ابر کشتی آکوا با سوخت هیدروژنی، تفریحی متفاوت بر روی آب

کشتی کوه پیکر آکوا با سوخت هیدروژنی، تفریحی متفاوت بر روی آب

پارس توریسم: خبری کوتاه و متفاوت! بزرگ ترین کشتی تفریحی با مصرف سوخت هیدروژنی در آینده ای نه چندان دور بر روی آب های دریاها شناور می شود. طراحی این کشتی به این معنی است که دیگر از آلودگی های مخرب سوخت کشتی ها در آب خبری نخواهد بود.

کشتی آکوا

شرکت هلندی به نام سینوت از یک مدل بسیار هشمندانه و زیبا رونمایی کرده است که قرار است صنعت کشتی های تفریحی را دگرگون کند.

کشتی آکوا با همکاری دو شرکت سینوت (Sinot) و لاترال ناوال آرکیتکتس (Lateral Naval Architects) طراحی‌شده است که ۱۱۲ متر طول دارد و البته تمام انرژی خود را از هیدروژن مایع و تکنولوژی سلول سوختی تامین می کند، طراحی این کشتی به این معنی که تمام ضایعات سوختی اش آب خواهد شد.

طرح کشتی تفریحی آکوا

هیدروژن مایع از طریق سلول‌های سوختی غشای تبادل پروتون (PEM) به انرژی الکتریکی تبدیل می‌شود. سپس این انرژی تحت فرمان سوئیچ بردهای کشتی توزیع می‌شود تا برق مورد نیاز برای پیشران‌ها، سیستم‌های کمکی و خدمات هتل تأمین گردد.

کشتی تفریحی آکوا که لوکس ترین و منحصر به فرد ترین امکانات را به خودش اختصاص داده است، توان حرکت با سرعت حداکثری ۱۷تا یا ۳۱ کیلومتر بر ساعت را دارد و تا فاصله ۶۰۳۵ کیلومتر جابه جا می شود.

تکنولوژی منحصر به فرد

طراح ساندر پیش از آنکه از مدل کامل آکوا در نمایشگاه کشتی‌های تفریحی موناکو در ماه سپتامبر رونمایی شود، به‌طور مختصر بیان کرد: «در توسعه آکوا ما از سبک زندگی یک مالک فهمیده و آینده‌نگر، تطبیق‌پذیری سیالی آب و به روز‌ترین تکنولوژی‌ها الهام گرفتیم و تمام این موارد را در یک ابرکشتی تفریحی ۱۱۲ متری با ویژگی‌های واقعاً نوآورانه ترکیب کردیم.»

تکنولوژی کشتی تفریحی آکوا

حتی او می گوید:« چالش پیش روی ما این بود که بتوانیم از هیدروژن مایع و سلول‌های سوختی به‌صورت تمام و کمال در یک ابرکشتی تفریحی بهره‌برداری کنیم که نه تنها تکنولوژی بلکه طراحی و زیبایی آن نیز بی‌سابقه باشد.»

طراحی بی نظیر

طرح داخلی و بیرونی این کشتی تفریحی که حدود پنج ماه بر روی آن کار شده است، به اندازه تکنولوژی منحصر به فردش زیبا و بی نظیر است.

طراحی داخلی کشتی آکوا

در طرح های گرافیکی این کشتی کوه پیکر آینده نگر، یک استخر بزرگ و یک مجموعه آب گرم روی کشتی در نظر گرفته شده است. همچنین در پنج عرشه اش امکاناتی مثل اتاق هیدرو ماساژ، سالن یوگا و یک عرشه ساحلی نزدیک به آب خط کشتی دارد.

اگر چه این کشتی تفریحی فقط یک ایده و طرح است و برنامه ای برای ساخت فیزیکی آن در نظر گرفته نشده، اما طبق گفته این شرکت:«به وضوح شکل و شمایل ابرکشتی های تفریحی آینده را به ما نشان می دهد.»

کشتی پرنده

همچنین شرکت لاتویاز لاتیتود یاتز (Latvia’s Latitude Yachts) اعلام کرد برنامه‌هایی برای ساخت پروژه والکری دارد که یک ابرکشتی تفریحی عظیم با طول ۲۲۹ متر و بزرگ‌ترین ابرکشتی تفریحی جهان می باشد. به نظر می رسد آینده ی تفریحات دریایی دچار تحول عظیمی خواهد شد!

نوشته ابر کشتی آکوا با سوخت هیدروژنی، تفریحی متفاوت بر روی آب اولین بار در پارس توریسم. پدیدار شد.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *