار گرفته‌اند نیز این آثار از خوشنویسی تا برخی آثار قابل توجه موزه نقاشی می‌شود، این کار باعث می‌شود عابران در هنگام عبور از این منطقه برایشان این سوال مطرح شود که چه کاری انجام می‌شود و این خود یک کمک به معرفی موزه است.

امامی با بیان این‌که این معرفی قرار است در همه‌ی منطقه هفت تهران اتفاق بیفتد، ادامه می‌دهد: معتقدیم این اتفاق در محیط شهری کمک زیادی برای معرفی موزه رضا عباسی است تا سال ۹۸ را نیز متفاوت به مردم تبریک بگوئیم.

The post از نوروز ۹۸/ دیدن موزه رضا عباسی را از بیرونِ موزه آغاز کنید appeared first on توریسم آنلاین.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *