اتمام پروژه‌های بهسازی خدمات به مسافران، تا پایان سال/ آمادگی برای فصل زمستان

پیش از پایان سال، تمام پروژه‌های بهسازی خدمات به مسافران در ایستگاه‌های مسافری، اجرایی و راه‌آهن برای ارائه خدمات باکیفیت نوروزی، آمادگی کامل را خواهد داشت.

باشگاه خبرنگاران جوان: به نقل از روابط عمومی راه‌آهن، سعید محمدزاده مدیرعامل راه‌آهن، در جلسه شورای هماهنگی مدیران گفت: بخش اعظم خدمات ایستگاه‌های راه‌آهن علاوه بر خدمات مسافری به خدمات بار اختصاص یافته اما در عین حال باید خدمات مسافری، لحظه‌ای، اثرگذار و برخط باشد و کوچک‌ترین اختلالی در آن ایجاد نشود.

وی با تأکید بر مدیریت جدی تأخیر قطارهای مسافری، خواستار توجه مدیران به ایمنی و آمادگی راه‌آهن برای فرا رسیدن فصل زمستان شد.

مدیرعامل راه‌آهن تأکید کرد: باید تا قبل از پایان سال تمام پروژه‌های بهسازی برای خدمات به مسافران در ایستگاه‌های مسافری به اتمام برسد و راه‌آهن برای ارائه باکیفیت خدمات نوروزی آمادگی کامل را داشته باشد.

ضرورت تلاش یکپارچه برای برند سازی

محمدزاده گفت: همه مدیران و کارکنان راه‌آهن باید به شکل یکپارچه، برای برند سازی و ارائه چهره‌ای مطلوب از حمل‌ و نقل ریلی در کشور تلاش کنند.

وی در ادامه از افزایش میزان حمل بار ریلی از ابتدای سال تا کنون خبر داد و اضافه کرد: سال گذشته میزان بار حمل شده تا آبان ماه، ۱۸ میلیارد تن کیلومتر بوده که این میزان در سال جاری به ۲۲ میلیارد تن کیلومتر افزایش‌یافته و این امر نشانگر اقدامات خوب و اثرگذار در راه‌آهن است.

وی با اشاره به اهمیت و تلاش حداکثری برای جذب منابع، بار بیشتر و سرمایه‌گذاری در راه‌آهن، افزود: باید انتقال بار به ریل از منابع متعدد پیگیری و توسعه یابد که در این زمینه احداث خطوط آنتی از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردار است.

محمد زاده بر اهمیت حفظ ایمنی در حمل‌ونقل ریلی تأکید کرد و افزود: رعایت ایمنی نباید ساده انگاشته شود و لازم است که مدیران به طور مرتب این مسئله را پیگیری کنند.

وی ضمن تأکید بر پرهیز از روزمرگی و عادت شدن رفتارهای مراقبتی و ایمنی اضافه کرد: ضروری است که تمام نکات ایمنی مرتباً با دقت و توجه ویژه مدنظر قرار گیرد تا در لحظه وقوع اشکال، بتوانیم جلوی آن را بگیریم.

نقش مؤثر راه‌آهن در صرفه‌جویی سوخت

وی در ادامه در تشریح نقش مؤثر راه‌آهن در صرفه‌جویی سوخت یادآور شد: هر یک میلیارد تن کیلومتر حمل‌ونقل ریلی ۲۵ میلیون دلار صرفه‌جویی ارزی به دنبال دارد.

محمد زاده با تأکید بر اینکه راه‌آهن باید مزیت رقابتی برای صاحبان بار ایجاد کند، خواستار جدیت مدیران برای تحقق اهداف برنامه سال ۹۷ و حمل ۸۲ میلیون تن بار تا پایان سال جاری شد.

محمدزاده با اشاره به ضرورت احداث بندرهای خشک و تر، بر اهمیت موضوع لجستیک تأکید کرد.

اهمیت عملکرد پلیس راه‌آهن

محمدزاده در ادامه با قدردانی از خدمات پلیس راه‌آهن به خصوص در ایام اربعین، خواستار همکاری و مشارکت تمامی ادارات ستادی و مناطق با پلیس راه‌آهن در تأمین امنیت شد.

وی افزود: راه‌آهن و پلیس یک خانواده هستند و پلیس راه‌آهن باید در تحویل پروژه‌ها مشارکت داشته باشد.
تغییرات ساختاری

مدیرعامل راه‌آهن با اعلام برخی از تغییرات ساختاری و معرفی مسئولیت‌های جدید در راه‌آهن گفت: این تغییرات به آرامی صورت گرفت تا بدنه پذیرای آن بوده و اثرات آن در داخل سیستم مشخص و موجب رفع اشکالات شود.

وی با تأکید بر هماهنگی حوزه ستادی و مناطق گفت: مدیران باید از ابتدا در هر موضوعی توجیه شوند و حرکت سازمان باید از وظیفه محوری به سمت فرایند و نتیجه محوری باشد.

مدیرعامل راه‌آهن با بیان اهمیت نقش منابع انسانی در راه آهن افزود: منابع انسانی موجب تولید درآمد بیشتر، همگرایی، توانمندسازی و پایداری راه‌آهن می‌شود.

وی خواستار توجه جدی مدیران به مسئله بهره‌وری شد و اضافه کرد: وظیفه همه در راه‌آهن، انجام کار در سریع‌ترین زمان و به شکل قانونی است.

مدیرعامل در ادامه با تأکید بر نقش مؤثر آموزش و تحقیق در بهبود عملکرد حمل‌ونقل ریلی گفت: تک تک عناصر در راه‌آهن باید کار خود را مکانیزه و هوشمند کنند و در مورد اقدامات خود تحلیل ارائه دهند.
آمادگی تمام بخش‌های راه‌آهن برای سفرهای زمستانی

حسین عاشوری قائم مقام مدیرعامل راه‌آهن هم در این جلسه گفت: با توجه به آغاز فصل سرما و بارش‌ها ضروری است تا کلیه بخش‌های راه‌اهن برای سفرهای زمستانی آمادگی لازم را داشته باشند، زیرا نوع بارش‌ها در سال‌های اخیر تغییر داشته است.

قائم مقام مدیرعامل راه‌آهن ادامه داد: هم اکنون با پدیده بارش‌های سیل‌آسا در برخی از مناطق مواجه هستیم که باید توجهی ویژه‌ای به این موضوع شود.

عاشوری با اشاره به فعالیت‌های ماه‌های اخیر و تقدیر از عملکرد خوب پلیس راه‌آهن، افزود: توجه به موضوع پیشگیری از جرائم در راه‌آهن از اهمیت خاصی برخوردار است که خوشبختانه اقدامات خوبی در این حوزه سامان یافته است.

قائم مقام مدیرعامل راه‌آهن با ارائه راهکارهای دراین زمینه، از معاونت مسافری خواست تا جلسات ستاد نوروزی را برای برنامه‌ریزی‌های آتی برگزار کنند.

The post اتمام پروژه‌های بهسازی خدمات به مسافران، تا پایان سال/ آمادگی برای فصل زمستان appeared first on توریسم آنلاین.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *